Lang niets gedaan

Beste mensen,

Ik had destijds (volgens mij 13 februari als ik me niet vergis?) een Rustler VXL gekocht om ook een professionele wagen te hebben.
Ik heb al enkele modeltreinen, een rc coax-heli, enkele racebanen, een aantal schaalmodellen maar wilde zo graag een goede auto.
Ik zie dat Geertja, die destijds ook een Rustler VXL gekocht heeft, er inmiddels een volledige hobby van gemaakt heeft.
Hij is wel bevlogen en heeft zelfs al een Vorza te pakken, ook zie ik aan zijn posts ongelofelijk veel deskundigheid, hij is er full-time mee bezig.

Eigenlijk heb ik niet veel meer gereden, een paar ritjes maar dat was het dan wel weer.
Daarna brak de eindexamen periode aan en heb ik uiteraard de Havo makkelijk weten te halen.
Op het ogenblik ben ik eerstejaars HBO-Rechten student en werk ik bij PostNL als zaterdagbezorger (dat is een bijbaantje, doordeweeks studeer ik).
Inmiddels ben ik ook meerderjarig geworden (18 jaren oud/jong maar liefst).

Weinig tijd voor mijn hobby's dus en zeker wanneer het outdoor seizoen al is afgelopen.
Ik hoop binnenkort weer eens te rijden en volgend jaar zou ik mijn hobby eigenlijk weer moeten oppikken.
Ben nog steeds niet aan de lipo's toegekomen, als ik meer ga rijden zal dat de volgende stap moeten zijn.
Daarna andere bandjes en dat soort dingen...

Helaas is mijn deskundigheid qua modelbouw er nog nauwelijks.
Ik weet globaal wel wat maar echt veel diepgaande technische onderwerpen zijn niet aan mij besteed.
De enige echte hobby die ik nog heb is de prachtige muziek van Mark Knopfler, ik ben onlangs naar het concert van hem en Bob Dylan in Ahoy geweest.
Van Knopfler kreeg ik kippenvel, Dylan was een oude schorre kraai...
Ik heb nu 7 cd's van Knopfler, 1 van Dire Straits en de volgende Knopfler CD komt binnenkort op de mat (heb die al besteld, moet nog verzonden worden).

De RC auto staat daarentegen er zielig bij, weliswaar op een tafeltje (netjes en verzorgd) maar hij kijkt me aan alsof hij weer wil gaan rijden.
Zal ik er op in gaan?

Groet,
Storm.

Hahah leuk om te zien dat je de auto nog hebt.. mijn rustler heb ik maar een paar weken gehad, toen kwam de vorza..
Moet wel zeggen dat je mij geen deskundige moet gaan noemen, vraag dat maar aan al die genen die ik de afgelopen maanden allerlei vragen heb laten beantwoorden :p
Heb wat artikeltjes gelezen wat vragen gesteld en denk nu de basis een beetje te kennen, dat heb je opzich zo door. De echt moeilijke of uitgebreide vraagstukken laat ik voor wat ze zijn.

Ach het is gewoon een leuke hobby, ben blij als ik 1x in de week aan rijden toekom.
Je moet er niet in doordraven, het is ook geen rocket science maar meestal common sense.
Ik zou zeggen opladen die accu en zoek een parkeerterein of park en je kan gwn rond bashen voor het zometeen echt koud word^^
Grts

Gewoon rijden als je er zin in hebt, en de tijd even vrij kan maken.
Het plezier komt dan wel vanzelf.
Nog leuker als dat dan met iemand samen kan doen.
En de kennis van het modelbouwen is net als studeren, beetje bij beetje komt het wel, maar niet van zelf.

Klopt, met een paar mensen rijden is veel fijner.

Nog fijner als er iemand bij is met hetzelfde/beter niveau. Daar kan je dan weer beter mee leren rijden (op circuit that is :)).

De algemene kennis heb je snel genoeg onder de knie, het is dat laatste beetje om meer te halen uit je auto dat moeilijker is.
Daarmee ga ik volgend jaar een reeks wedstrijden rijden, daar ga je dat het snelst leren (is mij gezegd :D).

Leuk dat jullie reageren.
Ik zal kijken of ik deze week weer een ritje ga maken want het outdoor seizoen eindigt snel.
Ik ben vrij deze week dus ik ga misschien donderdag wel rijden.

Back