FOX35
PH-SAM
Hoog tijd om jullie opmerkzaam te maken op de lijnbesturingswedstrijd op zaterdag 13 juni a.s. in Stadskanaal. Aanvang is om 11.00 uur, maar het zou mooi zijn als wie mee wil doen er een half uurtje eerder kan zijn. Het is mogelijk bij het clubhuis te camperen. Er wordt geen geld gevraagd voor deelname. Als het goed is zijn koffie en blikjes fris tegen betaling verkrijgbaar, maar zorg in principe maar voor eigen eten en drinken.
Locatie: het veld van modelvliegclub MVSO (www.modelvliegclub-stadskanaal.nl) aan de Kijlsterweg 23 nabij de watertoren in Stadskanaal. Als je van Stadskanaal langs het kanaal (in de bebouwde kom) naar Musselkanaal rijdt (of andersom) kom je vanzelf langs de watertoren (niet te missen). Neem de afslag naar links vlak voor (of naar rechts direct na als je uit Musselkanaal komt) de watertoren. Neem vervolgens de eerste afslag naar rechts over de brug, en daarna weer de eerste afslag rechts. De weg buigt al snel 90 graden naar links. Vervolgens kom je bij een Y-splitsing waar je links aanhoudt. De weg buigt dan weer 90 graden naar links. Volg de weg tot je aan je rechterhand het veld en clubhuis ziet op het punt waar de verharding ophoudt.
We vliegen op de wedstrijd de eerste ronde van de Record-cup gevlogen en een eenvoudige combatwedstrijd voor 1,5 en 2,5 dieselmotoren.
De Record-cup is een low-tech wedstrijd waaraan iedereen moet kunnen deelnemen die een Webra Record 1,5cc diesel heeft en die kan bedienen en/of die een LB toestel in de lucht kan houden. Het is géén teamrace en gaat dus NIET om snelheid. Het doel van de wedstrijd is om in de 5 minuten dat de heat duurt zoveel mogelijk seconden in de lucht te zijn, terwijl er bij elke start maximaal 10cc brandstof in de tank mag zitten. Het gaat er dus om een betrouwbare motor te hebben die snel start en herstart, goed af te stellen is en die redelijk zuinig kan lopen.
Vereisten: een toestel naar keuze met een Webra Record 1,5cc diesel en een lijnlengte van 12,50 – 13,00 meter (van hartlijn handvat tot hartlijn model). Een andere motor gebruiken is niet toegestaan om de kansen voor iedereen zo gelijk mogelijk te houden. Het model moet óf een tank van max. 10cc hebben óf je moet over enkele kleine injectiespuitjes beschikken die je klaar kunt leggen met elk max. 10cc brandstof er in.
Een vaste pitman is wel wenselijk, maar niet vereist. Er zullen waarschijnlijk wel andere aanwezigen als pitman kunnen fungeren. Een helm is voor de pitman wel verplicht, maar die zijn ook wel aanwezig. We vliegen in principe met 2 vliegers tegelijk, tenzij er erg veel deelnemers komen opdagen. Het is niet toegestaan het model langer dan een ronde met afgeslagen motor te slepen. De motoren moeten ‘koud’ met de hand worden gestart. De motor mag de laatste 5 minuten voor de start niet lopen. Drukvulsystemen zijn niet toegestaan. Afslagmechanismen mogen niet worden gebruikt.
Combat spreekt voor zich, maar wie daar meer informatie over wil kan me mailen: peetjepoe@gmail.com
PP van der Meer
Locatie: het veld van modelvliegclub MVSO (www.modelvliegclub-stadskanaal.nl) aan de Kijlsterweg 23 nabij de watertoren in Stadskanaal. Als je van Stadskanaal langs het kanaal (in de bebouwde kom) naar Musselkanaal rijdt (of andersom) kom je vanzelf langs de watertoren (niet te missen). Neem de afslag naar links vlak voor (of naar rechts direct na als je uit Musselkanaal komt) de watertoren. Neem vervolgens de eerste afslag naar rechts over de brug, en daarna weer de eerste afslag rechts. De weg buigt al snel 90 graden naar links. Vervolgens kom je bij een Y-splitsing waar je links aanhoudt. De weg buigt dan weer 90 graden naar links. Volg de weg tot je aan je rechterhand het veld en clubhuis ziet op het punt waar de verharding ophoudt.
We vliegen op de wedstrijd de eerste ronde van de Record-cup gevlogen en een eenvoudige combatwedstrijd voor 1,5 en 2,5 dieselmotoren.
De Record-cup is een low-tech wedstrijd waaraan iedereen moet kunnen deelnemen die een Webra Record 1,5cc diesel heeft en die kan bedienen en/of die een LB toestel in de lucht kan houden. Het is géén teamrace en gaat dus NIET om snelheid. Het doel van de wedstrijd is om in de 5 minuten dat de heat duurt zoveel mogelijk seconden in de lucht te zijn, terwijl er bij elke start maximaal 10cc brandstof in de tank mag zitten. Het gaat er dus om een betrouwbare motor te hebben die snel start en herstart, goed af te stellen is en die redelijk zuinig kan lopen.
Vereisten: een toestel naar keuze met een Webra Record 1,5cc diesel en een lijnlengte van 12,50 – 13,00 meter (van hartlijn handvat tot hartlijn model). Een andere motor gebruiken is niet toegestaan om de kansen voor iedereen zo gelijk mogelijk te houden. Het model moet óf een tank van max. 10cc hebben óf je moet over enkele kleine injectiespuitjes beschikken die je klaar kunt leggen met elk max. 10cc brandstof er in.
Een vaste pitman is wel wenselijk, maar niet vereist. Er zullen waarschijnlijk wel andere aanwezigen als pitman kunnen fungeren. Een helm is voor de pitman wel verplicht, maar die zijn ook wel aanwezig. We vliegen in principe met 2 vliegers tegelijk, tenzij er erg veel deelnemers komen opdagen. Het is niet toegestaan het model langer dan een ronde met afgeslagen motor te slepen. De motoren moeten ‘koud’ met de hand worden gestart. De motor mag de laatste 5 minuten voor de start niet lopen. Drukvulsystemen zijn niet toegestaan. Afslagmechanismen mogen niet worden gebruikt.
Combat spreekt voor zich, maar wie daar meer informatie over wil kan me mailen: peetjepoe@gmail.com
PP van der Meer