Lanceer hulp

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door marco_leeflang, 17 aug 2006.

1. marco_leeflang

marco_leeflang

Lid geworden:
    28 nov 2002
    Zoals vaak is een helpende hand om het model op te gooien niet altijd aanwezig.
    Voor eens en altijd een einde aan dit probleem gemaakt.
    Per type model een houten bak gemaakt om het model in te kunnen klemmen.
    Via het handvat/lijnen het model uit de bak trekken en eenmaal los iets opvangen.

Nu nog een MTR zien te lanceren.

2. Owen

Owen

Lid geworden:
    29 sep 2005
    hahaha cool... een piloot die zijn eigen pitstop maakt ;)

3. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    pas maar op Owen ,je bent zo een keer overbodig als pitman :p :p
    maar wel een goed idee om je eigen lanceer inrichting te maken,
    vooral als je alleen staat te pielen ,en net zo als ik de kinderen
    niet altijd mee willen naar het veld

4. marco_leeflang

marco_leeflang

Lid geworden:
    28 nov 2002
    het is met name waar Herbert ook last van heeft, soms als je het vraagt wil een van de kinderen en soms ook de ega wel maar dan willen ze met 5 minuten weer naar huis.

verder stinkt het en maakt het lawaai.

heb wat kinderen betreft nog 1 kans, hij is echter nog maar 4.
    vindt nu al alles erg cool, beetje weghouden van de xbox etc dus.

verder nog geen klachten van deze standaard vernomen dat iets te lang duurt.:D

5. FOX35

FOX35

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Hoi Marco, ik ken het systeem uit de VS, komt regelmatig iets dergelijks naar voren in de combatrubriek in Flying Models, echt een zinvol tijdschrijft om een abonnement op te hebben overigens. Wat ik begreep bekleden ze de doos wel van binnen met een stuk vloerbedekking. Ik moet trouwens nodig aan wat 1,5cc combat's zien te komen en er een paar 2,5cc bijbouwen. Misschien moeten we eens wat vaker een gezamenlijke Noordelijke LB-dag afspreken, zoalng het nog een tijdje licht is kan het wel eens 's avonds na het werk of anders op een zater- of zondag. Ik wil er wel een stukje voor rijden en John Steffers wil wel mee pitten en wat met zijn eigen 2,5cc PAW combatje vliegen. Ik had eerst een bestelling bij een Ukrainer geplaatst voor enkele gebouwde modellen, maar daar heb ik helaas ondanks herinneringsmails niets meer op vernomen, dus ik zal toch weer zelf moeten gaan bouwen. Had jij ook de Star gebouwd? Ik moet toch maar eens proberen aan die tekening te komen. Heb jij hem of weet jij waar ik hem op Internet kan vinden? Robert-Jan moet hem ook hebben.

6. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    . Misschien moeten we eens wat vaker een gezamenlijke Noordelijke LB-dag afspreken, zoalng het nog een tijdje licht is kan het wel eens 's avonds na het werk of anders op een zater- of zondag. Ik wil er wel een stukje voor rijden en John Steffers wil wel mee pitten .[/quote]

PP mag ik dan ook mee doen?? woon wel in het oosten maar heb hier verder ook niemand waar ik mijn passie mee kan delen
    als ik er op zondag een uurtje voor moet rijden vind ik niet erg

7. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    Het lijkt me een uitstekende gedachte , Het LB vliegen meer te coordineren.

Door initiatief van Bruno en Henk hebben we in Almere heel wat avonden gevlogen (clubleden), met gemengd weer weliswaar, maar toch.

We zouden kunnen starten met maandelijkse middagen , nu het avondlicht minder is ?
    Probleem blijft het vinden van lokaties.

8. marco_leeflang

marco_leeflang

Lid geworden:
    28 nov 2002
    Is inderdaad de STAR van Mike en Steve Waller uit de UK, zie link voor de tekening. Tegen porto kosten of ruilhandel mbt tekening sturen ze een exemplaar naar je toe.
    Je kunt ook een kopietje van mij krijgen, moet je je adres via de mail doorgeven.
    Een digitale versie is per mail naar je verstuurd.

Een erg robuust ontwerp welke na diverse verticale impacts met moeder aarde nog steeds rondvliegt.

