lekkah vliegen

netjes hoorrrr

woensdag nieuwe heli en de 4 dagen daarna moest ik werken. Gisteren eindelijk vrij en het weer was gelijk prut, AAAAAAH!!

Netjes gevlogen man ! strak en beheerst.
En laten we het maar niet hebben over de 3D shit van pixelfixer......*kwijl*
Dat vind ik nu mooi 3D vliegen. Rustig en strak als een snaar zodat je goed kunt zien hoe een move in elkaar zit.
Thanxs voor deze videos !! :p

Die GI450B van jou hangt wel heel mooi in de lucht! Dat is vast goed afstel werk geweest.

Het zijn ook 2 mooi opgenomen filmpjes. Mijn raad:
Verzamel nog een paar mooie filmpjes van jullie vliegkunsten, en zet het op een mooi DVDtje. Daar zul je nooit spijt van hebben.

Erg goed hoor, ik word hier dus echt stikjaloers van :):)
Eerst maar eens fatsoenlijk leren hoveren, ik vraag me af of me dat ooit echt gaat lukken met mijn FP-tje van Esky :confused::confused:

Groet van Thierry.

Ziet er strak uit man :).
De MT 3D vlucht van Pixelfixer is best goed, maar het wordt tijd dat hij achtjes gaat oefenen en pirouetjes.
Nu gaat alles om de lengteas en voorover en achterover met een tail-in hover als basis, de moves maken vanuit een strak gevlogen links/rechts circuit is nog mooier (maar ook moeilijker) ;).

Damned, die 450 ziet er idd strak uit. Als ik die hovers bekijk en vgl met de RSF dan is de SF maar een heel zenuwachtige heli. Denk dat het tijd is voor een overschakeling naar een andere heli..

lijkt me meer kwestie van afstellen , ik kan mijn MT heel nerveus afstellen door hele lichte paddles en veel uitslag. Maar als je vliegt met wat expo en zwaardere paddles word het heel andere helie

nou veel afstel werk ....nee hoor relatief gezien vloog hij uit de doos al heel goed, geen bladspoor en met mn nieuwe zender was het weer ff een paar uur werk alles goed te zetten.
ik heb geen expo ofzo , ik heb gewoon alles recht gezet mechanisch of met subtrim enzo

maar ik heb net nieuwe paddels binnen(align 3k carbon) dus we zullen zien

Ziet er strak uit man :).
..het wordt tijd dat hij achtjes gaat oefenen en pirouetjes.
Nu gaat alles om de lengteas en voorover en achterover met een tail-in hover als basis, de moves maken vanuit een strak gevlogen links/rechts circuit is nog mooier (maar ook moeilijker) ;).

Mee eens. Ik vind drieduizend flips en rolls zelf ook niet echt indrukwekkend. Er zaten net nieuwe paddles op en ik wilde eigenlijk alleen aan de poster het verschil laten zien. er was die dag een beurs ofzo, dus we moesten maar bovenop een parkeergerage waar ik nog niet had gevlogen met allemaal van die palen, bomen etc.

maar goed genoeg smoesjes, we zullen zodra het weer het toelaat een video maken waar gevarieerder en gecontroleerder gevlogen wordt. Ik zal mijn best doen voor mooie achten, genoeg nose in (ook inverted) en heel misschien een piroflip (met hopelijk als bonus geen indrukwekkende crash). Showvliegen is heel wat anders dan een beetje raggen. Dat ziet er vast leuker uit.

Groeten! Erich

lijkt me meer kwestie van afstellen , ik kan mijn MT heel nerveus afstellen door hele lichte paddles en veel uitslag. Maar als je vliegt met wat expo en zwaardere paddles word het heel andere helie

Mhmm, mss hebben we een andere definitie van een nerveuze heli?
De RSF heeft slechte linkjes met een heel klein beetje speling. Lekker strakke hovers zijn niet echt haalbaar. Geen idee of je zo een heli echt strak krijgt...

Ik vond het heel goed gevlogen hoor Erich :), Ik doe het zelf zeker niet beter!.
Maar wat je zelf al aangeeft je kan het naar een ander niveau tillen door wat meer variatie erin te gooien (dan is het nog beter).
Ik heb die groene paddles trouwens ook, en Radix bladen...Sinds kort.
Ik moet er nog erg aan wennen moet ik zeggen, ben er nog niet zo kapot van.

