Latrax Teton vs. Himoto Tracker. Advies gevraagd

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Capo, 21 aug 2020.

  1. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Goedendag,

    Mijn oudste zoon is inmiddels op een leeftijd aangekomen dat hij na een
    aantal "kinder" rc auto's toe is aan iets wat net even een tandje meer kan.
    Nou heb ik de volgende rc auto's gezien en vroeg mij af als ik hier
    wat feedback kan krijgen waar nou goed aan te doen.

    De Traxxas Latrax Teton en de Himoto Tracker, beide 4wd, 1/18 en
    volgens mij redelijk vergelijkbaar qua specificaties zoals ik het lees.
    Enige wat opvalt is dat de Teton een flink stuk meer kost dan de Himoto.
    Nou weet ik dat Traxxas een gerenommeerd merk is en Himoto zegt mij niet zoveel.

    Persoonlijk vind ik de Himoto er leuker uitzien dan de Teton,
    de Himoto is een stuk goedkoper in aanschaf en word geleverd met een snel lader waar
    de Teton nog een adapter nodig is alvorens je de oplader kan gebruiken.

    Al met al gaat de voorkeur uit naar de Himoto maar vind degelijkheid en betrouwbaarheid nog het belangrijkst en
    dan vraag ik mij af of de Teton nou meer kost omdat deze kwalitatief
    ook echt zoveel beter is of betaal je voornamelijk voor het merk?
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Buiten dat die Latrax nogal prijzig is voor wat het is, vind ik die schaal te klein om deftig mee te kunnen rijden. Zelf geen ervaring maar van gezien te hebben. Hoe oud is je zoontje? 1/10 is wat interessanter en minder snel op uitgekeken gok ik.
     
  3. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt voor je reactie. Mijn zoontje word met een aantal weken 9. Hij moet er zelf ook centjes bij doen waar die hard voor heeft gespaard en 1/10 is gelijk alweer een stuk prijziger.
    Vandaar dat ik dacht dat 1/18 om kennis te maken met hobby grade auto's prima was. Als hij er wel op uitgekeken raakt of besluit groter te willen dan heeft die nog een jonger broertje.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Op wat voor ondergrond ga je rijden?
     
  5. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    In de achtertuin, voetbalveldje hier achter, parkeerplaatsen voor het huis,
    schoolplein heeft een leuke off road "pit" en
    gaan met regelmaat naar de bossen / parken om te wandelen dus eigenlijk overal wel.
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik heb ook een 1/18 staan. Op straat, kort gras en vlak zand gaat dat prima. Voor de rest is het al gauw te klein.

    Er kan altijd iets kapot. Geen idee hoe de onderdelenvoorziening van Himoto is, maar van Traxxas is ie prima.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Met wat je aangeeft blijf ik erbij. Te klein. Mss kun je 2dehands kijken?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat de grondspeling wel mee gaat vallen, beide zijn een soort van monstertrucks en zullen meer bodemspeling geven dan bv een Tamiya fighter buggy.
     
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Opgezocht: 30mm grondspeling.
    Dat is relatief veel, maar absoluut weinig.
     
  10. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Bedankt voor alle reacties en het meedenken.

    Uiteraard zal een grotere truck meer kunnen dan een kleinere maar
    zoals ik aangaf is dit om onze zoon kennis te laten maken met een
    hobby grade voertuig om te kijken als hij het wat vind.
    Wij vinden het ook belangrijk dat onze zoon spaart en de waarde van geld keert kennen daarom moet hij zelf de helft van het bedrag bijleggen.
    Het budget is zo'n €150 (extra accu's niet meegerekend) en een grotere truck kan ik daar niet voor vinden, ook niet 2e hands.
    Vind wel betaalbare grotere trucks op banggood en aliexpress maar
    daarvan ken ik de kwaliteit niet en heb daar zo mijn vraagtekens bij.
    Ook als er iets stuk gaat wil ik makkelijk aan reserve onderdelen kunnen komen.
    De vraag is ook meer welke van de twee degelijker / steviger / van betere kwaliteit is.
    Ik sta uiteraard open voor alternatieven als deze er zijn.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2020
  11. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik heb mijn zoontje laten rijden (toen ik zo'n 5-6 jaar was dacht ik) met mijn oude en eerste hobby RC buggy, een kyosho, schaal 1/10.
    Standaard motortje, kleinste motortandwiel enz. En een paar tweedehands modellen voor pakweg 15-20 kunnen kopen in de loop van de tijd voor onderdelen.
    Daar reed hij een jaar of 2 volle bak mee. Ik heb er dus zeker geen 150 euro ingestoken, al had ik dan wel al een oudere. Vandaar mijn voorstel voor een 2dehands. Zelfs al is er iets aan defect, in totaal kom je wellicht nog veel goedkoper uit en heb je een betere start waar hij langer plezier van heeft. Sinds zijn 7-8 jaar denk ik, rijdt mijn zoontje met een 1/8 buggy, die me echt ook niet meer kost dan pakweg 100 euro in de loop van de jaren. Ook een ouder model.
    Kijk je idd voor 2de hands, dan we wat zorgen dat je weet waarop te letten en dat er onderdelen te vinden zijn.
    Is gewoon mijn idee. En omdat ik het tof vind te sleutelen natuurlijk ook.
     
