Lanxiang F-35 "Lightning II" TV 70mm EDF Jet

Me nieuwste telg,.

LX F-35 JSF

JSF2.jpg

JSF14.jpg

JSF10.jpg

JSF54.jpg

Wing span 850 mm
Length 1200 mm
RTF Weight approx. 1300 g
Transmitter 6/8 channel / 13 servos
360 dg vector trust, struts style damping retracks, bomb doors, landing lights
2300kv brushless motor
70mm ducted fan
50A speedcontroller
5s 25C 18.5V 2200mAh Lipo

Maak niet zo veel uit welke fabrikant of schaal, ik leest heel vaak dat hij goed en makkelijk vliegt en ik vind het al zoiezo een schitterende kist gezien er ook een VTOL versie van is,.in het echt dan, maar hij stond hoog boven aan de lijst van wanna have,. een F-35 JSF
Nou zit ik al een flinke tijd te azen op die nano jet versie,.redelijk blij onverwachts is het er een die aanzienlijk groter is geworden,. he he he met Vector trust nog wel.
Echt een bouw draadje kan ik er niet van maken,.ze zijn al ARTF als kit en deze is zelfs de gene die bij de store waar ik ,m vandaan heb op de web site staat, omdat de eigenaar ruimte wilde scheppen voor een nieuwe lijn modellen en hij op het moment uit verkocht was en dat ook nog minimaal 6/8 weken ging duren,.dus kon ik deze kant en klaar mee nemen :D

y-SK9fujKLE[/media] - Freewing F-35 Lightning II JSF 70mm Thrust Vectoring RC EDF Jet Fighter with retracts

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een verschrikkelijk mooi ding zeg! Vector Thrust lijkt me een super ervaring!

En die ga ik zeker ook nog opschrijven hier :) alleen zit ik nog minimaal de komende twee weken buiten huis ivm me werk dus moet ik nog even geduld hebben,. best lastig en zeker als het zoals deze week eindelijk een paar dagen goed [maiden] weer is geweest,.lekker zonnetje weinig wind,. kriebel de kriebel.

Heeeeel tactisch van me zelf,.
Totaal niet bij stil gestaan of mijn ultimat lader wel 5 cellen kon laden,.me equaliser gelukkig wel, maar daar heb ik nu niets aan zonder lader.
Affin,.nee dus,.me U8 gaat maar tot 4 cellen dus ga ik eerst maar eens op zoek naar wat krachtiger voor dat ik ga vliegen,.kan gewoon de accu niet op laden :(

Hee dat landingsgestel zit ook in de SU 47
Bij mij liet de neuspoot los bij taxsie proeven
Er zat te wijnig lijm op
Zeker een dronke cinees

De su 47 is geen aanrader

Thierry,

Bij Lindinger is deze in de aanbieding voor €250.- nu weet ik niet wat uberhoupt de prijs is bij andere winkels dus het kan net zo goed geen 'koopje' zijn. Maar ze hebben wel goede service en gratis verzendkosten dan heb je het model binnen 1 week in huis.

Modellbau Lindinger Onlineshop

Beste T800,

Ik heb ditzelfde vliegtuig een aantal weken geleden gekocht.
Alleen had ik een paar vragen waar ik niet uitkom....

Allereerst hoe heb je de gear aangesloten? Dit staat nl niet duidelijk beschreven in het boekje dat erbij zit.

Zijn de rollroeren en hoogte roer aan elkaar gekoppeld met een y-kabel en staat er een mixer op?

Hoe heb je de Vector Thrust aangesloten?

Pff, ik heb al heel wat avonden hier gezeten en aangesloten maar alleen het gas werkt als een speer!

Alvast bedankt!

Danny

Tja,..daar vraag je me wat,.
Sorry voor de late reactie,. was al weer een tijdje niet geweest.