Wat DaveML meemaakt met zijn heli zal je op de MT niet zo snel meemaken.
Een constant wegdriftende heli (speling) vliegt ronduit kl**te.
De passingen zijn dik in orde op de MT, enige zwakke punt is de kunststof swashplate en staartmechaniek, dit krijgt op de MT ook vrij snel last van speling door slijtage.

Ik vond het heel goed gevlogen hoor Erich :), Ik doe het zelf zeker niet beter!.
Maar wat je zelf al aangeeft je kan het naar een ander niveau tillen door wat meer variatie erin te gooien (dan is het nog beter).
Ik heb die groene paddles trouwens ook, en Radix bladen...Sinds kort.
Ik moet er nog erg aan wennen moet ik zeggen, ben er nog niet zo kapot van.

Wat DaveML meemaakt met zijn heli zal je op de MT niet zo snel meemaken.
De passingen zijn dik in orde op de MT, enige zwakke punt is de kunststof swashplate en staartmechaniek, dit krijgt op de MT ook vrij snel last van speling door slijtage.

Bedankt voor je reactie. Ik vind die groene paddles zelf voor 3D erg goed, zeker voor 3 euro :D. Ik moest op die video ook nog wat wennen (tweede keer ermee). Maar onderhand vind ik ze echt leuk. Ik had mijn aileron/elevator swashmix eerst op 68% staan op hitec 65MG met de uiterste gaatjes op de armpjes en 100% gas met de HK2221-8 (13T), en nog miste ik wat. Mijn heli flipte en rolde bijna 2x zo snel met deze paddles ipv de witte (ik schrok best wel de eerste keer!).

Ok, voordat sommigen meteen naar die paddles gaan zoeken: als je nog niet 3D vliegt met je heli, zijn ze alleen maar vervelend. Ze maken je heli gevoeliger/nerveuzer en iets minder stabiel. Vlieg je eenmaal 3D dan ga je ze wel waarderen. Ik zie soms beginners met top cf bladen en weet ik wat allemaal. Leuk voor het oog maar is eigenlijk zonde. Steek liever je geld in een goede gyro en (vooral staart)servo's (GY401 + S9257 of beter) en een goede zender. align pro woodies vliegen voor 13 euro al prima. Daar vlieg ik overigens op deze video mee.

Ik vind de staartconstructie van de MT eerlijk gezegd de beste die ik heb gezien, een stuk beter dan bijv. de trex450. Na een tijdje (met name bij het crashen) kun je wat speling krijgen (niet heel erg), maar dat is met een relatief goedkope sonix upgrade direct opgelost. Ik vind eerlijk gezegd zelf de sonix upgrades een stuk beter (ook nog goedkoper) dan de TT upgrades op meerdere punten. Ik zal niet nog meer off topic gaan maar goed.

Die radix bladen zijn fantastisch (al 2 setjes van gecrashed, ja ik vond ze zooo leuk...) de align witte 3K cf bladen ook geweldig. Rotortech twist niet maar buigt iets te ver door voor mijn gevoel. Ik ga nog even snel vliegen voor zonsondergang hehehe freak...

Het was te doen buiten, beetje winderig maar wel even droog...:)
De staart en swash heb ik dus al vervangen door alu.
Ik had eerst TT carbons, die waren iets langer en dikker, hadden wat meer lift.
Ik vloog met Walkera paddles en had al een behoorlijk snelle rollrate.
Ik moet dus wennen aan wat minder pop en grotere uitslagen, ik zal eens wat meer pitch proberen, ze sturen wel goed trouwens.
Daarnaast vlieg ik vaker met de Protos...is eigenlijk geen vergelijk, ben een beetje verwend denk ik ;)
Ben benieuwd naar nieuwe filmpjes!

Idd, idd, idd. :(
Ik ben van plan de speling weg te werken met ander linkjes enz.. Maar dat zal nooit 100% lukken. Sad, sad, sad.

