Leds (patroon?) aansturen

• Topicstarter Topicstarter Bob Ahlers
  • Startdatum Startdatum
B

Bob Ahlers

Guest
Ik heb zitten denken om een print te laten maken waarop je 6 LED's kan aansluiten.
En het idee was dat je via dipswitches ofzo de snelheid en met patroon kan instellen, zodat je met die 6 LED's leuke vliegverlichting hebt.

Uiteraard zou het helemaal cool zijn als je via een PWM aansluiting ook nog diverse standen kan kiezen. (bijv landings lampen aan/uit).

Wie lijkt dit een leuk project en wil hier aan mee doen.
Ook leuk voor op de heli's

Groetjes,
Bob

-=|If you see me fly, DUCK AND RUN|=-

Dat is niet moeilijk. Zal ik dan ook maar meteen schakelen via de ontvager erin bouwen ;)

PWM per led is wel erg lastig. Er zijn weinig IC's die meer dan 1 PWM uitgang hebben en om voor elke led nu een aparte PIC te gaan gebruiken.... Kan wel maar dan wordt het geen 10 euro oplossing ;)

6 of meer led's aan / uit in een patroon is geen probleem. Snelheid variabel en alles is mogelijk. 1 groep kan wle gedimd worden maar alle 6 apart is lastig. Misschien kunnen wel alle groepen tegelijk gedimd worden :) Da's ook al leuk..

Hoi,
Tadango weer aan het bouwen?? :)

Ik vind het altijd heel knap dat ze met een paar ledjes op een ronddraaiend speelgoed of powerball hele teksten en gegevens kunnen laten zien.

Zo'n speelgoed kopen en ombouwen is naturlijk ook leuk ;)
Zo had Theo eens een tol die het aantal omwentelingen bijhield en topscores.. en nog 7 andere spelletjes er in had zitten. Heel veel mogelijk dus ..

Ben benieuwd wat jullie creeren..

groeten Vincent.

Jeetje...
Dat het niet zo moeilijk is ben ik verbaast over 8O
Maare laten we makkelijk beginnen en een printje ontwikkelen waarmee je 5 LED outputs kan programeren in een bepaald patroon.

Voorbeeld:
Clock puls van 100Ms
Met een patroon van:1000020020010000 543 1000020020010000 543 etc.
Is dit een mooi plan? of heb je nog andere ideeen?.

Kan niet w8en op de eerste versie.

eeh... ik snap alleen dat formaat van jouw niet :)

Wat wel mogelijk is is een PC interface erbij waarmee je een patroon kan programmeren. 60 stappen totaal is mogelijk gok ik. 1 programma van 60 stappen, 3 van 20, 6 van 10 enz.. dat moet mogelijk zijn.

Ja mijn uitleg is mischien een beetje krom.
Maar wat je zei over een 60 staps programma lijkt me voor dit doeleinde meeeer dan voldoende.

Snap jij hoe zoiets werkt dan?, ik in ieder geval niet.

Mischien cool als je een printje ofzo kan ontwikkelen die mensen dan van t internet af kunnen plukken en zo zelf het LED printje zelf kunnen maken?.

The project is getting shape

Back