lekken opsporen

raf

Forum veteraan
hallo

lekken in een volledig klaar gebouwde duikboot vinden is niet zo eenvoudig
nu heb ik van gilbert (zinnia en via via)een trukje geleert
heel de binnen kant van de boot waar hij kan lekken inschilderen met plakaat verf
en dan de boot laten duiken
aan de verf zie je dan waar hij lekt
alleen met dat rotbeest van een orka weet ik nu wel ongeveer waar hij lekt maar de reparatie zal niet eenvoudig zijn
het lek zit namelijk in het accu bakje en dat is diep en heeft maar de hoogte van de accu's
nu weet ik dus wel van waar het water komt maar wat ga ik er aan kunnen doen?????
dacht om er een laagje topcoat in te gieten en dan rond laten lopen
maar topcoat blijft wat kleverig
een laagje G4 maar daar heb ik op polyester geen hervaring mee
dus alle raad is welkom

groetjes raf

beste Raf,

Ik zet eerst boot mijn onder druk,daarna spuit haar in met ''gaslekzoeker''van het merk ''griffon'',dit doe ik al jaren en werkt perfect,spoort de kleinste gaatjes op,
K.I.S.S. of te wel ''Keep It Simple Stupid''.

met vriendelijke groet,
Ron.

hallo ron

dat is soms niet mogelijk om deze techniek toe te passen
niet elke duikboot kan je onder druk zetten
als je dat bij de geeltjes of de ROV's doet die mark en ik bouwen dan ploft je boot zo uitelkaar
deze zijn zo ontworpen om enorm druk van buiten uit te weerstaan maar de kleinste druk van binnen uit is funest voor deze modellen
als je het nulletje gezien hebt waar mark mee vaart dat is maar 1 mm dik en daar duikt hij tot een diepte van 5 meter mee zonder problemen
ooit zal het wel slecht aflopen hoor hahahaha maar dat zien we dan wel weer
daarom zocht ik naar een manier om het te proberen en toen kwam iemand met het idee van de plakaat verf
na het lek te hebben gevonden was je die er gewoon terug uit en kan je het lek dichten
ik heb de orka gisteren nog gevuld met water om zo te zien waar het water naar buiten komt
maar na 2 uur was de buiten kant nog steeds droog??????
hat is dus een lekje van haast niets maar het lekt alleen maar van buiten naar binnen en niet anders om

groetjes raf

Back