laser 2000

hallo mensen,

om maar meteen met de deur in huis te vallen (en dat nog wel met kerst :wink:)
ik ga morgen een kist ophalen, een laser 2000. de kist heeft een spanweidte van 1 meter 80
verder weet ik alleen nog dat hij te vliegen is vanaf 15 cc 2takt of 20 cc 4takt.
volgens mij bestaan er 2 modellen. 1 grotere van ongeveer 2,2 meter spanweidte en een van 1 meter 80. de fabriekant is volgens mij super kraft. meer weet ik er niet van.

kan iemand me meer informatie geven over deze kist?
bijvoorbeeld: het gewicht, de romplengte, of het een arf is of een bouwpakket, etc.

dit is een foto van de grote kist:

stijn tip

(foto wordt groter als je er op klikt)

ok!! bedankt!

edit: ik kan de kleine versie niet vinden:S misschien dat hij van een ander merk is?
of zou ik morgen de grote versie krijgen?!?!

Ik heb de grote gehad van Kanghe, vliegt super, is alleen wat aan de zware kant, vloog deze met een DA50 motor.

Mvg

Chris

wat waren/zijn de vliegeigenschappen van het toestel? is hij te vergelijken met een ander toestel?

vandaag de kist opgehaalt. blijkbaar is er maar 1 model van met een spanweidte van ongeveer 2 meter. heeft iemand nog bouwtekeningen? degene had hem als bouwpakket, 20 jaar geleden heeft het vliegtuig voor het laatst gevlogen :?
De hele romp is kaal, er zit geen tank in en het rudder ontbreekt.

verder weet iemand ook nog een goede setup. rappy vloog/vliegt hem met een da 50.
weet iemand goede servo's?

stijn tip

Laatst bewerkt:
ok en hier de beloofde foto's:

hier de vleugeldelen, ff het computerscherm draaien :wink:

en hier de romp met de andere onderdelen die ik erbij kreeg.

de motorkap, man wat een ding hey.

de (nog) kale romp :wink:

en het vliegtuig een beetje snel in elkaar gezet.

en het vleugelprofiel.

hopelijk zijn dit genoeg foto's :wink: voor meer detail foto's moeten jullie het zeggen.
verder, misschien dat ik dit vliegtuig op ga knappen, ik heb er nu nog geen tijd en geld voor. ook ben ik bezig met andere projecten.

als er interesse is in een bouwverslag/opknapverslag hoor ik het wel

stijn tip

de eerste voorbereidingen zijn getroffen, ik heb de romp ontdaan van restjes beplanking die er nog al slordig af was gehaalt.
ook weet ik waarschijnlijk hoe ik de romp ga folieën.
zie plaatje hieronder

stijn tip

Ik zou hem het echte originele Laser schema doen,niet die van een Extra:
laser200.jpg

:)

hmm ja, wou ik eerst ook doen maar dan moet ik de vleugel ook nog opnieuw folieën.
ach wat. ik doe gewoon het kleurenschema wat peter-jan zegt :wink:

zal snel weer een foto posten. ben alleen nog niet veel verder :? iemand suggesties voor servo's of motor?

stijn

p.s. snel een baantje vinden

de romp is weer ''beplank'' klaar, verder, de vleugels zijn gestript alleen de folie blijft wel heel goed zitten :? zou het misschien lukken als ik er met een verfbrander overheen ga?

hier wat foto's

de kale vleugel met op sommige plekken nog wat folie.

de ribben van de vleugel. ze lijken wel van een soort schuim :? het is wel heel stevig.

als iemand nog meer foto's heeft van z'n eigen laser of nog een paar van internet, alles is welkom.

stijn tip

ik kwam er net achter dat de kist van graupner was. en dat de kist ''laser 200'' heet ipv laser 2000. nouja dat maakt opzich niet zo heel veel uit.

verder heb ik nog een rompspantje extra uitgezaagd en eropgelijmd.
zodra ik balsa heb, kan ik verder met beplanken. graupner geeft als advies aan dat er een 15 cc 2takt in moet of een 20cc 4takt. welke motor advieseren jullie?

stijn tip

Laatst bewerkt:
ja volgens mij is hij wel van graupner. de spanweidte lijkt aardig overeen te komen. de spanweidte die graupner aangeeft is 1.78 meter. dat klopt aardig.

motor is ook mooi (maar wel duur :puppydogeyes: )

Back