Laptop blue screen bij aerofly pro

Ik heb aerofly pro op mijn laptop draaien.
Als ik b.v. met de heli aan het simmen ben en de heli komt op toeren dan wordt bij
hard geluid de computer gereset. Bij opnieuw opstarten komt dan te staan dat de computer hersteld is van een ernstige fout....ook wordt aangegeven dat het met de soundcard te maken heeft. Ik heb een realtek soundcard en een x1600 ati mobility grafische kaart.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is???

Geen flauw idee wat het zou kunnen zijn maar ondesteund je videokaart Open GL? Mogelijks ligt daar de oorzaak aangezien Aerofly uitvoerig gebruik maakt van Open GL.

Stevo

Ik heb het hier perfect draaien op mijn asus laptop met een x1600 mobility en realtek audio, ik vermoed dat het toch aan je geluids kaart ( drivers ) ligt. Heb je de nieuwste drivers van de geluids kaart geinstalleerd, misschien ook de nieuwste drivers van ati installeren. ATI drivers installeren kan wel een probleempje geven, je moet namelijk eerst de oude kompleet er af gooien.

Bart

daar kan dan bijvoorbeeld weer het opengl parten spelen. Ik heb op mijn game pc geprobeerd deze software aan de praat te krijgen en dat lukt mij niet terwijl alle ander spellen wel werkte, zo af en toe kun je daar moe van worden maar als het dan wel weer werkt is het alleen maar leuker.

Bart

Ik heb in ieder geval wel ervaren dat het niet correct de-installeren en vervolgens weer installeren van ATI drivers tot allerlei vreemde problemen kan leiden, zoals media-player die niet werkt etc.
Ik zou dus ook zoals al aangegeven is eerst de ATI drivers-de-installeren en daarna weer installeren. (Dus alles wat te maken heeft met 'ATI' moet weg zijn bij programma's in je configuratie-scherm)

Met de laatste versie is er wel wat gewijzigd in het sound-systeem:
Changes:
1.11.7.9: Switched from DirectSound to OpenAL.
1.11.7.9: Fixes to the sound system ( especially glider sound ).
etc.

(zojuist een ati 3870 kaart ge-installeerd en ben nu pas tevreden over de performance)

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al wordt vermeld moet je zorgen voor:
- nieuwste videokaart drivers
http://ati.amd.com/support/driver.html

- nieuwste audiokaart driver
http://www.realtek.com.tw/

Vaak kun je de foutmelding direct in Google inkloppen en is er iemand op deze wereld die het al lang voor je heeft opgelost......

Mocht dit een op je moederbord ingebouwde geluidskaart zijn, dan is het verstandig om even op de webpagina van de leverancier te zoeken naar de driver.
Als je er niet uitkomt, laat maar weten wat je precies hebt voor hardware.

Back