landingsgestel zoom 425

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door bertje76, 14 nov 2018.

  1. bertje76

    bertje76

    Lid geworden:
    27 okt 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Gouda
    Goedendag

    Ik ben nieuw hier op dit forum en ook met het gebeuren forum , vind het prachtig al die info maar ik zoek wat anders .
    Heeft iemand voor mij oftewel een landingsgestel voor de protech zoom 425 of een idee of nog beter uitgelicht , het idee met een tekening hiervoor .
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    bij deze, welkom!

    Stel, je kunt de protech onderdelen niet meer vinden, als ik goed heb gegoogled en naar de plaatjes heb gekeken, lijkt dat onderstel extreem veel op het onderstel van de Align trex 450.
    Van de nieuwere series heb ik niet in mijn hoofd hoe dat landingsgestel eruit ziet, maar van de align trex 450 Se v2, de sport, en de pro weet ik dat ze er zo uitzien.
    qua formaat zal het ook aardig in de buurt zitten.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Volgens mij passen de meeste willekeurige 450 landingsgestellen, en anders is er nog een heel kleine kans dat ik nog een protech zoom setje heb liggen, er heeft heel lang een wrak ergens in een hoek rondgeslingerd, mogelijk is die er nog...
     
  4. bertje76

    bertje76

    Lid geworden:
    27 okt 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Gouda
    Okee alvast bedankt maar ik heb zelf voor de 425 de zoom 450 gehad en daarvan past het landingsgetel niet op de 425.
    had eigenlijk meer gehoopt op wat ideen om hem zelf te maken .
    of heb ik dan de vraag in een verkeerde topic geplaatst
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    neehoor, jij bepaalt het onderwerp.
    stel, de vraag past echt niet thuis in een sub forum, kan ik hem altijd nog verplaatsen.

    Qua onderstel, ik heb je stiekem al wat toegestuurd aan ideeen.
    Makkelijkste is nog om van andere merken of formaten een onderstel te lenen, en even andere gaten te maken.
    desnoods kort je zo'n landingsgestel aan de onderkant een beetje in..

    Wordt regelmatig gedaan bij de nieuwere 450'ers of 500's, om de staart een beetje omhoog te zetten. scheelt tandwielen in de aandrijving ;-)

    Een landingsgestel is gewoon niet zo kritisch. hij moet natuurlijk een grovere landing kunnen hebben..
    maar verder is het qua krachten en zo niet zo spannend.
    hout, aluminium, carbon, vliegerstokken, kan allemaal. maar net waar je handig mee bent.
    En hoe je eigen bouwkwaliteiten zijn.

    Het snelste en veiligste is nog altijd een origineel landingsgestel (van ander merk, of van bv een 500) aan te passen.
    maar eigenbouw is ook goed.
    alu is dan lekker snel aan te passen.. bouwmarkt heeft doorgaans strippen in de winkel. meestal bij de bijzondere houtprofielen en zo.

    Hoe zijn je bouwkwaliteiten (heb je al vliegtuigen gebouwd? of nog niets), waar ben je handig mee?
    moet het 100% profi lijken, of mag het op eigenbouw lijken :D
     
  6. bertje76

    bertje76

    Lid geworden:
    27 okt 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Gouda
     
  7. bertje76

    bertje76

    Lid geworden:
    27 okt 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Gouda
    Om je berichte te beantwoorden bij deze .
    Ben vroeger wel bezig geweest met vliegen in de modelbouw maar alleen helli's en dat is ook al een tijdje geleden en wil het weer oppakken en voor de 425 een breeder landingsgestel lijkt me dan beter .
    vandaar dat ik vroeg naar eigenbouw of tekeningen
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    ik ben een beetje bang dat daar geen tekeningen van zijn..

    eigenbouw is er in dat formaat heli ook niet veel.
    zoals vermeld, het gebeurt nog wel eens dat men een 500 maar landingsgestel pakt en even extra gaten boort om het weer te monteren.
    dat kan gewoon.

    bij schaalheli's gebeurt het ook vaker, maar dat is regelmatig veel ingewikkelder dan voor jou handig is.
    bij schaalheli's moet het ook nog ergens op lijken en zo.

    Maar voor jouw toepassing voldoet eigenlijk alles..
    de optie om een 500 landingsgestel eronder te zetten, is nog de meest simpele
     
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Als hierboven al gezegd: niet te moeilijk doen. Koop een willekeurige 450-500 skidset en je krijgt het altijd passend.
     

Deel Deze Pagina