LB dagen 2013

Bruno van Hoek

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
De data zijn bekend.

Het is inmiddels een instituut geworden:
full

C:\Documents and Settings\Bruno\My Documents\Bruno\Modelvliegen\F2B\Vliegfoto's zomer 2005\2005-12-03_16.39\IMG_0364.JPG

Net als vele voorgaande jaren organiseren (v.l.n.r.) Bruno van Hoek en Henk de Jong
i.s.m. hun club, de MVA, dit jaar weer twee LB dagen.
De eerste op zaterdag 18 mei, de tweede op zaterdag 28 september.

Iedereen is welkom, met of zonder LB model. De dagen verlopen in een gemoedelijke, informele sfeer en zijn bedoeld om belangstellenden met elkaar in contact te brengen, kennis over te dragen en bovenal te vliegen.
Er zullen LB vlieglessen worden gegeven, ook voor degenen die nog nooit een handvat hebben vastgehouden.
Zelf zijn we - zolang het weer een beetje meewerkt- nooit te beroerd om demo's te geven.

Er zijn 5 cirkels van 50 m diameter beschikbaar, 4 op het grote veld en 1 naast de pits.

We beginnen om 11:00 uur lokale tijd.

Graag voor de eerste dag hieronder even aanmelden, dan houden we overzicht.
Voor de tweede dag maak ik t.z.t. een nieuw bericht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Bruno al zegt: iedereen is welkom! Ons motto is: de LB dagen worden niet georganiseerd, ZE VINDEN PLAATS!

Almere is gras, dus Speed en Teamrace zul je daar -in hun zuivere vorm- niet aantreffen.
Maar allicht brengen diverse deelnemers ook combatmodellen mee en dan zal er zeker -als we linten hebben tenminste- gecombat worden.
Zeker diesel, misschien ook F2D .
Ongetwijfeld ook F2B, de LB versie van F3A -of is het andersom?;)-, maar dat ken je al van Erik, die ik overigens ook verwacht.
Verder allerlei niet-wedstrijdmodellen, vintage spul, etc.

Ik was graag langsgekomen op de LB-dag in mei maar ik heb net een fantastisch geschenk van mijn vrouw gekregen: Van 17 t/m 21 mei gaan we naar Willingen en ik mag me daar gaan uitleven met parapenten en hellingzweven. Zij heeft beloofd om mij daar mijn tijd helemaal zelf in te laten vullen met vliegen. Maar ik zal me toch ook wel een paar uurtjes "opofferen" om met haar te gaan wellnessen in het hotel.;):grin:
Het is de bedoeling dat 2013 voor mij het jaar van herintrede in de LB gaat worden. Ik heb wat oude kistjes opgedoken en ben ook aan't uitvogelen hoe we het meest simpel electro kunnen gaan combatten. Er is ondertussen al heel wat verschenen hierover op het web dus het wiel hoeven we niet meer uit te vinden.
In september kom ik zeker naar Aalsmere.

Ik probeer ook met mijn zoon te komen. Wil het toch weer rustig oppakken en dan in de 1/2a TR en misschien rustig aan in F2F. maar ik breng wel een combatter mee om het vliegen weer op te pikken. De Parra moet toch inlopen voor het F2F gebeuren. Bert bedankt, 1 combatter is weer vliegklaar en omgebouwd naar diesel.

TRHenry....:rolleyes:
Kan me nog vaag -uit het begin van mijn LB loopbaan- een Henry H. herinneren die met een zekere Jan v.d.K. teamrace vloog. Het zal toch niet waar zijn.....
De navolgers van de pioniers uit de jaren 60 zullen je graag verwelkomen!

Laatst bewerkt:
Bruno, 'T is waar.
Enkele jaren geleden al op De Peel interesse getoond en afgelopen jaar de knoop doorgehakt. Primair 1/2A TR omdat dat ongecompliceerd is.
Het wordt in ieder geval niet meer zo heftig als vroeger, maar gewoon gezellig met de opa's

Met minder dan een maand te gaan tekent zich ook een testwedstrijdje dieselcombat af.
Nu is het niet de bedoeling om het karakter van de LB dag totaal te veranderen, maar omdat het grootste deel van de usual suspects toch aanwezig is, lijkt dit een mooie gelegenheid om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Info over de regels bij combatfred

Overigens is het niet zo dat, wat sommigen suggereerden na het zien van de foto bovenaan deze thread, je van F2B vliegen uiteindelijk kaal wordt en een snor krijgt.....

