Lehner Basic XL 2400

Ik ben op zoek naar alle gegevens van deze motor. Ik heb deze motor samen met een Reisenhauer superchief vertraging in een model zitten. Wat ik precies zoek is aan hoeveel cellen lipo deze motor kan/mag draaien. Via Lehner krijg ik alleen maar als antwoord kijk op onze site. Helaas staat die info er niet op, ik kan ze tenminste niet vinden, wel dat de motor tot 70 ampere gebruikt mag worden.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat Lehner geen gegevens of verkeerde gegevens doorgeeft. Hun service vind ik in deze superslecht alsof het hun niks intereseerd.

Theo toch,
bel onze deskundoloog!

Tip: BL max 3 tot 4 W (gekoeld) per gr.
Max gespecificeerde stroom weet je al.

Een motor kent geen cellen of spanning.
Hij kan op 1 V maar ook op 3kv draaien..

@frederik, wat doe jij bij de vliegende tuigen?
Duik maar weer gauw onder!

Laatst bewerkt:
Staat toch op de site?

Ik vraag mij af waar jij ziet staan hoeveel volt/cellen die motor aan kan.

De versie die ik hier heb is 2400KV. Die kolom rechts kan ik niet aanklikken om meer gegevens te voorschijn te toveren.

Niek, die vorige Lehner heb ik verbrand omdat die op 5s gebruikt werd in een 90 mm EDF binnen de specs van de ampere's. Dit was ook wat men mij opgegeven had.
Toen ik verhaal ging halen bij Lehner voor garantie kwam alleen domweg dat die motor bedoelt was voor 2s lipo en niet voor 5s lipo.

TC, welke vertragingsverhouding heb je op die motor zitten?
In F5B/hotliner gebruik heb je niet zoveel aan de specs van de fabrikant, daar ga je toch ruim overheen. Kwestie van temperatuur van de motor loggen en je rpm een beetje redelijk houden. Een Neu 1512 serie mag volgens Neu tot 1200W, wij gebruiken hem tot 6kw zonder dat ze stukgaan, en zo is het bij alle fabrikanten. De korte inschakelduur verandert het plaatje nogal.

Gerben

Gerben, is niet voor F5B gebruik, maar zit in een leuke GFK Zwever de Karo-As van Geitner Modellbau. Bij deze zwever moet de motor toch een heel stuk langer draaien dan die 2 of 3 seconden in F5B gebruik

@drkdgglr, dat is veel te gemakkelijk. Dat zijn nu net de dingen die ik niet meer vertrouw. 27 volt is in mijn optiek voor die motor veel te veel. Dat zou bijna 1900 watt (27 volt * 70 Ampere) zijn wat neerkomt op 6 watt per gram en dat is veel te veel voor een motor die 310 gram weegt. Zeker als je de vuistregels gebruikt waarvan een regel 3 watt per gram is.

Die andere verbrande Lehner heb ik trouwens ontleed, Ze zeggen zelf handgewikkeld, maar dan is die wel heel slordig gewikkeld. Het lijkt wel alsof iemand met het in het huis duwen/proppen van de wikkelingen er met zijn vinger grote gaten in heeft geduwd.

Back