Launch control

Je kunt ook een stukje electronica tussen de servo zetten.
Ik heb een dingetje ertussen dat gebruikt word bij schaal landings gestellen. Je klapt daarmee langzaam je onderstel in en snel weer uit (of andersom natuurlijk). Je zou dan rustig gas kunnen geven en snel kunnen remmen/gas discht draaien. HobbyKing R/C Hobby Store : Adjustable Retract and Door sequencer w/Display

Ik heb alvast een abbo op dit draadje genomen:) zoon apparaatje stelde ik ook al voor, maar hij wil t t liefst zelf maken... en vraagt hier dan of het zin heeft... probeer het dan gewoon;) DAT is modelbouw. Dingen maken en uitproberen of het zin heeft/werkt.

*Laatste post in dit topic.

suc6 met het zelf bouwen, ik ben benieuwt.

maak er wel een bouwverslagje van met code?

ik heb de controle wel in mijn vinger om het zelf te regelen. hihi

ik denk ook dat je een probleem hebt als je het snelle gas wel nodig hebt om te corrigeren.

mvg Hans

daarom dus die functie om hem uit te zetten maar goed. ik zal dit zeker gaan proberen. helaas kan dit niet in de vakantie omdat een aantal benodigde apparatuur op school staat om het programma in de ic zelf te downloaden. natuurlijk zal ik een verslag maken met de code en filmpje natuurlijk maar of ik de code in zijn volle glorie zal publiceren is een tweede
gewoon weg omdat hier misschien handel in kan zijn. mocht dat niet uitpakken of als ik daar geen zin heb komt de code wel uitgebreid op het forum te staan mits dit alles een succes wordt

Wiel(-spin) sensoren monteren.. (hall sensoren) en die via een stukkie logica de gas-stand laten sturen...

Is alleen lastig met een 4wd opzet, met 2wd gaat dat prima en kan je direct een ABS met mee programmeren. Je hebt alleen een hele snelle gasservo nodig en je zult hem slopen met de veelvuldige correcties (een kennis heeft al ooit eens een echt werkende ABS gemaakt)

Ik kan mij herinneren dat er in de electro 1:12 ooit een regelaar is geweest met sensoren op de voorwielen die zo traction control regelde

Helaas ben je niets met launch control enzovoorts want bij competities is alle electronische rijhulp op de auto verboden.

:murder:

Helaas ben je niets met launch control enzovoorts want bij competities is alle electronische rijhulp op de auto verboden.

:murder:

Nee hoor. Alleen electronische hulp volgens de reglementen is verboden, wat niet (duidelijk) in de reglementen omschreven staat is een gat en kan gebruikt worden. De kans is alleen dat hoge ontwikkelingskosten in 1 jaar of zelfs na 1 race alsnog verboden.

Hulpmiddelen alleen op de zender zoals hier voorgesteld een lanchcontrol met alleen een ideaal langzaam opkomende gas is iets wat prima zou mogen.

In onroad zou het misschien kunnen werken maar in offroad heeft zo'n systeem niet veel nut.
Ik geloof dat je sneller optrekt op een losse ondergrond met x% slip dan zonder.

Nee hoor. Alleen electronische hulp volgens de reglementen is verboden, wat niet (duidelijk) in de reglementen omschreven staat is een gat en kan gebruikt worden.

Sensoren zijn in ieder geval verboden. :banghead:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij 2 wiel aangedreven auto's is een vorm van esp met optische sensors zoals een abs mogelijk. Een verschil in voor en achter wielen zou zonder stuuruitslag duiden op een wielspin. Het zou je 2 optische muizen kosten ;)

Back