Led's 1/24 model truck

Discussie in 'Model truckers' gestart door Roy Haenen, 26 feb 2019.

  1. Roy Haenen

    Roy Haenen

    Lid geworden:
    26 feb 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Limburg
    Hallo,
    Ik heb even geleden een bouwdoos van een Scania gekocht van het merk Italeri in 1/24. Ik wilde een Scania maken in de bedrijfskleuren van waar ik werk.

    Ik zou hiel graag echte led's willen inbouwen in dit model, alleen heb ik hier nog geen ervaring mee, en weet dus ook niet hoe ik moet beginnen.
    Kun je hiervoor bepaalde kits kopen die dan al een aantal kleine led's etc hebben die je dan meteen kan inbouwen? Of moet je zelf alles kopen en solderen?

    Ik wilde het niet te gek maken, maar gewoon bijvoorbeel koplampen, achterlampen en misschien op de gril een paar lampen.

    Bij voorbaat dank.
    -Roy Haenen
     
  2. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Roy, als je niet handig bent met solderen wordt het wel een uitdaging. Maar als je het niet probeert zul je nooit weten of je er misschien aanleg voor hebt. Er zijn gelukkig er ook bedrade Leds te koop, dus waar de stroomdraadjes al aanzitten. Moeten je er nog wel weerstanden tussen zetten voordat je ze op een batterij aansluit.Als je ziet wat er in 1:87 aan leds in modelvoertuigen wordt ingebouwd moet het bij en 1:24 zeker lukken. En anders hier even kijken https://kleine-laster.shop/Elektronik
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    En er zijn ook bedrade leds met weerstanden er al in. Deze zijn dan meestal 7,2 of 12 volt, dat dan weer wel. Misschien eens in het electronica deel van het forum navragen. Veel botenbouwers zullen ook kleiner werken dan wij hier.
     

Deel Deze Pagina