Last Down XL

Gezien ik door de bomen het bos niet meer zie...
Dortmund komt eraan en heb dus nog mijn verlanglijstje...

Last Down XL (span 2m6)
aangedreven door een Apache motor APL30 -14T
Lipo 3700mah 3S1p

Voldoende als setup?
http://www.wattsup.co.nz/catalog/pr...=1600&osCsid=54d446d5732681624e5c98620bc8bc7a

NU dan de vraag, welke vario is aan te raden voor ne beginner en ongeveer de kostprijs?
Enne, gezien ik mijn twee laatste toestellen verloren heb door ne fatal crash (volledig controleverlies), misschien nog een laatste vraag qua radio... Is er hier misschien nog iets tegen te doen?
Blijkbaar is er ergens een stoorveld in de buurt gezien er eigenlijk 2 "vaste" crash spots zijn waar de meeste leden in de club wel eenzelfde fenomeen kennen.... Toestel maakt dezelfde bocht, draait op de rug en boort de neus de grond in...

Suggesties?

Staufenbiel geeft een goed advies voor de aandrijving van de lastdown xl, bij ons in de club vliegen we deze met een permax 480 bl met 4.4:1 vertraging, 12*8 prop en 10 NiMh cellen. Met 3 lipo's ook goed te vliegen, mits deze de stroom kunnen leveren (min 10C type in dit geval).
Wat bedoel je met vario ? een stijgindicator ?

Als vario ken ik de skymelody persoonlijk. Mooi compact duidelijk ding. Goevoeligheid is goed. Wel prijzig.....

Zelf heb ik al jaren de Picolario Talk in gebruik. Ik vindt het een wonderding. Dattie 300,- kostte was ik snel vergeten........

Een vario is de belangrijkste "motor" in je zweefvliegtuig. (ff een statementje de groep in gooien...)

XL voor die prijs geen betere zwever te vinden.
niet met lipo,s ,ivm zwaartepunt.
aandrijving mega/jeti zoals zij voorstellen met 10 cellen.
Ik heb ook een picolario , zal ook niet anders willen.
succes

De picolario had ik al in gedachten.
Wat betreft de lipo's, 3s1p 3700 mAh en kunnen tot 20C, dus een 74 Ampère leveren...

Heb vandaag 35min gevlogen met de Last Down Comeptition met de picolario aan boord, zonder deze vario was dat nooit gelukt, ik heb in totaal 2x ongeveer 25 sec motorloop gehad.

Eric

Qali zei:
De picolario had ik al in gedachten.
Wat betreft de lipo's, 3s1p 3700 mAh en kunnen tot 20C, dus een 74 Ampère leveren...
Je komt waarschijnlijk in de problemen met zwaarte punt , het minder gewicht is bij dit toestel minder van belang,
deze zwever word met tempo gevlogen.
Ik zou gewoon voor 4/5 GP200 gaan. drie pakketten kopen en je kunt heel de dag vliegen.
ps ik heb niets tegen lipo,s heb vele combinatie 2S & 3S 3700 o.a voor een sniper en f35 (rbc) en roco en Yak54 bij deze toestellen is gewicht belangrijk en hoe je het ook bekijkt lipo,s zijn duur en gaan niet zolang mee t.o.v GP cellen.

Back