Landinggear maken van koolstof band?

Die landingsstellen die je op internet tegenkomt zijn allemaal een paar honderd euro, ik wil zoiets zelf maken. Nu zat ik te denken om met koolstofband en een mal zelf een gebogen koolstof strook te maken x2 waaruit het landingsgestel komt te bestaan.

Ik wil een vorm als

.___
/.....\

(puntjes wegdenken)

Waarbij de rechte hoeken rond lopen dus daar zit de bend/buiging.
Nadat ik mijn hoofd heb zitten breken over hoe je koolstof platen kunt buigen ( wat dus niet kan ) is de enige optie volgens mij om zelf met koolstof band deze vorm te maken door middel van een mal en het verlijmen van een X aantal lagen koolstofband tot de gewenste dikte van circa 1,5 mm is bereikt.

Alles op het gebied van kunstharsen, glasvezels, kitten, lijmen en coatings in de webwinkel van Poly-Service. UD Koolstofband 15 cm

Is mijn idee haalbare kaart of wordt dat een erg lastige kwestie? Ik probeer een zo mooi mogelijk resultaat te krijgen met zo min mogelijk tools/gereedschap mijn idee nu is een mal te maken die de juiste vorm heeft waarin ik dan een 20 lagen koolstof band onder klemming op elkaar verlijm met epoxy ertussen.

Het moet wel absoluut superrecht en strak worden en ik vraag mij echt af of dat wel gaat lukken, wat zijn jullie ervaringen / meningen of is er wellicht nog een eenvoudigere alternatief?

Hey Thx voor de tip, helemaal niet aangedacht dat je zoiets mischien ook wel kant en klaar kunt kopen. Het probleem is echter dat de maten niet overeenkomen, en ik ook niet denk dat er iets in de maten wat ik nodig heb, de maten zijn ook nog niet helemaal uitgekristaliseerd die liggen nog op de autocad tekentafel ;)

Weet je mischien, of iemand anders, of het haalbare kaart is om zelf op basis van een mal een landinggear te maken van koolstof band en /of glasvezel? Heb al zitten zoeken op het forum maar kon nog geen medebouwers vinden die hier al een berichtje daarover hebben geplaatst. Thx!

Landingsgestel maken

Heb al zitten zoeken op het forum maar kon nog geen medebouwers vinden die hier al een berichtje daarover hebben geplaatst. Thx!
Er is toch al best veel over geschreven op dit forum. Een goede uitleg vind je hier: Landingsgestel

Bedenk wel dat zelf maken ook prijzig is. Voor epoxy en carbon band is poyservice een goed adres ( Alles op het gebied van kunstharsen, glasvezels, kitten, lijmen en coatings in de webwinkel van Poly-Service.), daar betaal je niet teveel.

Kijk ook even hier; KHK-Flugmodelle.de, daar maken ze ieder gewenst model voor je.

Er is toch al best veel over geschreven op dit forum. Een goede uitleg vind je hier: Landingsgestel

Bedenk wel dat zelf maken ook prijzig is. Voor epoxy en carbon band is poyservice een goed adres ( Alles op het gebied van kunstharsen, glasvezels, kitten, lijmen en coatings in de webwinkel van Poly-Service.), daar betaal je niet teveel.

Kijk ook even hier; KHK-Flugmodelle.de, daar maken ze ieder gewenst model voor je.

Zoiets had ik idd in gedachten, dat wordt een mal maken!
Ik post 2x over hetzelfde? dat wist ik niet

dubbel posten

Zoiets had ik idd in gedachten, dat wordt een mal maken!
Ik post 2x over hetzelfde? dat wist ik niet
"Dat wist ik niet" ?????
Tjonge wat flauw, in je ander post bij bouwtips vliegende modellen carbon-materialen schrijf je:
Thx voor de tips! Ik ga binnenkort bestellen :smile:
Ja, je bent al een grote jongen hoor!
Laat me raden, nu nog minstens 2x posten in verschillende subforums over hoe je het beste een mal kan maken. Oh nee, dat is waar: je ging binnenkort bestellen, ach laat ook maar.
Dag Jorrie, lekker zo doorgaan joh.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back