Lawaai pinion/spur

• Topicstarter Topicstarter henky23
  • Startdatum Startdatum
H

henky23

Guest
Hey pplz
Ik heb een vaag probleem.
GIster heb ik een lrp brushless setje op men rustler vxl gezet.
Maar nu maken de spur en pinion een heel krakend en schreewend geluid als ik rij.
Heb de gear mesh goed staan.
Iemand enig idee wat dit is>?
Alvast Bedankt

hmm is het dan miss, dat de as van de lrp korter is dann die van de vxl series zit pinion er wel goed op de spur. kan me haast niet voorstellen maar je weet maar nooit.

De ass is volgens mij idd wat korter,maar heb pinion wel goed voor de spur zitten.

1 Hebben ze wel allebij de zelfde dpi ?
JAA ga door naar 2
NEE koop het goede tandwiel

2 je tandwielen zitten te strak tegen elkaar aangedrukt dus iets losser zetten NIET TE LOS

Oke,
Ik heb devxl even met de lrp vergeleken en de as van de lrp is wel de helf korter bijna:o
De tandwielen maken met de vxl helemaal geen lawaai.
En ik gebruik diezelfde voor de lrp

Zeker weten dat je spur/pinion is? Een brushless motor maakt een wezenlijk anders geluid als een brushed motor......

Ik heb wel een keer een gillende BL motor gezien. Dat kwam door droge lagers en vuil in de motor zelf. Alleen jammer dat ik hem na het schoonmaken niet meer in elkaar kreeg.....

Hmm ik heb nu ook een andere rustler vxl met een lrp SPX Brushless Bullet Reverse esc en vtec motor.
En die maakt ook al zon geluid,meer van of de spur en pinion te ver van elkaar af staan.
Beide zijn sensored,en ik ben sensorless gewend.
Kan het niet zijn dat sensored gewoon dit geluid maakt,en ik dat niet gewend ben?:p

Hmm ik heb nu ook een andere rustler vxl met een lrp SPX Brushless Bullet Reverse esc en vtec motor.
En die maakt ook al zon geluid,meer van of de spur en pinion te ver van elkaar af staan.
Kan het niet zijn dat sensored gewoon dit geluid maakt,en ik dat niet gewend ben?:p

Suggereerde ik niet al zoiets? Speling tussen de tandwielen kan je zo testen. Je kan de test doen door met ene papiertje er door te gaan.....

je hebt wel de sensor kabel er tussen zitten toch dat meerdere polig kabel die van de regelaar naar de motor gaat.

-tandwielen te dicht op elkaar?
-onderdeel dat mist? :P kan wel eens leiden tot rare geluiden!
-lagers nagelopen?

Gear mesh is goed.
Alles is goed,want als ik dus een vxl sensorless setje erop doe met zelfde gearing is het bijna geruisloos.
Met lrp setjes is het veel luider en vind ik er een irritant geluid afkomen.
Lopen verder wel goed.

mischien zijn de asjes niet precies even dik, dat het pinion niet gecentreerd op het motorasje zit. ven nakijken of het tandwiel er spelingsvrij op zit als je het er gewoon op steekt zonder de schroef aan te draaien.
Ik weet neit of het VXL setje een platte kant aan de as heeft zitten, maar het lrp setje in ieder geval wel (voor zover ik weet.) door die platte kant zou eht pinion iets speling kunnen hebben lijkt me. (Ik zou even een nieuw pinion halen, en dan het liefst zo'n lang pinion.)

Back