Lanxiang of Freewing ?

iemand van jullie ervaring met één of beide merken ?

Ik heb namelijk veel zin om de Su-47 Berkut van Lanxiang aan te schaffen (alleen al voor de looks :-) ... maar de F-18 en Eurofighter 90mm edf's van Freewing zien er ook wel mjam uit.

Alleen lees je niet zoveel goeie dingen - op rcgroups - over de servo's op deze jets.

Heeft er iemand van jullie goede ervaringen met één van beide merken ?

MrBean is die SR-71 van jou niet van Lanxiang ? (LX)

Grtz

Thierry

Thierry,

ZEER toevallig, echt waar, klikte ik per ongeluk op het regeltje van dit draadje in mijn lijst en zie ik daar opeens een vraag instaan voor mij ??? In het vervolg misschien even proberen via PB'jte op te merken... :-)

Anyway, ik DENK dat de SR-71A van mij ergens LX op de doos had staan, maar ik ben niet zeker. De kit kwam van Zwitserland, maar ik weet dus niet welk merk...

Ik was/ben alleszins tevreden over het vliegen met het model. Ik had problemen met 1 ESC maar de winkel van Zwitserland heeft me netjes nieuwe gestuurd. Het enige jammere, zoals ook al vermeld in PBtje, kan er niet echt een grote LIPO standaard in, dus de vliegduur is niet extreem lang.

Groetjes,

Davy

Thx :)

de zucht was niet op jou bedoeld hoor.. gewoon omdat er totaal geen reactie op het draadje kwam.

de zomer is toch voorbij, misschien zal ik beter wachten tot volgende lente om te beslissen... alhoewel ze net nu in promo staan bij Lindinger en Ready2Fly.

Wel dat was ik oorspronkelijk ook van plan.. maar sinds kort staat er op de site van r2f dat ze vanaf nu een manier hebben om te verzenden naar eu landen zonder dat je douane en invoerkosten hebt.

Hoe ze het doen weet ik niet, maar toen ik mijn vraag per mail stelde kreeg ik als expliciet antwoord dat ik als ontvanger niets meer zou moeten betalen...

Misschien versturen ze hun colli's vanuit oostenrijk of duitsland nu voor de eu-klanten ?

Ready2fly doet de verzending naar EU landen zeer waarschijnlijk vanuit Duitsland (vandaar ook dat ze vermelden dat de prijs inkl 19% BTW is. In Zwitserland is de BTW maar 6%). Enige tijd geleden was er sprake van de inrichting van een depot in Duitsland. Dus ik neem aan dat dit inmiddels operationeel is.
Wel iets om rekening mee te houden; Ready2fly telt maar liefst 29 euro verzendkosten!!! Lindinger stuurt bestellingen v.a. 90 euro gratis binnen de EU!

Als je op zoek bent naar een mooi 90mm impeller model zou ik ook eens op de site van Jepe (www.jepe.org) kijken. Die levert een aantal kale "eigen" modellen (de Fast Foam jets). Daar bepaal je dus zelf welke setup je gaat gebruiken. De fan/motor combi's van Jepe zijn overigens zeer goed! Door hem zelf uitgebalanceerd en kwaliteitsonderdelen. Hoog rendement (voor impellerbegrippen) bij redelijk bescheiden stroomverbruik.
De Fast Foam modellen zijn wel geen ARFjes! Moet je zelf nog afwerken met een laagje glasvezel en een kleurtje!
Ik heb er 4 in mijn hangaar staan (Mirage 2000, MiG-15, MiG-29 en L-39) en ben er zeer tevreden over.
Grtz, Hans

Toevallig ben ik zelf ook aan het kijken voor een nieuwe edf jet.
Liefst een beetje groot (minstens 70mm) en lekker snel.
Mij waren de jepe fast foam jets ook al opgevallen.
Ik heb op de club is rond gevraagd, en de reacties waren positief.
Zelf zou ik dan de mirage nemen vanwege de snelheid (max, maar ook de stall snelheid).
Wij hebben op de club de regel dat een electro kist (daar valt edf onder) niet meer dan 83db mag maken, en die regel wordt streng nageleeft (je moet eerst door de geluidskeuring komen voordat je mag vliegen).
Nou wou ik zelf graag deze (als ik em zou kopen) op 8s vliegen vanwege de snelheid, maar ik vroeg me af: kom ik dan nog door de keuring heen.

