LBA10+net problemen

Hallo, ik heb een LBA10 balancer maar krijg hem niet aan de praat.
Ik gebruik de LBA10 i.c.m. een Ice lader (ook andere lader geprobeerd).
Maar de Ice meld dat er geen lipo is aangesloten.
Ik zal wel iets verkeerd doen maar wat.

Hoe ga ik te werk:
1 stel de Ice in op 3S
2 sluit de LBA10 aan op de ice.
3 sluit de balancerstekker van de lipo aan op de LBA10.
4 sluit dan de + en - van de lipo aan op de LBA10
5 Ik zie dan 3 ledjes (rechts op de LBA knipperen).
6 Ook zie ik een ledje van de keuze A123/Lipo knipperen op de stand A123 (dat lijkt mij al niet goed). Ik kan dit niet veranderen met het start knopje.
7 Dan start ik de lader, deze meld dan dat er geen lipo is aangesloten.

Wat gaat er verkeerd? Iemand een idee?

Op de (vergelijkbare) Flightpower V-balancer moet je het knoppie een paar seconden
indrukken alvorens hij op "direct link" gaat (lipo wordt dan via de balancer met de lader verbonden).

mvg, Z

Hallo,

Wat Z900 al zegt je met het start knopje voor een paar seconden indrukken om over te schakelen naar de lipo mode dit is wel heel belangrijk natuurlijk anders gaan je lipoly cellen er aan als die op A123 staat. Verder op letten dat je hem wel in master heb staan als je 1 LBA gebruikt. Als je de accu hebt aangesloten moet je eerst moet je op het start knopje drukken anders maakt die nooit kontakt met je lader en dan op de startknop van je lader natuurlijk. Ik gebruik er 4 LBA en ik ben er tevreden over.

Mvg,

Ik heb ook die van Hyperion.

Sluit alles aan en de balancer begint te balancen , als ik dan het knopje druk gaat het laad proces beginnen .

Mvg Johan

ik heb hem toch nog aan de praat gekregen.

het gaat inderdaad om de lipo stand, alleen is het omschakelen een onduidelijk gebeuren, de ene keer wel dan andere keer niet. (hij zou deafult op Lipo moeten staan volgens de beschrijving).

Maar hij staat nu goed en werkt.

Wat ik ook onduidelijk vindt in de beschrijving is dat het laden via de rode en zwarte draad gaat en het balancen via de connector.

Als je gewend bent om via de balancer stekker te laden dan komen die twee losse draden vreemd over, te meer omdat er in de aansluitschema's geen melding van wordt gemaakt.

Het is simpel bij deze balancer.

Als je lang drukswitch je tussen lipo en a123
als je kort druk is het start of stop.

Wat ik ook onduidelijk vindt in de beschrijving is dat het laden via de rode en zwarte draad gaat en het balancen via de connector.

Als je gewend bent om via de balancer stekker te laden dan komen die twee losse draden vreemd over, te meer omdat er in de aansluitschema's geen melding van wordt gemaakt.

Dit is als extra controle. Dus de balancer meet de spanning over het gehele pakket. En deze wordt gecontroleerd met de aansluitingen van de balancerstekker. Als dit niet goed is springt de balancer in een foutmelding, en zal je niet meer de laadstroom van de lader kunnen activeren.

Back