Ik heb zelf ook avonden lang zitten etteren met de configuratie,.
Ik weet wel dat ik er uiteindelijk twee y kabels bij heb gekocht om de set up te krijgen die ik wilde,.het is eigenlijk een 9ch vliegtuig die je ook 7ch kan configureren,.ik heb huidig alleen een 6ch beschikbaar dus vandaar de extra kabels,.enige wat ik nu niet kan gebruiken zijn de bomb doors.
Ik heb alles door gelust, ailerons staan als enige op twee kanalen 1 en 6 voor flapperon en speed brake maar die zou je ook gewoon op een kanaal kunnen zetten.
Hoogte roer staan gewoon door verbonden met een normale y kabel zodat ze gewoon gelijk gaan en richting roer[en] idem,.landings gestel idem,. eigenlijk een gewone set up zonder mix programma's.
Mix programma's heb ik in het begin me zitten stoeien maar deze kist heeft flinke grote stuurvlakken en zelfs een geheel mee draaiende hoogte roer[en] en is zo stabiel als wat dus heb ik het gewoon gedaan zoals elke kist alleen heb ik de vector trust gewoon door verbonden met de hoogte en richtings roer[en] ook met y kabels zodat ik een gewone 5ch set up heb,. met de 6e voor eventueel die bomb doors maar nu gebruik ik ,m voor de speed brake en flapperons ,.vliegt prima kan ik je zeggen :D maar misschien later als ik weer een meer dan 6 kanaal zender bruikbaar heb zal ik dat vast weer gaan veranderen.
Ik weet niet of het ook zo bij jou is maar op alle servo kabels bij de mijne zaten stickertjes met wie en wat het is,.als dat niet zo is zou ik dat als eerste doen,.voor dat je ,m af bouw anders steker er dadelijk,. wat is het,.14 servo kabels uit de buik en je weet echt niet meer wie wat en waar,.en is hij al dicht geplakt ga ze een voor een door meten en als nog stikkeren anders is er geen beginnen aan,.

IMG_0309.jpg

Het is ook zo lekker weer geweest de laatste tijd dat ik zins de laatste post maar liefst 3x heb kunnen vliegen,.
Daar zijn toch wat dingen naar boven gekomen inzage controle en de trust vector maar gelukkig zonder gevolgen.
Maar hij is er nog in volle glorie zonder krasje en gezien zijn formaat heb ik ,m een eigen plekje gegeven,. had een standaard over en ruimte gebrek voor de JSF,. nu torent hij boven me bureau uit :D
Tijdens de eerste twee vluchten bleek al snel dat hij toch een beetje gevoelig is op de sticks,. heb een Futaba F16 dus schroeven aan de afstellingen en gevoeligheid was het probleem niet,. kreeg het er moeilijk uit.
Ben toen over gestapt naar de andere mix programma's en heb [net als me nano jet] de ailerons en hoogten roeren links en rechts aan elkaar gekoppeld en de V-tail mixer aan gezet samen met de air break/flapperon functie en met de twee lossen mix programma's gebruikt voor de trust vector.
Derde vlucht,. een engeltje !! zeer rustig reageren tenzij je flink er aan trek dan gaat hij ook echt haaks.
Zo wilde ik ,m graag hebben :D en dus tijd om eens vol uit te gaan.
Nou daar kwam toch een flink schrik moment,. plankgas licht in duik een flyby gemaakt en aan het einde klonk hij als een V1 als of hij een puls motor had,. "grote schrik"
Fan afgebroken ? Trust vector ? ik wist het dus niet gas dicht en noodlanden.
Gelukkig is dit ding heel makkelijk uit te zweven en maakte een nette landing zonder problemen.
Schade,..niets ! dus grote puf van opluchting,. even kleine test,.motor,. TV ,. alles draaide goed en alles werkte gewoon dus wat was dat dan ?
Thuis eens een testje gedaan met een verse volle pack en het gas op schroeven naar 120% en in de tuin alle bladen 2 blokken verder geblazen.
Blijkt bij vol gas gaat de trust vector resoneren en niet zo een beetje,. een kabaal vanjewelste.
Na 1 sec gelijk gestopt,. resonantie is de killer van alles en mag ik blij zijn dat hij niet uit elkaar gespat is met die flyby.
Het probleem zit ,m in de stuur stangen van de TV,. daar zit axiaal op beide te veel ruimte.
Ik heb op beide een geleider gemaakt die 1 as aan beweging geven en verder niets en het werkt erg goed,. paar keer weer die tuin schoon geblazen en geen trillen meer.

IMG_0311.jpg

IMG_0312.jpg

Nou en daar was het bij gebleven,. heb nog geen nieuwe vlucht gemaakt en het uit kunnen proberen maar gezien het met de testjes perfect ging ga ik er van uit dat in vlucht het ook goed zal zitten.
Wordt vervolgd,.

Oeps,.owja,.ps

Heb wat aan de "kale" cockpit gedaan :)

IMG_0141.jpg

Back