LB vlieger uit Amerika

img0301.jpg

Ik liep deze LB vlieger tegen het lijf.
Een erg aardige man.
Ik ben alleen zijn naam vergeten

Groet Robert-Jan

Je bedoelt de man die hier middenvoor de groep zit?
Dat is de wereldkampioen F2B 1978 en in 2006 een van de eerste vier electrovliegers op een WK (eigenlijk was het zijn set-up die mij op het idee bracht het ook te gaan proberen). Hij heeft na afloop met de Blue Pearl gevlogen en ik mocht een vluchtje met de Genesis Extreme. Vrijwel identiek....
O wie? Bob Hunt. Waar ben je die tegengekomen?
304a266a12c61ce.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is natuurlijk Bob (Robin) Hunt.
Ik zit voor een paar weken in Amerika en begon me hier stierlijk te vervelen.
Ik heb toen een berichtje op het Stuka forum geplaatst.
Bob heeft me toen een mailtje gestuurd dat ik welkom was.
Uiteraard heb ik hem meteen gebeld. Hij nodigde me meteen uit om te komen eten.
Ik heb nog nooit zo'n gastvrij iemand mee gemaakt je wordt er gewoon verlegen van.
Ik kreeg een DVD van hem en nog wat andere spullen.
Hij heeft me uiteraard zijn "shooooooop" laten zien. Hier houd hij bouw sessies met mensen uit de buurt.
Op dit moment is hij bezig met een 2 motorig vliegtuig. Uiteraard elektrisch. Er stond ook een nieuwe Genesis. Het spuitwerk moest nog gedaan worden.
Ook de Lost foam wing methode heeft hij uitgelegd.
Bob heeft de meeste vleugels gemaakt van de Amerikaanse top vliegers (wat nou BOM).
Tevens liet hij zien hoe hij balsa om een mal maakte.
Hij heeft ook nog een stukje gitaar gespeeld. (De CD van Bruno laten zien)
Om een uur of 1 reed ik naar huis Bob moest er om 5 uur weer uit omdat hij motor veiligheid lessen geeft. Hij heeft het erg druk.
Een hele bijzondere man. Op zo'n bezoekje kan je weer een paar weken teren.
Bruno en Henk bij deze de groeten van Bob

De dag er na hebben we nog een LB veld bezocht. hier waren een aantal asfalt cirkels. Je stelt je voor als LB'er en je hebt meteen genoeg gespreksstof.

Groet Robert-Jan

Laatst bewerkt:
Amerika is best wel een saai land.
Echt alles wordt met de auto gedaan.
Ik heb na 1 week de eerste fietser gezien.
Ik was in een modelbouw winkel en daar wisten ze me tevertellen dat in Amerika geen LB wordt gevlogen!!!
Je kan beter via Ebay of de bekende LB online winkels je spullen kopen.
Morgen gaan we gelukkig weer terug.

Groet Robert-Jan

Hoi Robert Jan
Als je hem nog ziet, doe Bob dan de groeten, en zeg hem dat ik nog niet vergeten ben dat hij beloofd heb dat we ooit samen motor gaan rijden!
Verder heb ik een verzoek. Zoals je weet is de kwaliteit van de hier verkrijgbare spanlak de laatste jaren erg verslechterd. Ik ben nu aan het experimenteren om slechts een paar lagen spanlak aan te brengen, en daarna lagen van een acryl vloer polish. Ik doe dit nu op de nieuwe kist voor de MB 77 en het werkt prima. Het spul is van Johnson, en is in amerika verkrijgbaar onder de naam Future, en kost geen klap. Zou jij in de gelegenheid zijn om een Walmart of zo binnen te stappen en een fles voor me mee te nemen? Ik heb mijn fles in 2004 gekocht, en gewoon in de koffer meegenomen; maar hij raakt aardig op... Op het etiket staat: Future Restore your floor Premium floor finish. Het zit in een doorzichtige plastic knijpfles.
Bedankt,
Henk

@Henk,

Sorry ik ben net thuis.
Ik zal het de volgende keer meenemen.
Wel heb ik een fles lijm titebond meegenomen eens zien hoe dit werkt.
In zo'n wall markt wordt je helemaal gek. zo'n winkel is even groot als een winkel centrum hier.

@Owen,

Pepinster wordt niks ik ben aardig....
Ik baal ook een beetje van de SUL we waren er helemaal klaar voor. Rik en Ik hadden al een paar keer getraind. Het ging al weer een stuk harde dan bij de NK. Even zag het er naar uit dat ik eerder naar huis kon. maar helaas.

Groet Robert-Jan

Future

Hallo Henk.

'Future' ist auch in Nederland zu bekommen! Im 'Freiflug-Teil' hier in der Nachbarschaft dieses Forums findest du Wout Moerman aus Nijmegen, er weiß wie das gleiche Produkt in den Niederlanden heisst und wo es zu bekommen ist. Er hat es mir beim IIFI 2009 im März aufgeschrieben, aber ich finde den Zettel nicht. Wout benutzt dieses 'Future' für seine Freiflieger.

Groetjes
Willi

Henk: Wat ze in de states als 'future' verkopen is hier (inderdaad) ook verkrijgbaar onder de naam Parket Plus, ik geloof van Pledge. Het is goed verkrijgbaar, dus je hoeft er niet voor naar de States. Kijk maar eens op de site van de al genoemde Wout Moerman, daar staat er een artikel over: Zin in Modelvliegen
Kijk voor de gein ook eens op het vrije vlucht subforum naar de door hem gemaakte foto's van rubberschaalmodellen, dat zal voor jou vast smullen zijn.

Ik heb Parket Plus zelf ook al geprobeerd, maar het spant niet zoals ik gewend ben, dus ik ben er nog niet zo weg van. Misschien dat inderdaad de manier is om te spannen met spanlak en vervolgens over te gaan op Parket Plus.

Voor wat betreft spanlak, op een tip van Jan Bakker ben ik van het voorjaar, op weg naar de beurs in Sinsheim, bij Mannheim van de autoweg afgegaan naar het vliegveld, aan het parkeerterrein daar zit een winkel in benodigdheden voor fullsize vliegtuigen. Daar verkopen ze spanlak voor nog geen 10 euro per liter. Ik heb deze meegehad naar een bouwavond van Condor in Zwolle, en zowel Henk van Hoorn als Pim Ruyter, die qua spanlak weten waarover ze spreken, waren er enthousiast over. Een kennis van Jan Bakker zou een grotere hoeveelheid voor me meenemen, maar zijn reis ging niet door. De volgende keer zal hij dat alsnog doen.

Back