Lekker doorvliegen, niet van dat langzame ...

De krachten die er dan op het model komen....
Alleen al de krachten op roervlakken en servo's...
Absurd hard. En geen 2,4 Ghz:D:D.

knettergek

Wat heeft dit nog met zweven te maken ???
Hangt natuurlijk af hoe je het bekijkt.
Maar toch.
Nu, je hebt er altijd.

Amazing! Jammer dat ie geen keychain cameratje aan boord had :p Dat waren wel spectaculaire beelden geweest!

Wie stuurt voor het eerst zijn modelvliegtuig door de geluidsbarrière? :p
Waar je zin aan hebt… :-)

Johannes

Is een erg spannende vorm van zweven. In Nederland aan de duinen zijn we niet verder dan 230kmh gekomen, maar door de beperkte hoogte was dat al een hele prestatie (vonden wij dan).
Wat deze mannen doen is echt ongelofelijk. Maar ze investeren er dan ook fors in, modellen van 3-4000$ zijn geen uitzondering, zelfs uitschieters naar 5 cijfers zijn gesignaleerd. En dan met het hele zwikkie een uur of meer de berg op lopen als je er niet kunt komen met de auto. Niets dan respect voor deze prestaties.

Groet,
Gerben

Inderdaad Gerben. De prestatie is groot. In vele opzichten. En daar heb ik ook bewondering voor.

Maar je moet wel een enorme geldings- en prestatiedrang hebben om zoiets te doen. Voor mij moet het een hobby blijven ....

Dirk

Heb je de belastingen gezien? In het rcgroups draadje staat een link naar wat logfiles, er zijn uitschieters naar ruim boven de 80g!

Heb je wel eens gezien hoe die dingen (niet specifiek deze) gebouwd worden?
Uiteraard in een mal.
Die vliegtuigjes zijn zeer geschikt voor op de barbeque. Voldoende koolstof om een paard gaar te krijgen. :mrgreen:

Normaal gesproken zijn mallenvleugels hol.
Bij deze kisten geloof ik daar weinig van .... ;)

Dirk.

Back