Led vraag

hallo allen,

Ik ben momenteel bezig met een Mercedes actros, mijn 1e bouwdooske. De versie met alle toeters en bellen. Zojuist weer wat goodies besteld en ik zal ook mijn vorderingen op bouwgebied hier plaatsen.

Maar goed, dit is een bomen-bos verhaal, ik wil uiteraard verlichting (zojuist een beier besteld)
Maaaaaaar, nu zit ik op de diverse led lampjes aanbied sites te kijken, maar er is zoveel keus!

Ik zal een assortiment aan 3 en 5mm ledjes nodig hebben, rood, wit, oranje.
Maar dan....? diffuus, warm wit, 120 graden, help!!

Of kun je de lampglaasjes (knipperlichten, alarmlichten) beter met een clear kleurtje verven en overal wit in doen?

Doel is een redelijk realistisch lichtbeeld, en niet een soort verblindende we come in peace UFO.

Mooiste zou zijn om in de lichtbeugels 2 sterktes te hebben als in stadslicht en grootlicht zoals in t eggie. Maar is dat haalbaar??

Dank u allen zeer beleefd alvast

Groeten Martijn

e0de8083ca0ad3f3187aed1c6db77c51.jpg

ba3f6c85c6c18c3214a5ed74c9329c62.jpg

dit is met warm witte ledjs

Goedemorgen,

De printplaatjes was ik al een paar keer tegen gekomen maar de prijs hield me een beetje tegen inderdaad, aangezien ik voor dat geld een jaar voorraad ledjes kan aanschaffen.

Ik ben al op het punt dat ik pakketjes langs mijn wederhelft moet smokkelen om discussies te voorkomen :D

Goedemorgen,

De printplaatjes was ik al een paar keer tegen gekomen maar de prijs hield me een beetje tegen inderdaad, aangezien ik voor dat geld een jaar voorraad ledjes kan aanschaffen.

Ik ben al op het punt dat ik pakketjes langs mijn wederhelft moet smokkelen om discussies te voorkomen :D
Dan ben je met een verkeerde hobby bezig.

Verkeerde hobby als in...

Dat ik pakketjes naar binnen moet smokkelen of dat ik geen 50 euro wil uitgeven aan 10 ledjes als ik daar 100 losse voor kan kopen

Verklaar je nader

:cool: Het mag zeker geld kosten haha. Dat doet het ook zeker.
maar de insteek is om het in ieder geval te proberen om een leuk resultaat te krijgen door zelf te prutsen met ledjes.

En als ik dan volledig gefrustreerd raak en de onderdelen vliegen door de kamer kan in altijd nog een printje bestellen.

De euro's die ik daarmee bespaar kunnen weer in het potje "trailer"

Verkeerde hobby als in...

Dat ik pakketjes naar binnen moet smokkelen of dat ik geen 50 euro wil uitgeven aan 10 ledjes als ik daar 100 losse voor kan kopen

Verklaar je nader
Als je ten aanzien van je wederhelft,met een hobby bezich bent die zij te duur vindt en waar je naar haar inzicht te veel geld insteekt,zal dit de verhouding geen goed doen.Dus te duur.

Ah zo, gelukkig valt de werkelijkheid wel mee. Maar enige gefronste wenkbrauwen levert het wel op soms.
Het word niet altijd begrepen maar goed dat heb ik met het 120e paar schoenen.

@Tijntjuh ik kan je in ieder geval verzekeren dat t inbouwen van leds goed is voor je geduld :frustie:Heb zelf ook alles ingebouwd, zo ook een deense achterbumper voorzien van in totaal 20 ledjes..... Zijn ook flink wat scheldwoorden en rondvliegende onderdelen bij aan te pas gekomen maargoed :rofl: T is het proberen in ieder geval zeker waard....

Heb zelf een Scania bumper volgestouwd met leds. Beetje geduld en volhouden. Werkt prima.

Heb zelf gewoon een aantal opties geprobeerd: diffuus, warmwit etc.

Een kleine tip: als je oranje leds besteld, kijk dan goed welke kleur je echt besteld. Meeste oranje leds zijn oranjerood of oranjegeel. Niet echt oranje. Kun je achterhalen via kleurspectrum en golflengte.

@Marker dat had ik gelezen hier op het forum over de oranje leds. Moeten ergens rond de 600Nm zitten (technische term hier op het forum gelezen. Echt geen parate kennis :D)

Ook dat men goede ervaringen had op dat vlak met een ledjes-kopen punt nl site. Dus ik ga vanavond daar maar een bestelling plaatsen aan diverse leds, met wat geluk is de Beier er dan ook en kan ik daar mijn zondag aan gaan besteden.

@ron van sommeren dank! Dit had ik al doorgenomen, maar kon hier niet zo snel antwoord vinden over welke leds om een compromis te vinden tussen een "kaarsje in de nacht" en hel verlichte UFO.

Ik heb inmiddels een assortiment aan verschillende (witte) ledjes besteld om daar eens mee te experimenteren!

Back