Henk: Wat ze in de states als 'future' verkopen is hier (inderdaad) ook verkrijgbaar onder de naam Parket Plus, ik geloof van Pledge. Het is goed verkrijgbaar, dus je hoeft er niet voor naar de States. Kijk maar eens op de site van de al genoemde Wout Moerman, daar staat er een artikel over:
Zin in Modelvliegen
Kijk voor de gein ook eens op het vrije vlucht subforum naar de door hem gemaakte foto's van rubberschaalmodellen, dat zal voor jou vast smullen zijn.
Ik heb Parket Plus zelf ook al geprobeerd, maar het spant niet zoals ik gewend ben, dus ik ben er nog niet zo weg van. Misschien dat inderdaad de manier is om te spannen met spanlak en vervolgens over te gaan op Parket Plus.
Voor wat betreft spanlak, op een tip van Jan Bakker ben ik van het voorjaar, op weg naar de beurs in Sinsheim, bij Mannheim van de autoweg afgegaan naar het vliegveld, aan het parkeerterrein daar zit een winkel in benodigdheden voor fullsize vliegtuigen. Daar verkopen ze spanlak voor nog geen 10 euro per liter. Ik heb deze meegehad naar een bouwavond van Condor in Zwolle, en zowel Henk van Hoorn als Pim Ruyter, die qua spanlak weten waarover ze spreken, waren er enthousiast over. Een kennis van Jan Bakker zou een grotere hoeveelheid voor me meenemen, maar zijn reis ging niet door. De volgende keer zal hij dat alsnog doen.