LB dagen 2007

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Bruno van Hoek, 10 feb 2007.

?

Kom ik naar de LB-dagen?

  1. Ja

    99,0%
  2. Natuurlijk

    1,0%
  3. Uiteraard

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het begint al een beetje een instituut te worden:

    Net als voorgaande jaren organiseren (hier goed doorbakken in de Spaanse hitte, v.l.n.r.) Henk de Jong en Bruno van Hoek
    i.s.m. hun club, op het MVA terrein weer twee LB dagen. De eerste op zaterdag 12 mei, de tweede op zaterdag 15 september.
    [​IMG]
    Iedereen is welkom, met of zonder LB model. De dagen verlopen in een gemoedelijke, informele sfeer en zijn bedoeld om belangstellenden met elkaar in contact te brengen, kennis over te dragen en bovenal te vliegen.
    Er zullen LB vlieglessen worden gegeven, ook voor degenen die nog nooit een handvat hebben vastgehouden.
    Zelf zijn we - zolang het weer een beetje meewerkt, nooit te beroerd om demo's te geven met onze wedstrijdkunstvluchtmodellen
    We beginnen om 11:00 uur lokale tijd.

    Op http://modelvliegenalmere.nl/ vindt u de routebeschrijving maar ook andere informatie over onze club.

    Hier een impressie van eerdere LB dagen:
    http://modelvliegenalmere.nl/gallerij/evenementen/lb2005-05/index.php
    http://modelvliegenalmere.nl/gallerij/evenementen/lb2005-09/index.php

    Wel even van te voren aanmelden bij Henk (stunthenk) of Bruno (via PM)

    P.S.,

    We hopen op spoedige implementatie van dit logo in het forum:
    [​IMG]
     
  2. Pieter Jan van Woerkom

    Pieter Jan van Woerkom

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zoetermeer, 3 man, 2x
     
  3. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    ik ben er,heb nog heel wat in te vliegen :p
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    En alle anderen? Er komen vast meer mensen.
    Even aanmelden, dan hebben we een goed overzicht hoe de dag in te delen.
     
  5. Pieter Jan van Woerkom

    Pieter Jan van Woerkom

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat dacht je van 's ochtends vliegen, tussen de middag vliegen en aan het eind van de middag vliegen ?
     
  6. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    John en ik (PP) komen natuurlijk ook. Ik kon helaas de poll niet activeren, maar ik wilde eigenlijk ook op "ja, ik kom natuurlijk uiteraard!" willen stemmen en die mogelijkheid stond er niet bij.
     
  7. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik kom ook.

    Gaan we nog met zoveel mogelijk in een cirkel?
    Wat voor een lijn lengte houden we dan aan want dat ging bij mij erg fout de vorige keer.

    Wat me ook leuk lijkt is een kistje met een streamer recht door vliegen en met een 2e proberen te raken.
    Soort combat voor kneuzen dus. Als er meer zijn die dit willen neem ik streamers mee.

    Groet Robert-Jan
     
  8. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Lijnlengte voor het vliegen circus laat ik aan Bruno en Henk over, maar mij lijkt dat we moeten proberen met 2,5cc modellen te vliegen omdat die er de meeste zijn, en lijnen van in principe F2D lengte (15,92 meter van hart handvat tot hart model toch?), dat zal neerkomen op ongeveer 15,5 meter van oogje tot oogje en voor het vliegend cirkus lijkt mij dat iets (maximaal een halve meter, dus 15 meter van oogje tot oogje) korter geen probleem moet zijn.

    Ik ben wel in voor het 'kneuzenkombat'. Lijkt me perfect als eerste combattraining. Daarvoor is de juiste lijnlengte nog belangrijker. Zullen we een norm afspreken en dat we voortaan allemaal onze lijnen van die lengte maken? Probleem met officiele F2D lijnen is dat die niet precies van dezelfde lengte hoeven zijn omdat de spanwijdte niet van alle modellen gelijk is. Zo nauwkeurig hoeft het voor mij niet. Ik stel voor als onze norm: 15,5 meter van oogje tot oogje met een marge van plus of min 20 cm. Zo moet het niet te moeilijk zijn om lijnen te maken die ongeveer goed zijn.
     
