Omdat dit draadje opeens uit de mottenballen is herrezen en ik het herlas, moest ik denken aan een model waar ik sinds een jaartje veel mee vlieg als er geen thermiek is: de Kavan Partenavia.
Semi-schaal-schuim, een kaarsrechte vleugel en tweemotorig (motoren draaien tegen elkaar in). Het is erg leerzaam om met dit toestel te vliegen zonder ailerons te gebruiken, hij doet dat gehoorzaam, en als je een 360 graden bocht vliegt moet je aileron tégen geven omdat-ie anders de bocht wil vernauwen. Niet alleen heeft bij zijslip de hoge romp effect op het rendement van de vleugel, de beide motorgondels versterken dat nog eens.
Semi-schaal-schuim, een kaarsrechte vleugel en tweemotorig (motoren draaien tegen elkaar in). Het is erg leerzaam om met dit toestel te vliegen zonder ailerons te gebruiken, hij doet dat gehoorzaam, en als je een 360 graden bocht vliegt moet je aileron tégen geven omdat-ie anders de bocht wil vernauwen. Niet alleen heeft bij zijslip de hoge romp effect op het rendement van de vleugel, de beide motorgondels versterken dat nog eens.