Landingsgestel zelf maken,hoe en wat?

Sinds kort ben ik het bezit van een Piper J3.Nu zat daar een verenstaal landingsgestel onder.Persoonlijk vind ik dat geen pan.Daar hoort gewoon een GFK gestel onder.De bedoeling is om met glasmat en epoxy aan de gang te gaan,aangezien je weinig landingsgestellen tegen komt van deze maat.In het F3A gedeelte vond ik wel een mooi plaatje hiervan.
2qs2puu.jpg

Maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe precies en wat ik moet doen om een landingsgestel te maken?

Groetjes
Peter-Jan

Helemaal eens met Dirk.

Je kan ook een mooie werkende zelf maken met de tekening die je kan vinden op de site van Robart.

Alles is beter dan het verenstaal wat er nu onder zat.Ik bedoelde ook wel zoiets,alleen lijkt dit me wel een karwei om te maken.En om nou 100$ aan een landingsgestel uit te geven is wat te enthousiast.Ik ga wel eens even rommelen met glasmat.

Bedankt.

De oplossing is gevonden.En nog aardig goedkoop ook al zeg ik het zelf.Raymon was zo aardig om het reserve landingsgestel dat bij zijn Husky zat te verkopen aan mij.Nu heb ik een mooi landingsgestel voor de Piper.Met vering zelfs. :D

Ik heb er geen voor je maar het is denk ik wel handig om schaal, spanwijdte en/of gewicht van je Cub te vermelden.....en dan kun je je vraag ook beter in het "gevraagd" deel (bij de te-koop forums) plaatsen, dan zien veel meer mensen het.

Back