Latrax Rally 1/18 Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door darkfire, 1 sep 2013.

  1. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    Aangezien ik nog geen topic heb gezien voor deze kleine Rally, begin ik maar :D.
    Net als de traxxas Rally's is dit een beetje een zwevende topic tussen on- en offroadgedeelte, maar ik plaats het wel net als de Rally wel hier.

    Het merk schijnt een zustermerk te zijn van traxxas en is ook aangedreven door traxxas-apparatuur.
    LaTrax


    LaTrax Rally – 1/18 Scale 4WD Rally Car
    Exciting R/C Performance! Built To Last, All-Weather Fun!
    [​IMG]
    2.4GHz Radio System
    Waterproof Power System for All-Weather Driving Excitement
    Ready-to-Race® with included LaTrax 6.0V NiMH Battery and Charger
    The LaTrax Radio Controlled 1/18 Rally incorporates precision and performance into a compact and incredibly affordable model that goes with you anywhere and is ready for fun in an instant. The LaTrax Rally is fully assembled and Ready-to-Race®, with everything you need included in the package. The powerful motor, all-wheel drive, and fully independent suspension immediately transform the world beneath your feet into a racetrack. Offices, malls, sidewalks, and playgrounds are the site for your next racing challenge. Long run times and the dependable 2.4GHz radio system extend your playtime. The LaTrax Rally is built to last, protected by world-class Traxxas support, 100% parts availability, and the Traxxas Lifetime Electronics Warranty.
    The LaTrax 1/18 Rally captures the distinctive look and exciting performance of a true rally car with its lowered stance, tough wide-body styling, and 12-spoke rally wheels. The model is an impressive street machine on asphalt while the fully independent suspension, full-time 4WD, and all-weather electronics carry it confidently off-road. Hang it out in the turns and hustle down the straights with the perfect blend of speed, power, and traction—4WD makes it easy to drive like a pro! The suspension system has been expertly engineered for high-performance handling right down to the coil-over friction shocks and firm, road-tuned springs. The chassis balances strength, weight, function, and style in an impressive achievement of packaging and performance optimization that's built for hours of driving fun.



    Waterproof, All-Weather Electronics
    for No-Limits Radio Control Fun!
    Waterproof, all-weather electronics open the door to new driving adventures on water-soaked racing surfaces. The 1/18 LaTrax Rally doesn't slow down for rain, puddles, ice, or snow! The waterproof servo and patent-pending weather-sealed receiver box let you keep going, even in wet conditions that stop other cars in their tracks. It's total driving freedom!

    [​IMG]

    [​IMG]

    100% Fully Assembled and Ready-To-Run
    The 1/18 LaTrax Rally is fully assembled with a 2.4GHz radio system, painted and decaled body, pre-glued tires, and easy instructions. A LaTrax 6.0V rechargeable NiMH battery pack, charger, and 4 Traxxas Power Cell AA alkaline batteries are also included. Everything you need for fun is in the box.

    Traxxas Customer Support
    LaTrax is a new brand, backed with proven, world-class customer support from Traxxas. Fast and friendly answers to all your questions are just a phone call or an email away. Unmatched parts availability allows your LaTrax vehicle to be serviced with parts and support from thousands of hobby dealers worldwide or Traxxas directly. The LaTrax Rally is powered by Traxxas so your investment is also protected by the Traxxas Lifetime Electronics Warranty. With LaTrax, you can count on Traxxas Support to go above and beyond to ensure that your R/C experience is easy and fun.

    [​IMG]
    QUICK FEATURES ON 1/18 LATRAX RALLY (#75054)
    1/18 LaTrax Rally body with cutting edge graphics
    Powered by Traxxas for award winning performance and support
    All-weather electronics, including the waterproof electronic speed control (patent pending)
    All-wheel drive for superior grip and acceleration
    Powerful 370 motor
    Ready-To-Race with included 6.0V NiMH battery pack and charger
    Fully independent suspension for exceptional on-road handling and control
    Front and rear gear differentials
    Soft-compound tires on authentic 12-spoke Rally wheels
    Durable construction that's built to last

