lampies (ALWEER)

• Topicstarter Topicstarter ronnie_hertog
  • Startdatum Startdatum
R

ronnie_hertog

Guest
ja alweer een topic over lampjes ik zit namelijk met een vraag ik wil lampjes in met kap zetten die ik aan en uit kan doen tijdens het rijden ik heb namelijk nog en kanaal over op mo ontvanger dus ik zat te denken om daan dus die lampjes aan te doen maar dat gaat niet werken

dus heeft iemand een idee?

ronnie

Weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar 2 mogelijkheden:
- een oude servo met een schakelaar (drukschakelaar aan/uit)
- een electronische switch, kost +/- € 20,-. moet je wel met memory nemen.

Zijn vast meer mogelijkheden, maar deze twee pas ik meestal toe.

Groeten Frank

ik heb ni zoveel ruimte heb een 1:10 met binnenkap dus ja ik heb ni zoveel ruimte maar waar kan je die electronische switch halen?

ronnie

Bijvoorbeeld bij www.conrad.nl :

SMD 2 KANAAL SCHAKELAAR € 12,95
productomschrijving:

De schakeling biedt de mogelijkheid om via een proportioneel kanaal 2 schakelfuncties aan te sturen. Hierdoor kunnen bij modellen extra functies (bijv. koplampen, sirene, waterpomp, lier) in- en uitgeschakeld worden. Hendel naar voren kanaal 1 ingeschakeld, naar achteren kanaal 2 wordt ingeschakeld. In de middelste stand zijn beide functies uitgeschakeld. Voor installaties met een positieve impuls.
Technische spec.: Voedingsspanning 4,8 - 6 V= · Schakelspanning 5 - 24 V= · Vermogen max. 1 A per kanaal· Afm. 35 x 35 mm.
Module, printplaat kant-en-klaar opgebouwd en getest.

Kijk voor meer schakelaars op hun site en dan:
MODELBOUW / AFSTANDSBESTURINGS TECHNIEK / MODELBOUWSCHAKELINGEN

Groeten Frank

he bedankt man daar heb ik wat aan

maar ik vroeg me af ik heb de hitec agressor en als een servo op het 3e kanaal aansluit en dan schakel (want daar is het kanaal voor) dan gaat de servo van de ene kant naar de andere kant dus ik kan niet regelen waar hij stopt of beningt dus ik dacht van zit er dan wel een tussenstand in

ronnie

Je kan het niet instellen? ik heb een Graupner XR-3 en daar kan ik hem in 3 of 4 standen instellen gewoon linear 2 standen en 3 volgens mij ook kijk is in de handleiding van je zender meer schien staat daar meer info over het derde kanaal.

Zover ik weet werkt de electronische switch via impulsen. Je hoeft dus alleen via je remote een signaal te geven (hendel, schakelaar) en i.p.v. dat er in op de ontvanger een servo bedient wordt, krijgt de switch een signaal en geeft stroom door (lamp aan) doe je via je remote wederom een signaal geven schakelt de switch de stroom weer af.

Gtx Frank

en las ik nou die zender in kan stellen dat ie ook in het midden komt?
dan kan ik gewoon zo'n unit kopen en die in het kanaal doen lampie erop en dat aanzetten?

zo simpel

ronnie

Ik ken jouw zender niet, maar het principe begrijp je nu...
Kwestie van switch aansluiten op je ontvanger, lampjes aansluiten en klaar. Het lijkt zo simpel en dat is het eigenlijk ook...
Hoe je het moet regelen met je zender moet je maar even vragen aan iemand anders als je er niet uitkomt...

Frank

Als je een servo hebt met een kapotte motor of tandwielen kan je het stukkie electronica prima gebruiken voor het schakelen van je lampjes.

De electronica zal alleen op een bepaalt punt de motor ompolen, dat punt is instelbaar met de potmeter van de servo en als je in serie met de lampjes een diode plaatst zal bij ompoling de lampjes uit gaan.

Back