De standaard heb ik inderdaad als basis over genomen uit volgens mij de Flying Models.

http://members.aol.com/controllineuk/controllineuk/pages/12a_combat.htm

Zou mooi zijn om inderdaad een maandelijkse middag ergens in het noorden te kunnen organiseren.

9. FOX35

FOX35

Lid geworden:
    27 sep 2005
    OK, dus het eerste wat we moeten hebben is een plek. Ik ga er van uit dat we eerst met combatjes en stunttrainers vliegen die niet van de grond hoeven op te stijgen. Dan voldoent in feite elk veldje met gras, zolang er maar niemand te dicht bij woont om vanwege lawaai of een andere reden te klagen, en we toestemming hebben van de eigenaar. Gezien de locatie van de geinteresseerden denk ik aan ergens tussen Assen en Zwolle. Iemand een idee, of kiezen we gewoon een voor ons centrale plaats en maken we onze eerst missie op een middag om met twee of meer man op zoek te gaan naar een geschikt veldje?

@ Marco, ik heb de ontwerpers van de Star per mail gevraagd of zij naar de UK Nats gaan, dan kan ik daar wel een kopie van ze kopen.

10. Robert-Jan

Robert-Jan

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Hoi Marco

Ik wilde mijn lanceer hulp ook even laten zien

Een webra'tje heeft een zetje nodig. Een keer werd het model afgeschoten voordat ik bij het handvat was. Een combat met lijnen doet het best goed als F F model. Hij landde in een graan veld 300 meter verder. Ondanks dat de lijnen er nog aan zaten had ik moeite hem terug te vinden. Nu prik ik een schroevendraaier door het hand vat zodat hij down geeft.

Groet Robert-Jan

11. marco_leeflang

marco_leeflang

Lid geworden:
    28 nov 2002
    Ik zet mijn handvat ook vast met een haring zodat ie niet weg kan.
    Hoe zorg je ervoor dat de blokkeringen aan de neuslijst verdwijnen aan het einde van de rails

12. marco_leeflang

marco_leeflang

Lid geworden:
    28 nov 2002
    En, heb je al een kopie van de Star??
    Wat is de kwaliteit van je gekochte combat modellen uit Moldavie?

13. Robert-Jan

Robert-Jan

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Hoi Marco

De blokkering zijn latjes die kunnen scharnieren. Onder zie je een stangetje deze houd de blokkering tegen. Als de bak naar voren gaat worden de blokkeringen naar achter getrokken door elastieken.

Ik begrijp het zelf niet meer daarom heb ik maar 2 foto's gemaakt.
    Ik heb dit helemaal zelf bedacht maar ik twijfel er niet aan dat er nog iemand zo geniaal is. Voor een ander model hoef ik alleen de 2 platen aan te passen

Groet Robert-Jan

14. marco_leeflang

marco_leeflang

Lid geworden:
    28 nov 2002
    Slim systeem, wat denk je zal dit ook kunnen werken voor een MTR??

15. Robert-Jan

Robert-Jan

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Ik heb ook team race in mijn eentje gedaan. Helaas werd ik gediskwalificeerd.

Hierbij gebruikte ik een soort haring in de grond met een spijker en touwtje.
    Een team racer heeft geen zetje nodig. En als je vanaf gras wilt vliegen doe je er gewoon zo'n grote zware ballon band onder.

Groet Robert-Jan

16. FOX35

FOX35

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Ja, ik heb een tekening van Mike Waller. Ik heb niet echt de tijd gehad met hem te spreken, hij moest de hele tijd vliegen en pitten. De Modavische combatters zijn prima, gewoon de normale F2D kwaliteit. Er zitten blikken tankjes in en niet de balsa tankjes op Loet zijn website. De meeste mensen vlogen daar in die klasse met deze modellen (dit was 'modern' dieselcombat, voornamelijk met 2,5cc Fora motoren, dus niet vintage diesel, waar je een ontwerp van voor een bepaalde tijd moet hebben).

17. BrunQ

BrunQ

Lid geworden:
    11 jun 2014
  18. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Jaaaa? :rolleyes:
    Waartoe dient dat afschiet mechaniek?o_O
    En hoe lanceer je daarmee een model met een draaiende motor?:confused:
    Want dat is waar het in deze rubriek uiteraard over gaat....

Deel Deze Pagina