LB dag 9 mei AFGELAST

stunthenk

PH-SAM
Helaas hebben Bruno en ik de Almeerse LB dag van morgen moeten afgelasten. Reden is dat er morgen een fikse storm passeert, met een verwachtte windsnelheid van 6 Beaufort rond 2 uur 's middags. De nieuwe datum wordt na overleg met het bestuur van de MVA bekend gemaakt.

Helaas hebben we geen invloed op het weer
Ik ben er niet zo zeker van of we dat wel zouden moeten willen.
Volgens mij is dat juist de oorzaak van alle ellende, want de mensheid gaat onverdroten door met afzagen van de tak waarop men zelf zit...
Zowel Henk als ik merken dat het de laatste jaren -en dat begint al zo'n 15 jaar terug- dat het steeds lastiger wordt om vroeg in het seizoen in vorm te komen. En dat alleen maar doordat het weer in die periode (gemiddeld!) steeds onstuimiger wordt. Precies zoals waar 30 jaar geleden al voor gewaarschuwd werd.
De oefening 'model boven het maaiveld en strak aan de lijnen houden' is toch echt een andere dan 'terug komen op en overtreffen van je F2B niveau van het voorgaande jaar'.

En als ik nu uit het raam kijk vraag ik me af of dat weer niet een dag had kunnen opschieten....
Nou ja, ik heb op dit moment ook nog eens te veel aan mijn hoofd om er gebruik van te kunnen maken.

Ach ja vroeger,

Vroeger kwam Henk op Nieuwjaarsdag met de trein om zijn nieuwe kist in te vliegen, ook als er sneeuw lag. Mooi hoor zo'n eerste spoor in de sneeuw van een nieuwe kist.
Vroeger hadden we de selecties in April in Almere en als het niet werkte gingen we een hele nacht door.

En toch helpt het om de spullen klaar te willen hebben voor de 1e Almere dag. Zonder zo'n deadline komt het van uitstel. De kist is af en de motor begint beetje bij beetje steeds beter te lopen. Zo hopen we toch in vorm te komen voor het einde van de maand.

Dus zelf als we het risico lopen op een beetje wind dan toch vooral op de agenda blijven zetten.

Back