lekkah vliegen

Mhmm, mss hebben we een andere definitie van een nerveuze heli?
De RSF heeft slechte linkjes met een heel klein beetje speling. Lekker strakke hovers zijn niet echt haalbaar. Geen idee of je zo een heli echt strak krijgt...

ik had dezelfde problemen met mijn art-tech dave. ik heb al m'n RC auto's verkocht (uitdaging was er dik af en ze stonden maar stil) en nu een t-rex 500 aangeschaft. een hele verademing, ik kan ineens een heel stuk beter hooveren kan ik je wel zeggen. niet dat ik zo vooruit ben gegaan kwam ik laatst achter, maar puur omdat de heli gewoon zo een verschrikkelijk stuk stabieler is door de grootte en strakkere opbouw. ik kan het je aanraden nu ik t verschil heb ervaren.

maarja het verschil is ook heel begrijpelijk als je bedenkt dat mijn art-tech 380 (incl alles) was en de trex bijna 1200 (incl ff6 2,4 GHz)

Gevaarlijk als ik hier op reageer maar ik ga het toch gewoon doen.

Wat ik zie in het filmpje is basic flips en rolls, die naar mijn mening niet gecontroleerd zijn. Dit leid ik af aan het feit dat de heli de ene keer daar is en de andere keer ergens anders, het is niet geplaatst.

Kijk, ik heb al veel mensen lesgegeven in de echte basics: het hoveren. Vele mensen die al eens met een goedkoop heli'tje hebben getracht te vliegen komen dan aan met " hoveren kan ik wel" ik wil leren rondvliegen. Mijn ervaring is dan dat deze mensen helemaal niet kunnen hoveren, ze kunnen de heli in de lucht houden, maar dat is wat anders! In mijn beleving is hoveren de techniek waarbij je de heli op een plek kan houden desnoods 10 min (of hoe lang je heli ook vliegt :-) ) lang. Als je dat kan, kijk dan kan je hoveren!

Hetzelfde geldt voor 3D vliegen, een flip maken dat kunnen veel mensen. Maar er zijn er maar weinig die hem 10 keer kunnen op een plek. Maar als je dat kan, dan kan je flippen...

Jullie snappen een beetje waar ik naar toe wil. Als je een goede 3D wedstrijd piloot (vanuit dit perspectief praat ik) wil worden dan moet je volgens bovenstaande te werk gaan en pas met het volgende beginnen als je het andere echt beheerst. Dat is mijn visie en ook zeker goed voor je heli! Dat je crasht tijdens het uitvoeren van manouevres zegt in principe al genoeg (technische mankementen daar gelaten) je beheerst het (nog) niet voldoende. Dus doe je voordeel er mee dat er tegenwoordig simulators zijn en oefen nog wat langer op de sim voordat je het in het echt gaat proberen.

Dat is goed voor je heli en voor jouw portemonee!

p.s. Als je gewoon een beetje wil aanrommelen en af en toe wat gekkigheid wil uithalen vergeet dan bovenstaande en ga verder met plezier maken ;-)

Greetz,

Michiel.

Voor de mindere goden zoals ik, die het hoveren net zijn ontstegen ziet dit er strak en gecontoleerd uit. Ik kan er alleen maar van dromen om dit onder de knie te krijgen. Jij zult het vast beter kunnen, maar daar wil ik het dan helemaal niet over hebben ;)

maarja het verschil is ook heel begrijpelijk als je bedenkt dat mijn art-tech 380 (incl alles) was en de trex bijna 1200 (incl ff6 2,4 GHz)

Ach, ik wil niet zielig doen enz, maar voor mij is het budget op.. Een betere zender, een andere heli.. Moet wss nog anderhalf jaar wachten. Niets aan te doen als je geld voor andere dingen nodig hebt.. Maar maakt niet uit. Ik amuseer me nog met de SF, al is het een beetje hoveren. :)

Gevaarlijk als ik hier op reageer maar ik ga het toch gewoon doen.

Wat ik zie in het filmpje is basic flips en rolls, die naar mijn mening niet gecontroleerd zijn. Dit leid ik af aan het feit dat de heli de ene keer daar is en de andere keer ergens anders, het is niet geplaatst.