    MODEL 75054: 1/18 LaTrax Rally (Brushed), fully assembled, Ready-To-Run,
    with 2.4Ghz radio system, 370 motor, waterproof, all-weather electronics,
    6.0V 5-cell NiMH battery & charger, and painted body.
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik ga er zoizo eentje aanschaffen van latrax.Ben al een maand aan het wachten tot ze binnen zijn bij de winkel waar ik ga,had het al eens laten zien in het topic onroad nieuwtjes maar kwam niet veel reactie op.Dacht dat dit wel een gewild modelletje zou zijn.Eens ik hem heb test ik misschien eerst de standaard elektronica uit maar heb al een brushless setje klaarliggen met lipo's dus wordt fijn ;) Ben al een tijdje opzoek naar iets voor standaard in de 1/1 te leggen en overal mee naartoe te nemen.Misschien is hij toch iets te klein,maar dat zullen we zien als ik hem kan bekijken in de winkel.Deze maand zouden ze binnen komen dus nog effe geduld :D

    @WesleyRoy: Hij lijkt inderdaad heel plastiekerig maar traxxas heeft zich al goed kunnen bewijzen qua stevigheid.
    HPI is zeker ook een goed merk maar de keuze blijft bij mij voor de latrax,gewoon omdat deze hier wordt verkocht en de HPI niet.Anders zou ik zeker nog een jaar zitten twijfelen welke het nu zou worden.
    Hij zou verkocht worden rond de 150 euro hier,misschien wel ietsjes te duur naar mijn zin maar ja.Eerst maar eens eentje gaan bekijken,misschien testen en dan verder oordelen.
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Waarom kijk je niet naar een maatje groter.. 1/14 Losi Mini 8 bijvoorbeeld?

    Wel weer 100 euro duurder..
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Losi verkopen ze ook niet in de buurt vandaar ;) Hier zit ik redelijk beperkt tot tamiya,kyosho,traxxas.
    Hpi is al een stuk verder maar zou misschien (indien echt nodig) nog kunnen,lrp is ook mogelijk maar ook wat te ver naar mijn zin.Heb een tijd geleden gekeken naar de mini's van hobbyking maar na veel gelezen te hebben over slechte diffs en slechte spurs toch maar niet gedaan,om dan 3 weken te wachten elke keer op een onderdeel...Qua prijs waren die natuurlijk zeer aantrekkelijk en gelijk brushless.Had het het meeste voor de 1/18 stadium truck.Maar ben nu toch ook al een tijd bezig met de hobby en ook wel verstandiger geworden qua goedkoop,merken,verkrijgbare onderdelen,...
     
  6. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    met de kap erop ziet hij er goed uit.
    maar als je onder de kap kijkt vind ik hem die 150 euro niet waard, vooral niet voor een brushed.
    en de shocks zien er ook nogal goedkoop uit.
    als je 70 euro meer betaald heb je al een brushed rustler.
    en die is 1:10.
     
  7. mackbreaker

    mackbreaker

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    weert
    De diffs van een hobbyking auto is inderdaad snot.
    Als ik gewoon wat bash door zand en zit te jumpen rij ik ongeveer 1 diff per week kapot(altijd achter diff).
    Maar als ik netjes in een parkeer garage rij en af en toe een kleine jump maak rij ik hem misschien 1 keer in de maand kapot als het niet langer is;)
    En als je hem breekt is het met 6 schroeven los en met 1,50$ weer gemaakt.
    De spur rij ik zelden kapot, alleen veel last van zand wat er tussen gaat zitten, gewoon de mesh goed zetten en dan kan er weinig mis gaan.

    Ik had de auto's van latrax ook gezien, latrax was de naam van traxxas, voordat het traxxas werd.
    LaTrax | About LaTrax

    Vind 150euro behoorlijk aan de prijs, maar als je dat toch wilt uitgeven kan je misschien toch beter een brushless losi pakken, het enige is dat je dan alle onderdelen zult moeten bestellen, maar je LHS heeft waarschijnlijk ook niet alle onderdelen van traxxas, dus die zal het ook moeten bestellen.
    Maar als je LHS spectrum zenders verkoopt of een ander product van horizon hobby's kunnen ze ook losi bestellen;)

    maar ik ben wel benieuwd naar de latrax als je hem koopt, op dit moment zou ik hem gewoon niet kopen omdat ik denk dat de auto's van andere merken beter zijn;)
     
