LB Speed

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Aart Swolfs, 6 dec 2003.

  1. Aart Swolfs

    Aart Swolfs

    Lid geworden:
    5 okt 2003
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Heiloo
    Hallo allemaal,
    ik heb het in mijn hoofd gehaald LB speed (.15) te gaan vliegen.
    Ik kan bijna alles wel zelf maken,maar niet alles...bv.:
    Welke lijnen worden daar tegenwoordig voor gebruikt en waar kun je die kopen? :roll:
     
  2. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    @Aart Swolfs

    Je zou eens contact kunnen opnemen met Rob Metkemeijer. Hij is een van de weinige lijnbesturing-speedvliegers die nederland nog telt en heeft zeer veel ervaring. Bovendien is hij de ontwerper van 's werelds meest succesvolle (R.C.) pylonracemotoren, de MB 40, waarmee de Nederlandse ploeg dit jaar het wereldkampioenschap gewonnen heeft. Hij is bereikbaar bij:
    Fiori Metaal B.V.
    Hartmanplein 20
    2681TK Monster.
    tel/fax 0174212578
    E-mail fiorimet@kabelfoon.nl
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Waarom ga je niet teamracen? :wink:

    Nog een Daedalusser... :D
     
  4. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Zo, Bruno, dus jij kende hem ook nog van vroeger? Toch leuk om al die ouwe daedalussers te zien terugkeren naar de plaats van misdaad.
     
  5. Aart Swolfs

    Aart Swolfs

    Lid geworden:
    5 okt 2003
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Heiloo
    Dag Bruno,
    dat is lang geleden. Ik denk dat Teamrace een beetje moeilijk wordt, want dan zou ik toch wel graag een beetje regelmatig willen trainen met een maatje en die is hier niet zomaar voorhanden.
    Hoewel ik het wel erg leuk vind. Vroeger heb ik ook een beetje Teamrace met Tom ten Brink gevlogen. 2.5 en 1.5 cc.
    We hebben ooit eens een keer een 1.5 cc Jena diesel in een 1/2A teamracer gestopt, maar over het hoofd gezien dat het een linksdraaier was. Ik heb mijn vingers blauw gestart, maar het kreng wilde maar niet
    rechtsom. Uiteindelijk heeft Rob Metkemeijer er een kritisch oog op geworpen en heel hard liggen lachen. Alle begin is moeilijk... :oops:
    Toch een leuke tijd met Daedalus geweest. Tot voor twee jaar was ik de hobby en alle mensen uit het oog verloren, maar nu de kinderen een wat grotere mate van zelfstandigheid hebben is er weer tijd en gelegenheid
    om eens het een en ander te ondernemen. De snelheid is nog niet uit het bloed, vandaar mijn keuze eens Speed te gaan proberen.

    Groeten, Aart Swolfs :lol:
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, weliswaar heel vaag, maar ik herinner me geloof ik nog zoiets als een uursrace (op het terrein aan de Ina Boudier-Bakkerlaan in Utrecht) waar hij met mijn (alweer, nu MVA) clubgenoot Ten Brink aan meedeed.
    Daarna heb ik zelf ook ooit 1 keer 1/2 A geprobeerd, maar met een niet meer aangesloten hoogteroer was het na 9 ronden bekeken. Exit.
    Afgelopen Oktober waren Henk (de Jong) en ik op het Duitse kampioenschap LB en behalve dat we ons daar met Stunt bezighielden hebben we ons kostelijk vermaakt met het kijken naar een soort 1/2 A Goodyear. Het was zo leuk, dat we daar zelf ook maar eens aan gaan meedoen.

    @ Aart:
    Houdt de kalender op dit forum in de gaten, Henk en ik organiseren i.s.m. onze club, de MVA, twee keer per jaar een LB-meeting. Weliswaar op gras, maar toch... Heb je al contact gehad met mr. Ten Brink? Hij woont 2 km. verderop...
     
  7. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Bruno, ik denk dat je wel weer uitgebreide aankondigingen doet van je LB-meetings. Dan kunnen we er misschien gelijk reunies van Daedalus van maken. Ben je alweer met een nieuwe CD (of DVD) bezig?
     
  8. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    leuk ik dacht er helemaal geen lb meer gevlogen werd in Nederland.

    maar ongeveer 25 jaar geldende deden we niet anders dan iedere zondag lb vliegen.

    En het zeker erg leuk om het er weer bij te gaan doen.

    ALs er weer wedstrijden zijn zal ik zeker van de party zijn.
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat hoor je wel vaker... Hoe komen mensen toch aan die indruk? :?
    Wat is een effectieve manier om LB op de 'mental map' te krijgen van alle modelvliegers?
    Want nu lijkt het af en toe of een gezelschap liefhebbers van witte-chocola in de veronderstelling leeft dat melkchocola al jaren niet meer wordt verkocht, alleen maar omdat het niet meer in de supermarkt ligt.

    'we'? wie dan? waar? en waarmee? want nou wil ik het weten... :wink:

    IK doe RC "erbij" :wink:

    Graag... De NK 2004 -18 & 19 sept.- (alle FAI + extra "instap" klassen) op De Peel moet een geweldig evenement worden. Dit jaar begon het al goed te lopen. Houd de diverse kalenders (op dit forum en op http://www.modelvliegsport.nl/ ) in de gaten!
     
  10. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    Vroeger (25 jaar geleden dus ) toen ik nog geen Rc kom betalen vlogen we met een stel vrienden in Het locale stads park. (omgeving van leiden)

    En als er niet heel ver naast zit heb ik zelf in het aller eerste begin nog wel eens een vlieg les van Paul Tupker gehad. op vliegveld Valkenburg

    ik was toen ongeveer 3 turven hoog en vloog met een houten kistje de Stinger genaamd 5 mm balsa en een .10 motortje van Os en maar rondjes draaien.

    De lol van dat ding was dat hij redelijk goed te besturen was en bijna niet kapotte krijgen. dus heb ik meer props gesloopt dan kisten


    De motor heb ik nog de Stinger is onder tussen op gegeten door de hout worm :)

    Ik zal zeker proberen er bij te zijn als er weer wedstrijden worden gevlogen al is het alleen maar als toeschouwer

    hoewel ik zelf wel denk dat als ik er weer een dag rond loopp ik ook weer zin krijg om het te gaan doen.

    Al was het aalen maar om mijn kinderen met het virus dat model bouw heet te besmetten
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zeker, we stemmen e.e.a. af op ons wedstrijdseizoen enerzijds en de wensen van de club anderzijds.
    Een ruine, ja leuk! Kun jij meteen die T-bird met ST-46 invliegen.... :wink:
    CD? Eerst deze uitverkopen.... Misschien dat een goede recensie helpt :wink: In ieder geval het begin van onze website: http://home.hccnet.nl/e.beurskens/Skyland/skyland.htm
     
  12. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Beetje (nou ja) off topic, Bruno, maar ik vind dit een leuke site en sluit mij geheel bij de rec encie aan!
     
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dank je, maarre... gaan we het nog beleven met die T-bird? Het geheel zag er toch al heel bruikbaar uit. Ik stem vóór :D
     

Deel Deze Pagina