Leerling kabel van Hitec naar JR zender

• Topicstarter Topicstarter jock
  • Startdatum Startdatum
J

jock

Guest
Graag wil ik mijn JR quattro zender (slave) gebruiken als buddy/leerlingzender voor mijn HiTec eclipse 7 (master).
Is dit mogelijk?
Hoe kan ik een leerling kabel hiervoor maken en/of waar kan ik zo'n kabel kopen?

Jock

Hallo Jock,

Het grootste probleem om zenders van verschillende merken onderling te verbinden als leraar-leerling ligt in het gebruik van verschillende kanaal-bedeling. Hitec & Futaba gebruiken kanaal 1 van de ontvanger voor rolroer, k2 voor hoogteroer, k3 voor gas, k4 voor richtingsroer. JR gebruikt een andere volgorde. Deze volgorde kan in sommige gevallen wel gewijzigd worden (de JR Quattro ken ik niet.). Hoe? Bestudeer even mijn website, en voornamelijk hoofdstuk 1 en 2 of het mogelijk is, dan pas hoofdstuk 3 en 7 om de aansluitingen/kabel te realiseren.
Olivier

Olivier,
Complimenten voor jouw site. Om eerlijk te zijn heb ik e.e.a. wel twee keer door moeten lezen maar nu is het een stuk duidelijker geworden. Mijn conclusie is dat ik er maar niet aan ga beginnen want de conversie van JR(Graupner) naar HiTec is mij te ingrijpend.
Dit weekend heb ik een futaba buddybox kunnen lenen en dit werkte prima met mijn HiTec.
Bedankt voor jouw hulp,
Jock

Back