LB model ARF?

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Richard Branderhorst, 26 sep 2002.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Heren.

    Zie thread van diesel peut.
    Heb een 3,2cc PAW diesel, daar zoek ik een model voor. Ben echter al 25 jaar uit de L/B, weet niet wat er allemaal in de handel is en waar te krijgen. Mijn voorkeur gaat uit naar een snel te bouwen model, vanwege filevorming op de bouwtafel. Evt een goed 2e hansie?
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ook hier geldt: he he, daar ben ik dan eindelijk... :oops:

    Ik weet een trainer ( met welk type ik overigens wel eens een nog net herkenbaar F2B-programma heb gevlogen), was oorspronkelijk uitgerust met een PAW 19, maar is helaas (waarschijnlijk) niet te koop.
    Ik ga toch voor je informeren en als ik wat weet dan meld ik me weer...

    Weet helaas nog niks (6-10)
     
  3. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Bruno.
    Dank je voor de info, grappig die HP van Paul Rietbergen. Leuk om alles weer eens te (her) ontdekken.
    Wist bvb niet dat PAW nog bestond met nb een homepage! Zal ze eens vragen of de uitlaat die ik nu op de huidige versies zie zitten ook op mijn ouwetje past.

    Ben in ieder geval benieuwd naar die trainer, alhoewel ik denk het weer snel in het handje te hebben, naast zeer actief in de R/C heb ik een tiental jaar geleden nog wel eens een Coxje PT19 gevlogen.
     
  4. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Richard,

    Kijk eens op

    http://www.justengines.unseen.org/ukey.htm

    getuige de laatste regel ook in passend formaat verkrijgbaar.

    LB weer opppakken is leuk maar viel mij qua behouden vliegpeil zwaar tegen.
    Zoals enigen hier weten heb ik vroeger ook het nodige ge-LB-t. Na ruim 10 jaar afwezigheid heb ik vorig jaar de draad geprobeerd op te pakken.
    SE-5 dubbeldekkertje dat ik had bebouwd toen ik 14 was opgelapt enz.
    OPvallend was dat ik een hele boel gewoon opnieuw moest leren al zat een groot gedeelte ervan "tussen de oren".. :wink:
    Inmiddels ben ik weer zover dat ik wat loopjes en achtjes durf te vliegen maar dat heeft de nodige zweetdruppels (koude...) gekost.

    Over rugvlucht zullen we het maar niet hebben..... :cry:
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als FAI-klasse piloot ( ik doe RC 'erbij' :wink: ) ben ik uiteraard niet zo (ge)focussed op trainermodellen in alle soorten en maten, vandaar dat ik dit nu voor het eerst zie, maar het ziet er zeker goed uit.
    Henk de Jong en ik gebruiken voor onze instructie meestal een Ace-trainer of een afgeleide daarvan. Dit is een houtbouw model, met een van vroegere combatmodellen afgeleide vleugel, voorzien van de nodige versteviging zonder het geheel te zwaar te maken. Bekleed met solartex o.i.d. hebben we dit soort kistjes vanuit een wingover rechtdoor in het gras zien planten. Meestal blijft het bij het afstoffen van de motor -en als je pech hebt vervangen van de (slappe) nylonprop-, waarna het geheel de lucht weer in kan.
    Gezien je omschrijving van je time-management , lijkt me dit net even te veel werk. Een week intensief knutselen...
     

Deel Deze Pagina