Landelijke vaardag Amersfoort 4 september 2011 + inschrijven

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Puffin, 24 jan 2011.

  1. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Exact mijn gedachte, ben daar mee bezig. Het is jammer dat er zoveel troep wordt verkocht dat jongeren niet kunnen varen door ondeugdelijk materiaal. Een demo team met "beginners" proef eigenschappen zou mooi zijn, heb dat in Engeland eens gezien. Voor een vereniging wel te doen, maar bootjes kosten geld en vooral tijd om te maken. Misschien dat importeurs en fabrikanten iets kunnen opzetten. Zoals gezegt loop ik met dat idee, nu alleen nog handen en voeten geven. Het is niet makkelijk een bootje te vinden dat het lang doet en heel blijft... en niet zinkt.
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb wel een paar ideetjes om de boot zo degelijk mogelijk te houden.

    - Rubberrand rondom, op dekhoogte, als stootrand.
    - Dun plaatje perspex of zo als waterdichte afdichting voor de dekopening, met waterdichte aan-uit schakelaar op de opbouw of verwerkt in het deksel. Dan komt er geen water in de boot, zelfs al zou je hem onder water houden.
    - Voor de zender zo'n goedkoop 2 kanaals pistoolzender 2.4 GHz setje van Conrad bijvoorbeeld, als er geen sponsoring te vinden is.
    - En bijvoorbeeld een 4.8V accu erin zodat het niet te snel vaart.

    Het zou inderdaad het mooiste zijn als er sponsoring bij zou komen, dan kost het alleen maar tijd. Misschien een idee om hier een apart topic voor te openen, zodat we met meer hierover kunnen brainstormen?
     
  3. Bart Cornet

    Bart Cornet

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Haarlem
    Op de NZH-Hobbyclub gebruiken we sinds 2 jaar deze modellen: Politie P2
    En ze doen het nog steeds bijzonder goed. Belangrijkste is dat ze niet te snel varen, hoe sneller het gaat, hoe meer schade bij een aanvaring.

    Bart :cool:
     
  4. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Daar zat ik ook aan te denken, Robbe heeft iets vergelijkbaars, wat ook iets minder kost.
    Maar als je er een paar of meer wilt hebben inclusief zenders en accu's etc. loopt het in de papieren. Ga hier zeker op door. Ook zat ik te denken en dan.. Misschien boeien die met een U onder water verbonden zijn, vaar je er tussen door gaat een lampje branden oid. Zeg maar ook wat te "spelen" opdrachtjes, wedstrijdjes etc. etc. Al spelende leren besturen zeg maar. Mooi projectje om uit te zoeken komende winter.
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Die had ik ook in gedachten. Leuk, niet te gecompliceerd bootje.


    @puffin: Bedoel je de Dolly van Robbe, of een ander bootje?

    Misschien handig om een apart topic hiervoor te openen? Iets van "Project Club-boot" of zo?
     
  6. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Laatst bewerkt: 8 sep 2011
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Zouden kinderen een dergelijke boot wel interessant vinden? Het lijkt op het oog niet meer dan een vierkante bak namelijk (no offence)
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Even iets anders, ik had op de vaardag dit filmpje geschoten van de dolfijn. Het is wat groot, maar misschien dat iemand het bestand wat kleiner kan maken, en op youtube zetten of zo (heb zelf geen account daar)

    20110904(105953)(2).mpg downloaden
     
  9. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Is geregeld!



    Dank je Indoorvlieger, mooi filmpje, dat had ik nog niet! Namens 'die meneer met dat blauwe T-shirt aan". ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Graag gedaan. Het was beslist niet makkelijk die dolfijn te volgen met de camera, dat ding is zo snel, en onder water bijna niet te zien. Ik heb ook nog een foto dat hij in de lucht "hangt" terwijl hij een schroef maakt.
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    urbain heeft het klaar gekregen om demo te varen twee dagen lang in een bakje van 6X4meter met een diepte van 40 cm
    het was eerst wat stuntelig maar toen de zender was afgeregels (mix en wat nog meer)dan was het fun om de dolfijn te zien varen
    hier komen ook zijn kunsten als piloot zeker tengoede
    er is geen lmek in het basin gevaren dus het is allemaal goed verlopen
    oud en jong stonden perplex om de dolfijn te zien stunten
    en menig foto is er geschoten maar inderdaad ze zijn verekkes snel die dolfijntjes
    gr raf
     
  12. marlovdm

    marlovdm Guest

    sorry ik kan niet komen school natuurlijk warom wordt dit niet verplaatst naar zondag?
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Het is misschien handig om even te LEZEN... en naar datums te kijken...
    Op de eerste post van dit topic bijvoorbeeld.:(
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Gelukkig maar, dan kan je je spelling en manier van schrijven nog wat verbeteren.:bye:


    Kan ik me al inschrijven voor volgend jaar? :p Ik verwacht dat mijn boot dan wel vaarklaar is. :D
     

Deel Deze Pagina