Lego motoren aansturen via 6K ontvanger

• Topicstarter Topicstarter marcel.n
  • Startdatum Startdatum
M

marcel.n

Guest
Geplaatst: Wo Maart 01, 2006 8:43 pm Onderwerp: Lego motoren aansluiten op 6k ontvanger ,zo ja hoe

--------------------------------------------------------------------------------

ik ben een beginner met zender en ontvanger.

ik wil een technice lego model met een 6k zender besturen.

nu heb ik gelezen dat er in een servo motor een omzet schakelingetje zit om deze pulsspanning om te zetten in de draai richting van de motor ,

bij mijn lego motortjes heb ik deze niet weet iemand hoe ik zo een schakeling kan maken .

het zijn 9v motorjes met 35ma stroomverbruik.

alvast bedankt voor jullie hulp.

ik heb deze vraag ook al gesteld op model elctronica ,daar verwezen me onder andere om hier is de vraag te lanceren.

de kleine rode motortjes? want de *gewone* lego motoren trekken in de buurt van 400 ma.
http://philohome.com/motors/motorcomp.htm
alel lego motoren op 9v beschreven.

er zit in servo's inderdaad zo'n regelaar trucje, dan moet je de electronica dr uit trekken, en de draaiweerstand kan je dan gebruiken om de midden stilstand van de motor af te regelen.

je kan ook de electra gewoon in de servo laten, en de servo modificeren zodat ie ronddraait (als de draaiweerstand niet meedraait met het eindtandwiel, blijft de servo draaien totdat ie bij de eindstand is die niet komt.) je zal ook het nokje weg moeten dremelen dat voorkomt dat de servo rondjes draait.

Back