Landen op gras met te kleine wielen.

• Topicstarter Topicstarter darknightflyer
  • Startdatum Startdatum
D

darknightflyer

Guest
Mijn BMI electro Cessna 206 heeft gewoonweg te klein wielen om door te kunnen rollen op het gras na een nette landing. Hij slaat gewoon over de kop door te veel wrijving tussen banden en gras. Daarom genoodzaakt te landen op een klein stukje beschikbaar asfalt, ca 7 mtr lang.

Toch jammer, ik zit te denken aan een mod om er grotere wielen onder te gaan zitten. Dit doet het uiterlijk en het totaal gewicht geen goed ik weet het.

Nu kan ik het landingsgestel er wel afhalen, stuurbaar neuswiel en achter wielen er afhalen, maar bij een landing zal de prop dan de grond raken. Ook niet echt wat je wilt.

Heeft iemand ervaringen en inmiddels een andere oplossing gevonden voor dit probleem?

cessna206onderstel.jpg

ik had precies hetzelfde (welliswaar een ander model), maar heb het alleen kunnen oplossen met grotere wielen.
foamwielen wegen (bijna) niks, vind het meer jammer dat het er niet echt lekker uitziet. aan de andere kant, sinds de grotere wielen nooit meer over de kop gegaan.

Mijn BMI electro Cessna 206 heeft gewoonweg te klein wielen om door te kunnen rollen op het gras na een nette landing. Hij slaat gewoon over de kop door te veel wrijving tussen banden en gras. Daarom genoodzaakt te landen op een klein stukje beschikbaar asfalt, ca 7 mtr lang.

Toch jammer, ik zit te denken aan een mod om er grotere wielen onder te gaan zitten. Dit doet het uiterlijk en het totaal gewicht geen goed ik weet het.

Nu kan ik het landingsgestel er wel afhalen, stuurbaar neuswiel en achter wielen er afhalen, maar bij een landing zal de prop dan de grond raken. Ook niet echt wat je wilt.

Heeft iemand ervaringen en inmiddels een andere oplossing gevonden voor dit probleem?

cessna206onderstel.jpg
Buig je wielen eerst eens recht!!!!

Foto is wel heel erg groot, 2592×1944pixels, traag. Beter om te verklein naar 640×480pixels want zo verschijnt hij uiteindelijk toch op het scherm.)

Ondertussen nog wat mods geprobeerd, achterassen versterkt, voorwiel moest omhoog anders raakte de prop de grond, daarom ook wat verhoogd. Al met al koste het wel wat gram extra. Test flight soon.

cessnamod2.jpg

http://profile.imageshack.us/user/mailmpw

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik doe met mijn blade dancer is gewoon het landingsgestel eraf en op de regelaar een rem instellen.
Als je dan komt aangevlogen los je je gas en kijk je of je prop horizontaal staat, staat ie vertical geef je even wat gas bij. Dan kijk je weer of ie horizontaal stopt.

In het begin is het even wennen omdat je toch een redelijk zweefperiode hebt en dus ook zonder gas binnenkomt maar na een tijdje wordt het een gewoonte en nu doe ik het gewoon altijd zo.

Back