Laser Arrow, maar dan in electro ?

Hoi allemaal,

ik heb zonet een spliksplinternieuwe ARF Laser Arrow gekregen. Aangezien ik er al eentje heb, dacht ik er aan om deze eventueel in electro uitvoering te vliegen.

De range van aandrijving voor benzine is eigenlijk vrij groot, nl van 3,5 cc tot 10cc. Zelf vlieg ik hem met een 8,5cc en dan gaat hij al heel snel.

Nu, ik zoek dus een geschikte motor/regelaar/batterij combinatie waardoor ik het toestel zou kunnen vliegen zoals een benzine versie. En hopelijk ook even snel.

Iemand enige suggestie ?

Groetjes,

Davy

Hoi

Ik heb de Laser Arrow een paar jaar geleden gevlogen met een Mega 22/20/4, 7x7 Aeronaut prop op 13 cellen (2400) en dat ging als een speer.
Nu zou ik er 4 kokam 3200 mha lipo's indoen als ik er weer meer ging vliegen ( toestel ligt nog op de zolder ).
Een concept wat Jepe in zijn warbirds adviseert doet het ook prima.
http://www.jepe.org/dogfighter/dogfighter.htm

Hans

Hoi damjaco,

sorry voor het zeeeer late antwoord.

Ik heb even opgezocht en de motor die je voorstelt is een vervanger voor een .30 ? Ik vlieg nu met een .52 en zou datzelfde willen bereiken met electro.

Ik ben ondertussen in gesprek met Jef van parafix.be en hij wil een ideale motor voor me vinden. Maar om dat te kunnen moet hij weten hoeveel toeren mijn motor draait tijdens de vlucht.

Heeft iemand een idee hoeveel toeren een Tigershark 8,5cc draait met een 11x8 prop ?

Groetjes,

Davy

Geen idee... Daarom wil ik hem vragen welke motor hij adviseert en dan kijken of het een goede (betaalbare) prijs is...

Groetjes,

Davy

Ik vlieg met 6 cellen 2200 Himodel 20 C, maar ik vlieg maar af en toe volgas. Die delta daar ga je waarschijnlijk lekker mee rondscheuren, dan zou ik voor net iets zwaarder belastbare cellen gaan.

Houd in de gaten dat deze grote buitenlopers niet oneindig hoog toeren kunnen lopen. Ikzelf stop wel zo' n beetje bij 12 a 13000 toeren.

Ik heb deze motor tot 16000 tpm betrouwbaar horen lopen, en dat fluit aardig. Theoretisch zou hij bij 19000 tpm moeten gaan hikken want dan houd de regelaar het niet meer bij. Ik heb een 6 pool motor met één wikkeling en die begint bij 45000 tpm te hikken, en dat klikt behoorlijk beroerd. Ik kan met deze Mega 22/20/1 alleen verticaal, in de vlakke vlucht begint hij te hikken.

Hoi allemaal,

ik kreeg ondertussen volgende setup aangeraden :

Motor : Axi 2826/8 dienen. Deze zal een beetje boven zijn officiele limiet draaien, maar ondertussen is aangetoond dat de Axi's daar weinig last van hebben. Kost een kleine 100 Euro.

Regelaar : zal allicht een 50 of 60 A model moeten zijn, een beetje afhankelijk van de prop. Geen BEC-versie, dat mag je niet riskeren op zo'n machien. Dus toch een ontvanger accu voorzien. We gaan met behoorlijk hoge toerentallen werken, de regelaar zal dus niet de eerste de beste kunnen (mogen) zijn. Bv. een TMM 6012-3 Expert. Reken op een 150 Euro voor zulke regelaar.

Accu : een 14,8 Volt Lipo die geen moeite heeft met 60 A. Een Polyquest 3700 mAh 14,8 Volt kan dit aan, ook meer dan 3 vluchten ;-)
Snijdt wel een 150€ uit je budget. Een Kokam kost ongeveer hetzelfde.

Is wel een heeeeele hap uit de portemonnee...

Lijkt het jullie wat ?

Groetjes,

Davy

bij ons heeft iemand een tiger arrow, deze is uitgerust met 5s3200 en een cyclon 60 daarmee gaat hij vrij snel recht omhoog. en verbruikt hij niet te veel.
het zou kunnen dat je niet tevreden bent met de vliegduur als je zoveel stroom gaat trekken.
zelf ben ik ook de axi 2826 motor aan het overwegen (maar dan voor een zwever mamba) omdat hij redelijk smal is voor zijn vermogen.

Heeft er iemand tips voor de goedkoopste plaats om de door mij beschreven spullen te bestellen ?

Aangezien winkels niet mogen vermeld worden op dit forum (?) best even een PM ?

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

Terwijl ik net dit berichtje op het forum wou posten, zag ik dat ik eigenlijk nooit een status update heb gemaakt van het toestel.

Ik heb nl het toestel ondertussen al heel wat keren gevlogen; En ik moet zeggen : dat gaat beresnell. Met een pak van 5 cellen aan boord gaat het toestel als een speer, zelfs sneller dan mijn met een 8,5 cc uitgeruste Laser Arrow.

Het is een beauty om mee te vliegen;

Helaas was het gisteren bijna afgelopen met het toestel. Op onze clubdag was ik lekker aan het raggen met het toestel en bij het steil aanduiken hoorden we opeens een knal, gescheur en geratel. Dadelijk motor af en toen zagen we een stuk wegvliegen. Grote paniek alom, maar toch rustig uitgezweefd en toestel aan de grond gekregen.

Gelukkig was het slecht een heel stuk bespanning dat er vanaf gescheurd was. Nu kan ik zien hoe het toestel er vanbinnen uitziet. Ik ben blij dat er niets meer aan is. Wordt dus weer herstellen... :-)

Groetjes,

Davy

Back