Diesel Combat

Hi,

Zoals bij het versturen van de Diesel Combat reglementen al vermeld, is het de bedoeling om op 18 mei tijdens de LB dag bij MVA, een eerste try-out te doen
Tot nu toe heb ik nog van niemand een reactie gehad om mee te doen. Toch ga ik er vanuit dat we in ieder geval een paar deelnemers krijgen. Laat me per e-mail even nog weten of je meedoet.
In overleg met Bruno gaan we voorlopig op het officiële LB-veld de wedstrijd houden. We hebben nog een circeltrekapparaat nodig, alternatief zetten we de cirkel uit met afzetband. Als je stopwatches hebt graag meenemen. Neem ook vrienden en kennissen mee om hits te tellen en tijd op te nemen. Afgelopen weekend heb ik toch maar vast 15+15 lintjes gemaakt ( voor 6-7 deelnemers). Als bijdrage voor de kosten van de lintjes vraag ik 3,00 per deelnemer.

tot zaterdag,

Fred

Alles is klaar voor de LB dag morgen! Het veld is gemaaid, de kantine gaat open voor koffie, thee, tosti's en worstjes. Het weer lijkt ook mee te werken, met een verwachting van droog weer en zelfs een zonnetje in de middag. 's Ochtends kan een verdwaalde bui langskomen, en de wind wordt matig.
Tot morgen!

We kunnen terugkijken op weer een geslaagde Almeerse LB dag! Het weer viel 100% mee, geen regen en weinig wind, die zelfs tegen de avond helemaal wegviel. Okee, het was wat fris maar daar konden we ons tegen kleden, en voor diegenen die recalcitrante dieseltjes aan het starten waren, werd het zelfs warm! Waarschijnlijk door de weersvoorspellingen waren er iets minder deelnemers dan anders, maar toch hadden we: Erik die de electronische regeling van zijn electromoter steeds beter onder de knie had; andere Erik met een bijzonder mooi gebouwde VT Air racer, en wiens Silver Swallow tijdens het Vliegend Circus bewees waarom dit Chinese motortje nooit populair is geworden; Fred die een uiterst geslaagd Diesel combat wedstrijdje/clinic hield; Max die Carrier demonstreerde en eigenlijk tegen zijn zin meedeed aan dieselcombat maar in de finale terecht kwam; PP die al zijn krachten spendeerde aan het proberen om de Enya 15 Diesel van Henk aan de praat te krijgen maar het ook erg verrassend goed deed met dieselcombat; John die tot zijn verbazing met een geleend electro stuntmodel opeens zonder motor naar de grond moest fladderen; andere John die een erg mooie nieuwe racer uitprobeerde; Henry die oude LB tijden deed herleven; Robert Jan die de electro aandrijving steeds beter in de hand krijgt maar het dringende advies krijgt om een paar vuren latjes in zijn romp in te bouwen; Gerben die zijn Eucalypta beter in trim krijgt maar zich nu voorneemt om zijn demper in elkaar te lijmen; Jan Willem die het diesel combat in goede banen leidde; Henk die zich voorneemt om een beter motortje in zijn nieuwe Suppi te zetten; en nog een aantal anderen. Natuurlijk spreken we allen onze grote dank uit aan Gert voor het bemannen van de kantine!
Voor wie het alles gemist heeft, kan ik alleen maar zeggen:
In september doen we het weer!

Laatst bewerkt:
Het was een fijne dag waar ik met veel plezier aan terug denk.
Dank aan de organisatie en in mijn geval dank aan Fred die een hele tube cyano op- geofferd heeft om Floris in de lucht te houden en een sublieme demo speed-combat gaf, super!!

Uitslagen van Diesel Combat Wedstrijd

Helaas!

Als iemand me kan uitleggen hoe ik een MS Excel tabel naar een bericht kan kopieren zodat het leesbaar blijft hoor ik dat graag.

Voorbeeld van bericht zet nl alles achterelkaar zonder spaties dus dat heeft geen zin.

Het was een prima vliegdag. Beetje koud maar gelukkig niet te veel wind.
Weer lekker met elkaar kunnen kletsen.
En weer stunt gevlogen voor het eerst van het jaar.
Wat verzameld zo'n kist toch een stof in de winter.

@henk
Er zaten vuren latten in een 25 grams glasvezel. Ik snap ook niet waarom de motor het model niet meer mee wilde nemen.

@Fred
Mail mij de Excel file dan zet ik hem op de site.

Groet Robert-Jan

Jammer van het koude weer, zoonlief had het helaas al snel gezien...

ik zag ergens een VT-air racer staan, dat is ooit mijn eerste LB kistje geweest.... heeft iemand daar nog een tekening van? Leuk om weers eens te bouwen....

Back