Lekkende pomp

Ik heb een perfect werkende JJ 1200 pomp die heel lichtjes lekt tussen de motor en het pomphuis. Kan ik hier iets aan doen? Is het pomhuis makkelijk open te maken of is de kans groot dat ik het enkel erger maak?

Grtz A

Ik heb een perfect werkende JJ 1200 pomp die heel lichtjes lekt tussen de motor en het pomphuis. Kan ik hier iets aan doen? Is het pomhuis makkelijk open te maken of is de kans groot dat ik het enkel erger maak?
Grtz A

Ehh Anthony, een pompje welke lekt is mijnsinziens niet perfect hoor :wink:
Openmaken is geen probleem maar om het tandwieltje beschaafd van de e-motor as af te krijgen is wat lastiger.
De kleine seal is beschadigd, zit om de e-motor as, alleen vervangen helpt maar waar je zo'n sealtje vandaan haalt zou ik 123 niet weten, wel weet ik dat eraan prutsen helemaal niet helpt, ervaring zat hiermee.
Zelf vervang ik zo'n pompje dan, is zo'n beetje het allerbelangrijkste onderdeel van je turbine package.

Groet Ger.

Ik heb hier op de plank hier ook nog een lekkende pomp liggen .
Wat pogingen gedaan om een passende keerring te vinden maar is niet gelukt.
Ben dus erg benieuwd of er nog iemand een adresje weet.
Een pomp die lekt moet je niet gebruiken het anker borstels worden nat en zal niet nauwkeurig meer geregeld kunnen worden.

Ik heb vandaag de pomp opengemaakt, en deze zit heel mooi en makkelijk demonteerbaar in elkaar, ik denk wel dat ik hem afgedicht ga krijgen. Mijn dagelijkse job is ongeveer hetzelfde maar dan met iets grotere pompen en tandwielkastjes.

full
full

Hier de boosdoener

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is idd onmogelijk om een passende keerring te vinden.
Ik heb deze middag een mailtje gestuurd naar Jason van JJ en enkele uren later kreeg ik al antwoord dat hij zo spoedig mogelijk een originele keerring zal opsturen.

Grtz A

keerring

Ik heb een mailtje gestuurd naar Hausly af wachten of ze mij ook een keerring willen op sturen.
Op ebay staat regelmatig van dezelfde persoon een pomp denk dat hij ze zelf maakt te koop 45 euro lijkt mij een goede pomp .

Ik heb een mailtje gestuurd naar Hausly af wachten of ze mij ook een keerring willen op sturen.
Op ebay staat regelmatig van dezelfde persoon een pomp denk dat hij ze zelf maakt te koop 45 euro lijkt mij een goede pomp .

Locktite verkoopt special lijm voor ciliconen en rubber lijm, mischien eenvoudig proberen zelf te maken.
Ik kan eens informeren ,mischien is het van een soort van krimpsok een ringetje te knippen
De pomp van de flightworks heeft ook zo,n pakking !
is maar een ideetje , van reneetje!!

Het is geen O ringetje of slangetje, het is een echte dichting buitendiameter 7 binnendiameter 2.

Grtz A
jij hebt natuurlijk geen draaibank ,die malletjes kan je namelijk zelfmaken, het zijn kleine pers mallen daar zet gewoon rubber tussen en dan verhitten.heb toch niets te doen ga er een maken en kijken hoe het wordt,je hoort van me

Intussen is een gestufte envelop uit china aangekomen met beide dichtingetjes in. Prima sevice, geen verzendkosten of niks betaald. Het pompje zit intussen terug ineen en loopt lekvrij.

Grtz A

Back