??? LEGO outdoor Challenger electro rc off-road #8675 ???

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Kale Rat, 5 nov 2007.

  1. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    LEGO outdoor Challenger electro rc off-road #8675

    Heeft er iemand ervaring met deze electro RC off-road auto???

    Ik heb er een demonstratie van gezien en ze lijken mij redelijk onverwoestbaar.
    Ik wil er eentje kopen voor m'n zoontje...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    het gebruikt een standaard 7.2V pack
    maar wel een rotte lader.


    tip: koop in een modelbouwwinkel een serieuze lader en een serieus accupakket.
    je zal meer snelheid en meer rijtijd hebben.

    voor de rest, LEGO is altijd goed!
    *nostalgie*
     
  3. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Hoe zit 't met spare parts en upgrade's??
    Andere banden, enz??
     
  4. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Spare parts.... via internet kan je wel aan reserve stukken komen van lego. Upgrades... don't think so!!

    Eigenlijk stel ik mij een vraag: wat wil je voor je zoontje kopen? Een telegeleide wagen, of een stuk lego?
    Daarmee bedoel ik, als hij een echte lego-fan is, is dit wel leuk natuurlijk. Als je hem gewoon een telegeleide auto kado wil doen, denk ik dat er betere alternatieven zijn. (Niko, of de XB serie (eXpert Build) van Tamiya....
    Zeker van deze laatste zijn er genoeg reserve onderdelen en upgrades beschikbaar.
     
  5. mikky32

    mikky32 Guest

    Van Lego kun je ieder blokje bestellen.
    Ik denk alleen niet dat het nodig is.
    lego maakt degelijk speelgoed en past het aan op de leeftijdsgroep.
    De slijtage van de banden zal dus denk ik wel meevallen.

    Het is prima spul. :D
    kan nooit een miskoop zijn op kwalitijd.

    Kun je die wagen helemaal volbouwen et andere lego?
     
  6. Kale Rat

    Kale Rat Guest

    Is een telegeleide auto hetzelfde als een radiografisch bestuurbare auto??

    Waarom ik aan de LEGO Outdoor Challenger denk?
    Welnu ik heb deze tijdens een demonstratie gezien en er werd mee gegooit en gesmeten, van trappen af gereden en gestuiterd en door plassen water en door modderpoelen heen gebaggerd.
    Een volwassene kan er gewoon boven op gaan staan, enz enz....
    Ze lijken wel niet kapot te krijgen...

    Dit word de eerste rc voor m'n zoontje, hij is helemaal maf van terreinrijden en monstertrucks.. (papa rijdt zelf ook terrein met z'n 1:1 Dodge truck)
    Ik geef de voorkeur voor electro om mee te beginnen, ook om het budget een beetje binnen de perken te houden...

    Ik heb de indruk dat de NIKKO rc-auto's een beetje teveel speelgoed zijn, maar misschien heb ik't helemaal mis...
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    indrukwekkend !

    ik zou het ook wel boven een nikko kiezen :)
     
  8. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    wat een geniaal ding. Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar dit is echt leuk, zou ik zelfs wel willen voor mijn zoontje (is alleen nog maar 12 weken oud)

    Youtube:
    [media=youtube]EMQcJ8wLk_U[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Jazzy

    Jazzy

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    308
    Locatie:
    Putten
    Als gimmick is het een heel leuk ding, absoluut. Zeker als je al in de Lego zit, dan is het een leuke uitbreiding die je bovendien kunt aanpassen.

    Als RC auto ben ik niet onder de indruk. Volgens mij ben je beter uit met een standaard dingetje van Tamiya, bijvoorbeeld een TL-01 (instap) of een DF-03 (beter). Voordeel is dat je nog een keer een andere motor, regelaar of banden kunt monteren. Verder gebruikt de halve wereld een Tamiya dus kun je veel advies of tips vinden, bijvoorbeeld hier.
     