  8. Dudderie

    Dudderie Guest

    ik vind dit echt een misser op alle fronten.
    Hij is te duur voor kleine kinderen, waar de auto zelf wel geschikt voor zou zijn, maar weer niet goed genoeg kwa onderdelen om een ouder segment te blijven boeien (zoals de rs4 micro dat wel is bijv). Hij ziet er leuk uit met de kap erop, maar ik verwacht niks van de rij eigenschappen van deze "budget" traxxas
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Heb natuurlijk de micro rs4 nog niet gezien maar deze heeft ook wat minpunten in mijn ogen als ik de foto bekijk.
    De latrax rijd met een 370 size motor en de micro rs4 heeft maar een 180 size motor.
    De micro rs4 heeft precies weer dat rot systeem van wielen monteren (schuivertjes),heb gemerkt bij mijn gewone xray m18 dat dit met een beetje brushless gewoon rond je oren vliegt.Daar is de latrax dan ook weer beter,wielen vast met een moer zoals de m18 pro.
    Zo heb ik er ook eentje en komt echt niet los.
    Ook denk ik dat de accu ruimte van de traxxas meer verschillende lipo'tjes toelaat tegenover de hpi.
    De Latrax heeft afgeschermde tandwielen,die van de hpi zijn gewoon bloot,wat voor een rally modelletje toch niet echt kan vind ik persoonlijk.
    Hetgene ik wel leuk vind bij de hpi is de grote servo.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Of de LC Racing, die is weer goedkoper dan de Losi. En heeft ook afgeschermde tandwielen.
     
  11. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    mocht de latrax er in het echt niet goed uitzien ben ik misschien geneigd om naar een maverick ion te gaan.vond de buggy er wel leuk uitzien en die verkopen ze hier gewoon dus onderdelen mag geen probleem zijn denk ik.
     
  12. spiker

    spiker

    Lid geworden:
    7 nov 2012
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Staphorst
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Dudderie

    Dudderie Guest

    Nee. Sorry, maar nee...
     
  14. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam

    Beiden heel veel plastic, maar de latrax ziet er al snel goedkoper uit door dat gekleurde plastic allemaal.
    als hij helemaal zwart had geweest had je direct een heel ander aanzicht gehad denk ik zomaar eens...

    mbt. de prijs:
    Een beetje nikko auto kost ook al gauw €80 á 100, dus dan vind ik €150 nog redelijk te doen

    Verder, tsja, hij is wel erg simpel, meeste personen zullen er dan ook vrij snel op uitgekeken zijn denk ik
     
  15. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Spijtige zaak maar de latrax zal er misschien toch niet komen.
    Net nu ik op het punt stond om hem te gaan halen ( heb vandaag telefoon gekregen dat ze binnen komen volgende week) heb ik een leuk aanbod gekregen van 2 maverick ion's.Ben ze net gaan halen,het is de buggy en de truggy versie,volledig rtr,2accu's erbij met zendertjes en laders en extra wielen.Zeer mooi geprijsd en aan de onderkanten te zien niet veel gebruikt.Was van een vader en zijn zoon.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
  16. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Maverick's terug in de verkoop,ben toch echt benieuwd naar die latrax :D
    Momenteel hier in Belgie bij rcvulture 159 euro rtr,net zoals bij toprc in Nederland.
    Toemen doet straffer,zonder accu's en lader,139 euro.
    Zeer leuk aangezien ik die toch hooguit 1 keer zou getest hebben (misschien).
    Maar verzenden naar Belgie kost dan weer zoveel dus ja,effe afwachten misschien of ze hier ook zonder lader en accu komen.
     
  17. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    En er zijn tuningparts beschikbaar... Hoe gek kan je het maken!Misschien toch nog iets voor Dudderie dan :D

    [​IMG]
     
  18. Celle

    Celle

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Belgium
    Bij ons is die vanaf nu ook zonder accu/lader te koop hoor :)
    Thx voor de reclame :)

    groetjes!
    Günter
     
  19. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Wist ik ondertussen al ;) heb je ervoor gemaild een tijdje terug. Ben die persoon die je dnano heeft over genomen paar maand geleden ;)
     
  20. Celle

    Celle

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Belgium
    Ah cool, nu weet ik wie je bent :)
     

Deel Deze Pagina