Leidingen vervangen

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door benovitch, 5 mrt 2016.

  1. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Nu het vliegseizoen er weer aankomt werd het maar eens tijd om alles te checken.
    Wat doen jullie met de fuel leidingen en het filter van de hoppertank? De hopper heeft wel heel de tijd vol gebleven.

    Ben
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Was het vliegseizoen gestopt dan?!?

    Vanaf dat ik met de Rebel vlieg (nu een dik jaar een +100 vluchten) heb ik daar nog niets aan gedaan/vervangen.
    Als leidingen nu na een paar jaar echt donker en hard worden dan zou ik ze eens gaan vervangen.

    Filter schoonmaken kan je doen als je toch bezig bent maar bij goed filteren tijdens vullen zul je weinig in de filters van het brandstofsysteem vinden.

    Grt,
    Berto.
     
  3. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    De tygon leidingen zien wel bruin. Zal een dezer eens nazien hoe ze aanvoelen. Wat met de tygon leidingen in de tanks zelf?

    Ben
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Bruin maakt niet veel uit, als ze nog maar flexibel zijn en ook zo aanvoelen.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb nog nooit iets vervangen. Misschien na een jaar of 5 als leidingen hard zijn......
     
  6. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    En die in de tank. Ik weet vroeger bij de heli's moesten we dat toch wel ieder jaar vervangen omdat deze opgevreten zacht werden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb nog nooit gezien dat tygon opgevreten wordt door kero. Staat hij lang droog in de tank kan hij uitharden en scheuren op het scharnier deel. Stijfheid kan je checken door de klunk te schudden. Als je die niet hard in de tank hoort slaan tegen de wand is de slang te hard geworden.

    Ook daar heb ik nog nooit iets vervangen. Filters doe ik pas (als ik die al heb) als ik in de hopper meer lucht zie verzamelen dan normaal (cavitatie in de leiding / hopper). Zou je ook moeten merken aan de reactie van je motor of de pomp spanning die op loopt.
     

Deel Deze Pagina