N
nosmo
Guest
Hallo,
Eerst leek mij een combi lader 220/15V ideaal, alles geintegreerd, geen extra voeding nodig, perfect voor mij. Totdat ik een review las in Modelbouw Aktueel over de Ultramat 14 en zag dat in de lader gewoon een losse laptop voeding zat. Ik ging er altijd vanuit een groot logge netvoeding te moeten hebben om de lader van stroom te voorzien, nooit gedacht aan de kleinere laptop voedingen.
Ik wilde eigenlijk een all in 1 ding, makkelijk mee te nemen, etc, maar met een kleine laptop voeding is vervoer ook een makkie, hoef je ook niet zoveel te sjouwen, mits de voeding lekker klein blijft natuurlijk
.
Hier heb ik als voorbeeld een voeding gevonden via ebay
Specs:
- Input Voltage Range: AC 100V - 240V
- Output Voltage: DC 15V
- Output Current: 8A
- Output Power: 120W
bv met een Simprop Intelli-speed lader
input: 10 - 15 V DC
output: 0,1 bis 7A
Alleen nu vraag ik me een aantal dingen af
1) kan je de genoemde voeding zomaar gebruiken met bv deze lader?
2) vaak hebben laptop voedingen 4 pinnen, de lader wilt er 2, is het een kwestie van uitvogelen welke 2 ik moet hebben van de voeding?
3) Zijn er eventueel andere draagbare, lichte oplossingen?
Ik zit niet echt in de elektronica, vandaar de beginners vragen
gegroet
Ido
Eerst leek mij een combi lader 220/15V ideaal, alles geintegreerd, geen extra voeding nodig, perfect voor mij. Totdat ik een review las in Modelbouw Aktueel over de Ultramat 14 en zag dat in de lader gewoon een losse laptop voeding zat. Ik ging er altijd vanuit een groot logge netvoeding te moeten hebben om de lader van stroom te voorzien, nooit gedacht aan de kleinere laptop voedingen.
Ik wilde eigenlijk een all in 1 ding, makkelijk mee te nemen, etc, maar met een kleine laptop voeding is vervoer ook een makkie, hoef je ook niet zoveel te sjouwen, mits de voeding lekker klein blijft natuurlijk

Hier heb ik als voorbeeld een voeding gevonden via ebay

Specs:
- Input Voltage Range: AC 100V - 240V
- Output Voltage: DC 15V
- Output Current: 8A
- Output Power: 120W
bv met een Simprop Intelli-speed lader
input: 10 - 15 V DC
output: 0,1 bis 7A
Alleen nu vraag ik me een aantal dingen af
1) kan je de genoemde voeding zomaar gebruiken met bv deze lader?
2) vaak hebben laptop voedingen 4 pinnen, de lader wilt er 2, is het een kwestie van uitvogelen welke 2 ik moet hebben van de voeding?
3) Zijn er eventueel andere draagbare, lichte oplossingen?
Ik zit niet echt in de elektronica, vandaar de beginners vragen

gegroet
Ido