Ik heb nu een flyfly f-22 met standaard fan op 6s (HYK-1400 motor uit mijn hoofd) en die heeft behoorlijk wat moeite gehad om de 83db te halen.
Nu had deze wel een ongebalanceerde fan, een groot luchtgat aan de onderkant, aan de achterkant een speciale duct waardoor de lucht door 1 gat gaat ipv 2 zoals standaard (gat is waarschijnlijk te ver dichtgeknepen) en de regelaar zit aan de motor fast, en zit dus recht in de uitlaat.
Jepe adverteerd ermee dat zijn 8s motor/fan combo erg stil zou moeten zijn en er zijn natuurlijk geen rare ducting aanpassingen zoals bij de f-22.

Hoe vindt jij de mirage vliegen, en is het een beetje te bouwen voor iemand die niets moeilijkers heeft gebouwd dan een calmato sports (brandstof)?

Mathijs

Ready2fly doet de verzending naar EU landen zeer waarschijnlijk vanuit Duitsland (vandaar ook dat ze vermelden dat de prijs inkl 19% BTW is. In Zwitserland is de BTW maar 6%). Enige tijd geleden was er sprake van de inrichting van een depot in Duitsland. Dus ik neem aan dat dit inmiddels operationeel is.
Wel iets om rekening mee te houden; Ready2fly telt maar liefst 29 euro verzendkosten!!! Lindinger stuurt bestellingen v.a. 90 euro gratis binnen de EU!

Als je op zoek bent naar een mooi 90mm impeller model zou ik ook eens op de site van Jepe (www.jepe.org) kijken. Die levert een aantal kale "eigen" modellen (de Fast Foam jets). Daar bepaal je dus zelf welke setup je gaat gebruiken. De fan/motor combi's van Jepe zijn overigens zeer goed! Door hem zelf uitgebalanceerd en kwaliteitsonderdelen. Hoog rendement (voor impellerbegrippen) bij redelijk bescheiden stroomverbruik.
De Fast Foam modellen zijn wel geen ARFjes! Moet je zelf nog afwerken met een laagje glasvezel en een kleurtje!
Ik heb er 4 in mijn hangaar staan (Mirage 2000, MiG-15, MiG-29 en L-39) en ben er zeer tevreden over.
Grtz, Hans

Hoe vindt jij de mirage vliegen, en is het een beetje te bouwen voor iemand die niets moeilijkers heeft gebouwd dan een calmato sports (brandstof)?
Mathijs

De Mirage is heel fijn te vliegen en op 8s zo snel als de brandweer! Ook prima langzaam vliegeigenschappen. Ik heb eventueel nog een 6s fan met motor (laatste nieuwe versie) te koop na overstap op 8s setup. De 6s setup heb ik gemeten op 200+ km/u (gemeten met pitotbuis van Eagle Tree).
Zou zonder problemen door de 83dBa keuring moeten komen.
Van de Jepe modellen is de Mirage het gemakkelijkst te bouwen (heb gisteren mijn 5e Mirage afgeleverd en ingevlogen voor een kennis).
Met behulp van de vele foto's van Jepe (even van zijn site "Jepe leaks" downloaden, daar zijn alle foto's voor het bouwen terug te vinden) geen probleem voor iedereen die een beetje handig is.
Succes, Hans

Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik dan maar naar de 8s ga kijken, als ik het doe dan wil ik het ook goed doen :) .
Voor mij blijft de sapac l-39 ook nog een optie, maar ik zal er toch nog een paar nachtjes over moeten slapen (de motor/fan van jepe zijn er nog niet, en de l-39 kan ik toch pas bestellen vanaf januari).

BTW: sorry voor het off-topic gedoe

Mathijs

De Mirage is heel fijn te vliegen en op 8s zo snel als de brandweer! Ook prima langzaam vliegeigenschappen. Ik heb eventueel nog een 6s fan met motor (laatste nieuwe versie) te koop na overstap op 8s setup. De 6s setup heb ik gemeten op 200+ km/u (gemeten met pitotbuis van Eagle Tree).
Zou zonder problemen door de 83dBa keuring moeten komen.
Van de Jepe modellen is de Mirage het gemakkelijkst te bouwen (heb gisteren mijn 5e Mirage afgeleverd en ingevlogen voor een kennis).
Met behulp van de vele foto's van Jepe (even van zijn site "Jepe leaks" downloaden, daar zijn alle foto's voor het bouwen terug te vinden) geen probleem voor iedereen die een beetje handig is.
Succes, Hans

, Hans

Klopt helemaal. Het is niet de bedoeling om de winkels te bespreken, maar Lindinger is gevoelig duurder voor de jets. De eurofighter bvb kost er 400 eur ipv 300. Dan mag R2F nog 29 eur verzending rekenen. .. Zijn ze nog goedkoper.

Toen ik het meldde aan Lindinger kon er plots wel 20% korting af :-) ... dus ja komt op hetzelfde neer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back