  9. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    Ik ben er ook bij deze de aanmelding. 8)
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Nu in Mei ben ik er helaas niet bij ivm de organisatie van een electromeeting op ons eigen veld de dag erna. Maar wil wel in September langs komen op de LB dag.
     
  11. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Voor alle duidelijkheid, ik kom op de LB dagen .
     
  12. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    Amersfoort
    Natuurlijk gaan we weer 'Vliegend circus' doen, met zoveel mogelijk tegelijk in een cirkel. We gebruiken hiervoor 2,5cc trainer modellen aan lijnen van ongeveer 15,5 meter. Breng een stevig model mee met een gemakkelijk startende motor!
    Kneuzencombat vindt ik ook een goed idee (ha, weer een nieuwe klasse!) en daar lijkt me niets anders voor nodig dan zo'n zelfde stevige trainer en een paar combat linten. Ter plekke kunnen dan de beide 'kemphanen' afspreken welke figuren toegestaan zijn.
     
  13. sckra000

    sckra000

    Lid geworden:
    1 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    t'Zand
    Beste Henk en Bruno,
    ik had me al opgegeven, maar hierbij nog even precieser. We komen met z'n tween uit Den Helder.
    Groet en tot dan, Frits.
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee, da's logisch (vrij naar een bekende nederlander). Ik zal er op mijn beurt alles aan doen om op zondag bij jullie een electrische F2B demo te komen vliegen, maar of dat lukt weet ik pas op het laatste moment. Ik laat het je de zaterdagavond weten.
     
  15. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Zoals het er nu uitziet kom ik samen met Jan Bakker in zijn camper, dan kunnen we in Almere overnachten en de volgende dag doorrijden naar de electromeeting waar ik het electro LB wil aanschouwen.

    Voor Kneuzencombat lijkt het mij wel verstandig dat we eerst eens beginnen zonder figuren. Mijn allereerste combat vlucht ooit (dat wil zeggen de eerste van nu in totaal 3, de andere 2 waren op het NK 2005 met een 1,5cc combat) tegen iemand anders (Henk) eindigde na twee gezamenlijke rondjes met twee gecrashte modellen omdat ik besloot een looping achterover te maken toen Henk achter me zat.

    Dus wat mij betreft alleen achter elkaar aanzitten en inhalen als je sneller gaat dan je oponent of de vos als we daar gebruik van maken. Eerst dat ons wat eigen maken en pas daarna kijken hoe we loopings en wingovers kunnen vliegen zonder in line-tangles te raken en zo. Misschien wil een echte combatvlieger daar eens een 'spreekbeurtje' over houden? Trouwens, Henk is ook echte combatvlieger geweest, dus die moet dat ook kunnen doen. Ik wil trouwens wel een vos meenemen. Hoe doen we dat met linten? Geen ervaring, maar ik heb wel rollen crepepapier.

    PP
     
  16. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik neem linten mee

    Groet Robert-Jan
     
  17. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    Amersfoort
    Combatlinten maken is supersimpel: Je koopt twee pakjes crepepapier van contrasterende kleuren; een rol crepepapier is 2,5 meter lang. Officieel moeten combatlinten 3 meter zijn, maar dat is hier niet van belang. Je snijdt de onafgerolde rol crepepapier in repen van 5 cm, bijvoorbeeld met een kantoorguillotine. Je plakt een strook tesacrepe aan weerskanten van het eind van ieder lint, maakt er een gaatje in met een papierpunch (ook weer van kantoor) en knoopt daar een touwtje van een meter aan. Het gaat sneller dan het te beschrijven...
     
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Met Henk goed herstellend is er goede hoop dat hij er weer bij kan zijn op 15 september.
    Zelfs wanneer niet vliegend, dan toch om ons een beetje van al te domme acties door onszelf te weerhouden...

    Zoals het er nu uitziet hebben we zelfs internationaal bezoek.
    Barry Robinson (UK) is dan in het land en van plan om (met model) ons die dag gezelschap te houden.
     
  19. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik zal ijs en weder dienende van de partij zijn op 15 september.
     
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Met dat eerste loopt het wel los - nog een kleine maand en dan sta ik pas weer op de ijzers- dat laatste is afwachten, maar het zou mooi zijn als we van 14 t/m 23 sept. nog van een mooie Indian Summer mogen genieten....
     

Deel Deze Pagina