Gevaarlijk als ik hier op reageer maar ik ga het toch gewoon doen.
Wat ik zie in het filmpje is basic flips en rolls, die naar mijn mening niet gecontroleerd zijn. Dit leid ik af aan het feit dat de heli de ene keer daar is en de andere keer ergens anders, het is niet geplaatst.
Kijk, ik heb al veel mensen lesgegeven in de echte basics: het hoveren. Vele mensen die al eens met een goedkoop heli'tje hebben getracht te vliegen komen dan aan met " hoveren kan ik wel" ik wil leren rondvliegen. Mijn ervaring is dan dat deze mensen helemaal niet kunnen hoveren, ze kunnen de heli in de lucht houden, maar dat is wat anders! In mijn beleving is hoveren de techniek waarbij je de heli op een plek kan houden desnoods 10 min (of hoe lang je heli ook vliegt

) lang. Als je dat kan, kijk dan kan je hoveren!
Hetzelfde geldt voor 3D vliegen, een flip maken dat kunnen veel mensen. Maar er zijn er maar weinig die hem 10 keer kunnen op een plek. Maar als je dat kan, dan kan je flippen...
Jullie snappen een beetje waar ik naar toe wil. Als je een goede 3D wedstrijd piloot (vanuit dit perspectief praat ik) wil worden dan moet je volgens bovenstaande te werk gaan en pas met het volgende beginnen als je het andere echt beheerst. Dat is mijn visie en ook zeker goed voor je heli! Dat je crasht tijdens het uitvoeren van manouevres zegt in principe al genoeg (technische mankementen daar gelaten) je beheerst het (nog) niet voldoende. Dus doe je voordeel er mee dat er tegenwoordig simulators zijn en oefen nog wat langer op de sim voordat je het in het echt gaat proberen.
Dat is goed voor je heli en voor jouw portemonee!
p.s. Als je gewoon een beetje wil aanrommelen en af en toe wat gekkigheid wil uithalen vergeet dan bovenstaande en ga verder met plezier maken ;-)
Greetz,
Michiel.