  10. mikky32

    mikky32 Guest

    Ik zou voor de Lego wagen gaan.
    Vooral als het voor thuis gebruik is.
    Kan zo te lezen tegen een stootje en ziet er leuk uit.
    wil er eigenlijk ook wel 1tje.
    en lego is uit eigen ervaring niet stuk te krijgen.

    ja telegeleide auto is het zelfde als rc auto.

    gr emiel
     
  11. timmyboy

    timmyboy

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    33
    hij rijd echt door water als je hard genoeg gaat beweert mijn maat zelfs dat hij in een diepe plas vaart ik geloof het niet maar ze zijn echt te gek!!! zeker kopen
     
  12. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Hmm ik wil er ook een, nog bakken met lego hier staan moet toch wat aan te verbouwen zijn. Heb ik gelijk een excuus om dat weer is uit kast te trekken:p
     
  13. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ik vraag me af of het wel legostenen zijn eerlijk gezegd...
     
  14. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Van wat ik erover vind, lijkt het mij van niet.... het is denk ik meer een zo goed als kant-en-klare wagen, van lego, maar niet volgens het "lego-bouwsteentjes-concept"

    Verder heb ik al op verschillende websites gelezen dat het bereik van de zender echt wel enorm zwak is (nauwelijks 50 meter) en dat de zender niet echt proportioneel is (zowel gas als sturing) maar een 3-standen ding. Echt precies gas geven/sturen zou dus niet mogelijk zijn.
    (ik herhaal: deze info haal ik uit besprekingen op internet, vermits ik er zelf geen heb....)

    Het kan een enorm leuk ding zijn, de kwaliteit kan inderdaad geweldig meevallen... maar misschien ben ik op dit vlak inderdaad wat vooroordelen.... "Schoenmaker blijft bij u leest" zeg ik wel eens.... lego maakt enorm leuk en goed speelgoed, maar heeft eigenlijk geen ervaring in de RC wereld. Vandaar mijn idee dat dit wel leuk kan zijn, maar misschien niet echt de meest ideale inzet in de RC-wereld

    (RC, telegeleid, radiografische besturing,... duidt allemaal op hetzelfde trouwens)
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    maaaaaaar het is voor een zoontje, niet de papa..
    ik weet niet wat de prijs is maar een goeie échte RC kost vast een pak meer dan die leuke lego.

    een Nikko is misschien beter maar hebben die niet enkel onroad modellen die proportioneel zijn?


    persoonlijk zou ik voor de lego gaan, en later als het RC gedoe zelf hem erg bevalt later een goed, beter model kopen.
    Als hij meer voor het 'lego' is koop je hem later gewoon een supermega Lego Technic ipv een RC auto :).
     
  16. mikky32

    mikky32 Guest

    Het zendberijk bij deze auto hoeft ook niet zo groot te zijn. 50m is meer dan zat.
    De auto is ook bedoelt als speelgoed. De Nikko heeft ook niet altijd een groot zend berijk.
    meestal rij je met zo'n wagen rond om je heen en niet op een baan.

    Lego kijkt altijd naar kwalitijd en degelijkheid.

    plamobil heeft ook een rc set.
    kun je in verschillende auto's van ze bouwen.

    is ook wel grappig lijkt mij.

    wou dat ik 20jaar jonger was :cry:
     
  17. timmyboy

    timmyboy

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    33
    Nikko heeft wel "proffessionele" monstertrucks en buggys alleen zie je ze niet zo vaak een vriend hheft er laatst nog een compleet gekocht voor 10 euro (op de rommelmarkt 8) ) en de kap kon er met pinnetjes vanaf!!
     
  18. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    WAAAAAAAAAAAAUW 8O
     
  19. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    ik heb ook wel eens zitten denken om deze lego wagen aan te schaffen en dan eens kijken of ik de bestaande motor en regelaar eruit zou kunnen halen en er beter spul in plaatsen... ok het is wat anders dan mijn trf501x, maar toch lijkt het me wel een lachen ding ;)
     
  20. mikky32

    mikky32 Guest

    Plaag da manneke niet Cooper.
    Jij bent ook zo geweest. Nouja geweest. :wink:
     

Deel Deze Pagina