Lancaster(tje)

• Topicstarter Topicstarter Attila
  • Startdatum Startdatum
A

Attila

Guest
Men vrouw heeft me gek verklaart, heb een Lanc gekocht...
Echt ongelijk heeft ze natuurlijk niet, men laatste Silentius heeft me 3 maand gekost om af te krijgen en nu zoiets ....

Maar het is een pareltje !!
http://www.modelflying.co.uk/features/feature34/index.html

Nu kost een vertraagde Speed 400 ook best geld (*4) en ik denk er toch maar borstelloos mee te gaan.

10 punten vraag:
Ik weet dat je twee borstelloze motoren kunt aansturen met 1 controller
Maar 4?

Bedankt al voor de hulp..

Dit is een vraag voor Harold. Als die hier niet zelf op reageert probeer het dan even in een persoonlijk bericht. Zelf weet ik te weinig van borstellooos om er wat zinnigs op te antwoorden.

super gaaf kistje..

is die ook groter verkrijgbaar voor brandstof? ;)

Attila zei:
10 punten vraag:
Ik weet dat je twee borstelloze motoren kunt aansturen met 1 controller
Maar 4?

2 Motoren aansturen op 1 regelaar geeft ook in veel gevallen al problemen. Met name het opstarten is een probleem. Ook is meestal het rendement en de kracht van de motoren minder goed als 1 motor per regelaar. Met 2 motoren slagen sommigen er nog in door de motoren 'aan te slaan', en ze dan in de vlucht niet af te zetten...maar dit zijn enkelingen. Meestal zit er nog een hoop ellende aan verbonden....Laat staan met 4. Als je dus geen problemen wilt, Koop dan voor elke motor een regelaar...

Misschien een idee: vervang enkel de binnenste motoren door borstelloos :) :? , minder kosten en evenveel power (neem misschien dan een groter type)

Veel succes,

Niels

(enne, ook veel succes om die 4 borsteloze motoren bij je vrouw aan te praten :roll: :wink: :wink: )

Thx Niels,

Ik dacht ook al dat het beter was van vrouw te veranderen toen ik men Lanc kocht.. :)

Ga het eens bekijken wat 2 borstelloze aankunnen en eventueel de buitenste Pods te vervangen door dummy's

Zou voor de start gewoon dat ietsje meer willen hebben.
Heb men Twin Jet verleden weekend tot clown omgetoverd met een rode wipneus wegens te weinig kracht bij de start...

Van 4 motoren op 1 regelaar heb ik nog niet gehoord. Lijkt mij lastig.
Wat is het doel daarvan? Kosten besparen? Dan zou ik toch voor conventionele oplossing gaan.
Met borstelloos kan je kiezen voor lager gewicht of meer power (of beide).

Een twinjet is leuk om flink op te voeren. Kontronik levert daar zelfs een set voor. Voor die Lanc moet je afvragen hoe je ermee wil vliegen. Met 4 x borstelloos kan je mischien wel torquerollen. Ik vind het een wat prijzige optie.

ALs je het doet (2 of 4 motoren) zoek dan motoren uit die grote propellers kunnen hebben op schaal maat.

Kijk voor low budget oplossing eens naar de aandrijfset (met vertraging) van de multiplex cargo.

10 cellen i.p.v. 8 cellen op speed 400 7.2V of beter een permax of jamara 480 scheelt ook aanzienlijk in vemogen.

Harold zei:
10 cellen i.p.v. 8 cellen op speed 400 7.2V of beter een permax of jamara 480 scheelt ook aanzienlijk in vemogen.

Ja en scheelt ook aanzienlijk in levensduur :) Ik heb net mijn Speed 400 6V met 8xKAN950 cellen vervangen door een Mega 16/15/3 met 7xToshiba 1950 FAUP. Dit zit op mijn PicoJet. Ik wil nog 2 van die Mega's op een TwinJet proberen.

Ben ook juist de sites van Hacker en Kontronik aan't uitpluizen, men twinjetje met twee zulke motoren moet inderdaad wel HEEL leuk worden.
En dat op 10 celletjes...

Kan vertikaal worden....

Tadango zei:
Ja en scheelt ook aanzienlijk in levensduur :) ....

Powermanagement is de truuk. Mischien niet handig op een picojet waarmee je alleen hard wil, maar voor een schaalmodel die alleen voor start extra power nodig heeft wel een optie.

Volgens mij kan je NOOIT twee borsteloze motoren op één regelaar aansluiten dus vier helemaal niet. Dit komt door de manier waarop de motor aan het draaien wordt gebracht. De regelaar "meet" in welke volgorde de wikkelingen van de motor aangestuurd moeten worden. Als je twee motoren op dezelfde regelaar aansluit krijgt de regelaar signalen van twee motoren doorelkaar binnen en zal dan echt niet goed kunnen werken.
Dat het sommige mensen toch is gelukt zoals Niels beschrijft, daar kijk ik van op. Maar Niels schreef ook al dat het veel problemen geeft.

Klopt als een bus, Ernst. In theorie gaat het eigenlijk niet, maar in de praktijk beginnen beide motoren te stotteren, of 1 van de 2 slaat al aan. Soms starten ze gelijk goed. Het is anders een kwestie van de motoren in gang te slaan, zodat ze door syncroon te draaien allebei hetzelfde sense-signaal afgeven. De motoren moeten dus wel absoluut gelijk zijn, anders lukt het niet. Dit is meestal enkel met fabrieksmotoren het geval, aldat dit ook niet altijd zo is :? Koop gewoon 2 motoren met elk z'n regelaar, en drijf de buitenste enkel voor het zicht aan. Misschien zelfs gewoon met speed 280'jes :roll: 8O

Niels

Back