Laurens nu ook aan de Eheli!! De eerste vraagjes. (eolo)

laurens

Forum veteraan
Ik heb een Eolo spirit van Robbe gekocht. Nu heb ik een probleem, dat is dat als ik collective pitch geef dat de pitchservo gaat jitteren. Bij gewoon nick en roll gebeurt dit niet. Als ontvanger gebruik ik een 149DP, de servo is een hitec 81. Wat kan de oplossing zijn?

Na de T-rex trek ik de streep "micro heli"
:arrow: Electro helicopters

Heb je dit ook met een andere servo op dat zelfde kanaal? Zo nee is misschien de pot meter in de servo versleten.

Ik heb de pitchservo naar roll gebracht en het is dus de pitchservo. Deze heeft een breuk in de kabel.

Dat is ernstig zeg. Ik zou de rest van de servo's ook maar even goed controleren.
Als je dat ding 2de hands hebt gekocht zou ik de hele heli uit elkaar slopen om alles te controleren. Haal in ieder geval de bladhouders los en zet het daarna goed vast met locktite (blauw)

Dat maakte Satoer ook al duidelijk in de 2e post van dit topic.
Laurens, even(vertaling: ff :wink: ) de topictitel veranderen!

Ik heb het even aangepast, ik post weer als ik tegen een volgend probleem aankom (hopelijk niet moeder aarde).

Oke hier komt de volgende vraag:

Ik van net de BEC getest. Deze doet het perfect. Alleen zat de gasstick toen laag, mijn positie van motor uit. Alleen stond de motor toen volgas te draaien... Moet ik nu het gaskanaal omdraaien in de zender of moet ik het op een andere manier doen met een electroheli?

Ja, gewoon servo reverse op kanaal 3 (throttle).

Tipje: stel throttle hold en Idle up 0 (normal mode) in op een vlakke throttle curve van 0% zo moet je 2 schakelaren om halen voor de motor start.

a164c941d5f66b9a6d17ded292a496b2.jpg

Vanochtend mn 401/9253 in mn Spirit geschroefd. Bij het optoeren merkte ik in AVCS dat hij nog steeds draaide. Ik dacht dat rudder verkeerd om zat. FF naar reverse menu, per ongeluk throttle gereversed. Daarna rudder.
Toen ging ik koffie zetten, en toen ik terugkwam ging ik f ff kijken of het werkte. Niet echt achter gekomen omdat mn heli volgas ging natuurlijk... Heel snel binnen 1 seconde nagedacht. Als ik de gasstick naar boven duw houd de motor braaf op maar dan vermoed ik dat ik met +11 staat te feesten in mn slaapkamer, heel slecht idee. Dan maar accu lostrekken. Ging op zich goed, tot ik een stootje tegen mn vinger voelde. Gewoon verder gegaan. Achteraf zag ik dat mn vinger nogal open lag. Ik kon die ader gewoon zien. Dus naar de doktor gegaan, en 3 hechtingen gekregen.

De koffie was wel klaar daarna ;-)

Bij het opbouwen/testen heb ik de bladen er niet aan. Ook wijs ik nu een schaklaar toe die als T-cut fungeert.
Een ongelukje zit bij dat e-spul in een klein hoekje (spreek helaas ook uit eigen ervaring, maar gelukkig niet zo erg als bij jou)

Het is geen brushless motor, dus de BEC werkt ook niet zonder regelaar. Het meeste afstellen heb ik gedaan met een losse 4.8V accu, maar omdat ik even snel te werk ging had ik niet eens de bladen er af gehaald. Gewoon stom dus.

Gerard bedoelt, de motordraden los halen van de regelaar.
De BEC doet het dan wel.

Back