  12. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Heb nou een poosje marktplaats in de gaten gehouden maar kom helaas niet echt wat tegen wat voldoet. En wat ik wel gezien heb ligt op ruim twee uur rijden. Vind dat nogal een stukje, ook omdat mijn kennis van rc auto's nogal gedateerd is. Mijn laatste auto was ergens in 2008 en dat was nitro. Kunnen jullie misschien wat zeggen over onderstaande advertentie als dit wat is en waar eventueel op te letten?

    https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

    Wat ik mij zelf nog weet te herinneren is dat destijds die futaba servo's niet zo best waren maar daar houdt het dan ook wel op aangezien het hele brushless gedeelte mij nieuw is. Heel vroeger wel een tamiya grasshopper en later de stadium blitzer gehad maar dat was nog met de "ouderwetse" koolborstelmotors en mechanise snelheidsregelaar.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    2e hands klinkt altijd heel mooi. "Van een oud vrouwtje geweest, weinig km, veel in de garage gestaan" maar helaas wordt er ook heel veel troep verkocht, bewust en onbewust omdat de sleulaars niet beter weten.

    Zeker lastig om bij 2e hands goed of slecht te kunnen zien in een advertentie.
     
  14. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  15. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
  16. gonzoroosengarten

    gonzoroosengarten

    Lid geworden:
    16 feb 2012
    Berichten:
    28
    Latraxx is toch het budgetmerk van Traxxas?. En Absima auto's heb wel vaker gezien, maar ben er geen fan van. Ik heb nog het een en ander staan, 2wd en 4wd. Wel allemaal arrma. Waarom Arrma? Omdat ik het heerlijk eenvoudige auto's vind. Mijn zoon van 14 rijdt ook al een aantal jaartjes, begonnen met de Traxxas Grave digger, toen overgestapt op een ArrmaGranite blx 2wd, en vorig jaar een Granite Blx4wd erbij gekocht.Hij onderhoud de auto's zelf, er is genoeg info om op te zoeken, en onderdelen zijn niet moeilijk te vinden en voor een schappelijke prijs ook nog. Heb er verschillende om te rijden, de vortex, fury, granite en raider, allen 2wd in zowel brushed en brushless, en de granite en senton in 4wd. Laatst ook een Arrma Nero weten te kopen, maar totaal ongeschikt om een kind van 9 mee te laten rijden. Vind zelf een Arrma Senton mega of de granite mega een mooie beginnersauti, brushed, 4wd, stuurt lekker makkelijk, heeft standaard toch al wat snelheid. Mocht je interesse hebben, pb me, of kijk op mp, diverse arrma auto's.
     
  17. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Na wat gesprekken op dit forum gevoerd te hebben en gebeld met een rc winkel toch tot de conclusie gekomen dat 1/18 te klein is.
    Nou vond mijn zoon de absima truck uit de link van mijn voorgaande post erg mooi maar zoals hierboven ook al werd aangegeven werd dat ook verteld door de medewerker van de rc winkel, absima was niet te vergelijken met arrma.
    Volgens die medewerker zijn arrma en traxxas het beste als het om degelijkheid en spareparts gaat.
    Zit nou beetje te zoeken welke merken ik nou naar kan gaan zoeken maar merken als team accosiated en losi (en nog andere?) zijn toch ook prima merken of is dit reeds achterhaald en is het echt enkel arrma en traxxas wat de klok slaat?
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Latraxx is rotzooi. Erger dan je je kan voorstellen. Voor 200 euro is er wel wat leuks te krijgen. Ook genoeg 2ehands. Nieuw zit je erg onderaan de markt
     
  19. Capo

    Capo

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zwolle
    Ik kan tot nu toe 2e hands niks vinden. Enkel op meer dan twee uur rijden en dat word me te gek.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Met dat soort beweringen helpt het als je ook voorbeelden bij je uitspraak zet. Iedere auto zal beoordeeld worden op hoe die gebrukt wordt en zal goedkope "shit" in goede handen prima voeldoen en zullen de beste auto's in de handen van een slopert als rotzooi beschouwd worden.

    Abshima wordt als een redelijk merk gezien, en vanuit Duitsland makkelijk aan spul te komen.
    Nogmaals, bij 2e hands loop je het risico ook iets slechts in je handen te krijgen.....
     

Deel Deze Pagina