Landing assist LAS (spma3180) en GPS (spma3173) voor de reciever/flightcontroller a3230

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Tom Rombaut, 19 okt 2021.

  1. Tom Rombaut

    Tom Rombaut

    Lid geworden:
    19 okt 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Hamme Be
    Hallo
    Ik ben sinds kort eigenaar van de Habu sts 70mm edf jet en deze vliegt perfect. Nu heb ik nog een aantal andere modellen die dringend hun maiden vlucht mogen doen. Bij deze 2 vragen. Graag zou ik indien mogelijk de LAS overbouwen op een ander model en gebruik maken van de GPS ingang die de flight controller voorziet. Eventueel vervang ik de bijgeleverde flightcontroller voor gps telemetrie, maar dan zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe de LAS geprogrammeerd moet worden.
    Deze optie LAS (spma3180) is optioneel bij bepaalde BNF vliegtuigmodellen zoals de Habu edf, apprentice sts,... Ieder gebruikt een andere spektrum reciever/controller waar bitter weinig informatie over te vinden is en forward programming of via usb verbinden met spektrum programmer werkt dus niet. Voor de Habu edf 70 simpelweg inpluggen in de ´gelockte´ flightcontroller a3230b aux1. Nu vraag ik me af of ik die ook kan gebruiken bij een nieuw gekochte ´cleane´ reciever/controller en hoe moet het dan geprogrammeerd worden. Ook staat er een GPS ingang die ik voorzien heb van de gps module SPMA3173. In de hoop dat die telemetry gegevens zou doorsturen, los van virtualfence, autoland. Wederom is die Gpsmodule dan wel weer geschikt voor andere modellen. Er was maar weinig hoop dat dit zou lukken aangezien er niets van in de handleiding staat. Volgens mij is de habu flightcontroller dus niet geschikt voor Gps, alhoewel er duidelijk een ingang GPS op staat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 19 okt 2021

Deel Deze Pagina