Moderne stunters hebben een groot stabilo en lange staartboom. Vorig jaar een poging gedaan om lichtere stabilo's te bouwen wat helaas niet gelukt is. Daarna een nieuwe romp die door toepassen van glas met EzeKote te zwaar werd. Alles bij elkaar heb ik flink wat lood in de neus nodig om het zwaartepunt goed te krijgen en dat is jammer.
Omdat de staartboom erg lang is (50cm) heb ik het besluit genomen om de vleugel 25mm verder naar achteren te monteren. In theorie kan dan alle ballast er uit.
Eerste stap was met een malletje de bevestigingsgaten op de romp af te tekenen, daarna demonteren en weer terug te zetten. De besturing hangt met M3 boutjes aan 6mm aluminium staafjes waar de tuimelaar aan vast zit. Deze constructie is bestand tot 15g gevlogen in Almere bij forse wind in de exit van de staande acht. Het meeste snijwerk zit onder de vleugel verstopt zodat het herstel van verf meevalt.
Alles bij elkaar een heel gepruts maar de kist is nu loodvrij. Hoe het vliegt gaan we in Almere zien op de jaarlijkse vliegdagen.

Omdat de staartboom erg lang is (50cm) heb ik het besluit genomen om de vleugel 25mm verder naar achteren te monteren. In theorie kan dan alle ballast er uit.
Eerste stap was met een malletje de bevestigingsgaten op de romp af te tekenen, daarna demonteren en weer terug te zetten. De besturing hangt met M3 boutjes aan 6mm aluminium staafjes waar de tuimelaar aan vast zit. Deze constructie is bestand tot 15g gevlogen in Almere bij forse wind in de exit van de staande acht. Het meeste snijwerk zit onder de vleugel verstopt zodat het herstel van verf meevalt.
Alles bij elkaar een heel gepruts maar de kist is nu loodvrij. Hoe het vliegt gaan we in Almere zien op de jaarlijkse vliegdagen.


