leek in het rc gebeuren

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door jurgenvd, 21 mrt 2023.

  1. jurgenvd

    jurgenvd

    Lid geworden:
    21 mrt 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    belgië
    Beste forum,

    onlangs heb ik op een rommelmarkt een tamiya rc kit op de kop getikt voor 20euro, mijn zoontje wou die absoluut hebben. Het leek mij wel een deal omdat alles nog intact is. Alles zit nog in de originele pakjes, niks ontbreekt. Maar ik wist ook wel dat een zender, ontvanger enz ontbrak.
    Nu ik helemaal geen ervaring heb met rc, vraag ik mij af wat ik nog allemaal nodig heb om deze kit te kunnen doen rijden?
    motor zat erbij, al de rest niet. Geen zender, ontvanger, batterijen, servo, speed controller.
    Kunnen jullie mij advies geven wat te kopen?

    motor in doos: 7435044

    In ieder geval dank bij voorbaat om een leek op pad te helpen en je zal mijn zoontje gelukkig maken ;-)
    mvg
    Jurgen
    [​IMG]
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Da's het nummer van een standaard type Mabuchi 540 motortje, wat al tientallen jaren bij tamiya bouwkits geleverd wordt.

    Foto is niet zichtbaar, staat je album nog op privé?

    Heb je geen naam of type van de auto zelf? Normaal kun je uit de voeten met een 2 kanaals zendersetje, een regelaar, standaard servo, en 7,2v NiMH accu of 2s lipo + lader.

    Dit alles bieden sommige shops aan als 1 starterskit, maar dan heb je ook slechts de pure basis. Het is leuk als een lader wat sneller kan laden, als een accu wat langer meegaat, als...

    Waar wil je kopen?
     
  3. jurgenvd

    jurgenvd

    Lid geworden:
    21 mrt 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    belgië
    Hey Tamaniac,

    bedankt voor de reactie.
    De wagen dat we gekocht hebben is een tamiya TB-02 chassis inclusief de body en stickers voor de Subaru WRC 2003.
    ivm de foto, ik heb die gewoon copy paste in deze tread gedropt. Bij mijn account hier of dit forum vind ik niet direct een setting dat nog op privé staat. Kan er natuurlijk los over gekeken hebben ook...
    mvg Jurgenvd
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Een zendersetje heb je van €30 (basic, maar zal prima zijn functie doen) tot 300 en meer (met ontelbare instellingen en een kleurendisplay zo groot als een smartphone)

    Regelaar idem, van €10 op aliexpress, tot 25 voor een simpele middenklasse welke bij bouwkits geleverd wordt tot 75 - 100 - 200 the sky is the limit.

    Laders idem, van €10 voor een simpel adaptermodelletje tot over de 100 voor een lader die elk type accu in een halfuur kan volladen, met display en onbeperkte instellingen.

    Idem accu, van 20 a 25 voor een eenvoudige NiMH accu, hoe meer mAh(rijtijd) je wilt, of hoe beter het merk, hoe duurder.

    Servo idem, van €5 tot boven de 100.

    Wat wil je zelf? Enkel het noodzakelijke om die ene auto rijdbaar te krijgen, het neusje van de zalm, semi competitiemateriaal, een gulden middenweg, ...
     

Deel Deze Pagina