Kijk, ik heb al veel mensen lesgegeven in de echte basics: het hoveren. Vele mensen die al eens met een goedkoop heli'tje hebben getracht te vliegen komen dan aan met " hoveren kan ik wel" ik wil leren rondvliegen. Mijn ervaring is dan dat deze mensen helemaal niet kunnen hoveren, ze kunnen de heli in de lucht houden, maar dat is wat anders! In mijn beleving is hoveren de techniek waarbij je de heli op een plek kan houden desnoods 10 min (of hoe lang je heli ook vliegt :-) ) lang. Als je dat kan, kijk dan kan je hoveren!

Hetzelfde geldt voor 3D vliegen, een flip maken dat kunnen veel mensen. Maar er zijn er maar weinig die hem 10 keer kunnen op een plek. Maar als je dat kan, dan kan je flippen...

Jullie snappen een beetje waar ik naar toe wil. Als je een goede 3D wedstrijd piloot (vanuit dit perspectief praat ik) wil worden dan moet je volgens bovenstaande te werk gaan en pas met het volgende beginnen als je het andere echt beheerst. Dat is mijn visie en ook zeker goed voor je heli! Dat je crasht tijdens het uitvoeren van manouevres zegt in principe al genoeg (technische mankementen daar gelaten) je beheerst het (nog) niet voldoende. Dus doe je voordeel er mee dat er tegenwoordig simulators zijn en oefen nog wat langer op de sim voordat je het in het echt gaat proberen.

Dat is goed voor je heli en voor jouw portemonee!

p.s. Als je gewoon een beetje wil aanrommelen en af en toe wat gekkigheid wil uithalen vergeet dan bovenstaande en ga verder met plezier maken ;-)

Greetz,

Michiel.

Ben 100% mee eens, en proficiaat voor het behalen van de kampioenschap, geweldig!

Ach, ik wil niet zielig doen enz, maar voor mij is het budget op.. Een betere zender, een andere heli.. Moet wss nog anderhalf jaar wachten. Niets aan te doen als je geld voor andere dingen nodig hebt.. Maar maakt niet uit. Ik amuseer me nog met de SF, al is het een beetje hoveren. :)

het gaat ook om de fun die je hebt dave, niet om te pronken met mijn heli was zo duur etc. ik had het geluk dat mijn verzameling auto's genoeg was voor deze heli anders had ik m ook pas over een hele lange tijd gehad...

ik heb trouwens nog steeds fun met de oude heli, die vlieg ik (lees hoover ;) ) als de trex aan het laden is, zo kan ik lekker veel plezier hebben en met de art-tech probeer ik langzaam verder te gaan en als het lukt doe ik t met de trex na. de kosten bij een crash zijn zo lager voor mij en gezien de trex makkelijker vliegt zou ik het dan in princiepe ook met de trex kunnen als ik t met de art-tech kan

Mooi dat jullie het sportief opnemen mannen! Zo was het ook bedoeld natuurlijk!

Kom een keertje gezellig naar een meeting, dat is altijd leuk! Houd het forum in de gaten zo rond april begint het circus weer ;-)

Greetz,

Michiel.

p.s. Bedankt voor de felicitatie!

Leuk om te zien...door enkele spijtige toevallen (inderdaad...crashes) ben ik vandaag sinds een week grounded...hoog tijd dat ik weer kan vliegen.

Je kan beter niet vliegen op een veld waar een modelvliegclub vergunning voor heeft om te mogen vliegen. Dan kan je net zo goed lid worden.

Om ook hiero te antwoorden, dat ziet er nogal uit als het terrein van UVS, de voetbalclub in Leiden. Heb ik gelijk?

Om ook hiero te antwoorden, dat ziet er nogal uit als het terrein van UVS, de voetbalclub in Leiden. Heb ik gelijk?

Op jouw verzoek en uit "respect" voor de club vlieg ik al niet meer op het veld van de UVS. Voor de duidelijkheid: dit is een ander veld.

PS: in dit "geweldige weer" zal je me dus ook niet op het andere veld zien :P

Laatst bewerkt:
Goed te horen! Het weer is verder niet echt geweldig, maar wel goed om te sleutelen voor volgend jaar.

Back