lateraal

ik heb mijn electro hyperion sukhoi 31 (1m wingspan) omgebouwd met vlotters (van greatplanes)
qua gewicht alles ok! drijft super en planeert goed!

MAAR na het opstijgen is hij enorm gevoelig voor links/rechts, zo erg zelfs dat ie elke keer dreigt neer te storten, gelukkig kan ik nog corrigeren maar ik durf er niet meer mee vliegen...

hoe zou dit komen? ok, het is een laagdekker maar die vlotters zouden toch normaal moeten zorgen voor een meer stabielere vlucht? of heb ik het mis?

Klinkt als een bekend probleem met dit formaat kisten :roll:

Pascal had exact hetzelfde met zijn Kyosho Kelly :yes:

Denk dat de floats te groot zijn.

He Berto, je bent me net een slag voor.
De floats inderdaad te groot, maar ook het staartstuk te kort en het richtingroer te klein.

Mvg Pascal.

ik weet niet of de vlotters te groot zijn...kijk maar naar de foto's...(vliegtuig staat scheef door harde landing, moet het nog herstellen)

Foto-CY7GHG4M-D.jpg

Foto-OBNLKJOO-D.jpg

Ze ogen zeker niet te groot, blijven de laatste 2 opmerkingen van Pascall over.

En ik weet hoe je je voelt, heb die Kelly van Pascall even mogen proberen vorig jaar maar met mijn ervaring had ik er ook de handen vol aan.
Was blij toen die weer stond/dreef.

't is vreemd é...?

echt, een klein beetje aileron geven en 't is precies of de uitslag enorm is, bijna niet meer te besturen dan...

misschien goed om weten, ik had ze eerst op een cessna gezet (zo'n sky artec of zo) en net hetzelfde probleem...

Als een stuntkistje er niet me vlieg kan ik wel in komen maar een cessna, daar had ik geen problemen van verwacht.

Mvg Pascal.

Waarschijnlijk dan toch een formaat probleem daarmee, de Artech Cessna is maar een heel klein licht dingetje dan zijn drijvers al snel te groot/zwaar.

bij 1:1 vliegtuigen wordt bij toepassing van drijvers altijd het staartvlak of het rudder groter gemaakt. Dit omdat het toestel gevoelig wordt om te top-as, precies het effect wat jij hebt.
Plak eens een oude bankpas aan de achterkant aan je rudder en kijk of dat helpt.

Back