Landzeiler bouwen

• Topicstarter Topicstarter marty_m
  • Startdatum Startdatum
M

marty_m

Guest
Ik heb het idee om een landzeiler te gaan bouwen (http://www.rclandsailing.com). Nu heb ik ook al een paar threads hier op het forum gevonden waar deze landzeiler in voor komt. Maar graag wil ik nog weten hoe makkelijk deze landzeiler te bouwen is en of de bouwbeschrijving en tekeningen die rclandsailing leveren comleet en makkelijk te volgen zijn? Is er trouwens iemand in de buurt van Delft die landzeilers zeilt?

Alvast bedankt voor het advies.

Marty

Beste Marty,

Ik heb de LS4 gebouwd een drietal jaar geleden en het is niet echt moeilijk.
Toen verkocht Chris Seluga nog volledige pakketten met daarin ook de onderdelen.
Nu ben je langer bezig met het zoeken naar onderdelen dan het bouwen zelf. Een tekening krijg je niet maar wel een twintigtal A4-tjes met daarin een goede beschrijving en een aantal goede schetsen. Wel is het noodzaak alles vooraf om te rekenen naar metrische maten of een digitale schuifmaat gebruiken die op empirische maten staat ingesteld.

Ik woon zelf in Hillegom dus dat is niet te ver weg van Delft, nu rijdt ik niet te veel maar een keer met wat meer mensen is altijd leuk.

Mocht je de LS4 gaan bouwen, houdt een verslag bij! Worden er misschien meer mensen enthousiast! ;)

Hoi Wiggie,

Hartstikke bedankt for je reply. Ben nu nog een beetje aan het rondkijken maar mocht ik besluiten om er een te bouwen dan zal ik daar zeker verslag van bijhouden. Dus wie weet misschien binnenkort hier meer.

Gr.

Marty

Gisterenavond even genoten van de goede wind.

Hier een paar filmpjes, dit is een LS4 gebouwd volgens de plannen van rclandsailing. Alleen de stuurinrichting is aangepast om een neutraal stuurgedrag te houden bij het rijden op 2 wielen.

[URL="
Langevelderslag deel 1[/URL]

[URL="
Langevelderslag deel 2[/URL]

[URL="
Langevelderslag deel 3[/URL]

[URL="
Langevelderslag deel 4[/URL]

[URL="
Langevelderslag deel 5[/URL]

[URL="
Langevelderslag deel 6[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nu bezig de ls4 te bouwen van de tekening. Een onderdeel wat er niet zo duidelijk op staat is hoe de koppeling tussen de vleugel en de romp er precies uit ziet. Zou je hier een detailfoto van kunnen plaatsen?
Ik woon overigens vlak bij delft. Ik weet niet of de topicstarter uiteindelijk een landsailer heeft gebouwd, maar ik ben wel benieuwd of er nog meer landzeil enthousiastelingen zijn in de buurt.

Back