Dave man, dat moet lukken. Vliegt wel OK hoor, voor de basics ! Moeten nog eens afspreken. Ik moet wel tussendoor nog een T-Rex 600 ESP bestellen, bouwen, afstellen en invliegen voor iemand - kwijl - maar tussendoor kunnen we je SF nog wel eens bekijken !

Voor de rest ben ik het erg eens met wat hier geschreven wordt...ik ga snel vooruit, maar te snel. Ik ben sinds enkele weken ook aan het terugkeren naar de basics. Ik doe nog steeds mijn loopings, rolls, flips, en ben ook inverted aan het oefenen. Maar nu komt daar bij elke 'sessie' terug een tijdje achtjes in alle richtingen, nose-in, side-in, cirkels en dergelijke bij. Ik merk nog te dikwijls dat ik de heli volg ipv dat ik beslis wat hij moet doen. Tussen begin juni van dit jaar en vandaag heb ik 400 lipo's leeggevlogen, dus 100 lipo's per maand, en ben ik van tail-in hoveren naar inverted gegaan. 3 crashes met de 500 en 2 met de 450. Maar nu pas heb ik door dat ik te snel ga. Ff terug het gevoel krijgen dat ik alles onder controle heb voordat ik verder ga...maar als iemand tips heeft om achteruit te vliegen :-) dat vind ik pokkemoeilijk, durf ik alleen nog maar te proberen op sim...

Gevaarlijk als ik hier op reageer maar ik ga het toch gewoon doen.

Wat ik zie in het filmpje is basic flips en rolls, die naar mijn mening niet gecontroleerd zijn. Dit leid ik af aan het feit dat de heli de ene keer daar is en de andere keer ergens anders, het is niet geplaatst.

Kijk, ik heb al veel mensen lesgegeven in de echte basics: het hoveren. Vele mensen die al eens met een goedkoop heli'tje hebben getracht te vliegen komen dan aan met " hoveren kan ik wel" ik wil leren rondvliegen. Mijn ervaring is dan dat deze mensen helemaal niet kunnen hoveren, ze kunnen de heli in de lucht houden, maar dat is wat anders! In mijn beleving is hoveren de techniek waarbij je de heli op een plek kan houden desnoods 10 min (of hoe lang je heli ook vliegt :-) ) lang. Als je dat kan, kijk dan kan je hoveren!

Hetzelfde geldt voor 3D vliegen, een flip maken dat kunnen veel mensen. Maar er zijn er maar weinig die hem 10 keer kunnen op een plek. Maar als je dat kan, dan kan je flippen...

Jullie snappen een beetje waar ik naar toe wil. Als je een goede 3D wedstrijd piloot (vanuit dit perspectief praat ik) wil worden dan moet je volgens bovenstaande te werk gaan en pas met het volgende beginnen als je het andere echt beheerst. Dat is mijn visie en ook zeker goed voor je heli! Dat je crasht tijdens het uitvoeren van manouevres zegt in principe al genoeg (technische mankementen daar gelaten) je beheerst het (nog) niet voldoende. Dus doe je voordeel er mee dat er tegenwoordig simulators zijn en oefen nog wat langer op de sim voordat je het in het echt gaat proberen.

Dat is goed voor je heli en voor jouw portemonee!

p.s. Als je gewoon een beetje wil aanrommelen en af en toe wat gekkigheid wil uithalen vergeet dan bovenstaande en ga verder met plezier maken ;-)

Greetz,

Michiel.

Laatst bewerkt:
Nope. Je moet de dagen eens tellen dat het van 's morgens tot 's avonds geregend heeft...en dat is - buiten tijdsgebrek - de enige reden om niet te vliegen voor mij. Als ik een half uurtje tijd heb, en het regent niet, dan ben ik weg. Vandaag ook, ondanks de stormachtige wind. Met de 450 een half lipootje maar toen moest ik 'm toch neerzetten, want ik kon 'm niet houden. Met de 500 heb ik 3 lipo's gevlogen. Gaat best lekker, en je leert er ook wat van om in zo'n wind te vliegen. Helaas zijn de uren daglicht ernstig aan het verminderen nu, dus ik moet wel afbouwen. Dinsdag en woensdag kon ik niet vliegen omdat ik gedurende de daglichtperiode moest werken, maar de rest van de week zal het wel elke dag even lukken...

Back