Mijn vliegbuddy en ik hebben eindelijk de knoop doorgehakt en zouden willen proeven van de prachtige sfeer van de F3M wedstrijden georganiseerd in Belgie. We gaan zoveel mogelijk trachten deel te nemen, uiteraard in de novice klasse.
Intussen zijn we al volop het programma aan het instuderen met onze Sebart Angels.
Mijn collega is al uitgerust met een prachtige sukhoi van x-treme composite.
Ikzelf had nog geen + 2 meter toestel dus na gans het internet te hebben gedownloaded
ging mijn keuze naar de Extra 2.32m van Lembeck.
Ik hoop hem in de tweede helft van volgende week te mogen ontvangen.
Mijn set-up gaat er als volgt uitzien:
Motorisatie: DL50
Servo's (alles op 6V)
Gas: futaba 3152
Hoogteroer: 2 x 5625mg (hitec)
Rudder: 1 x 5645mg (hitec)
Aileron: of 2 x 5955tg of 4 x (mogelijkheid tot 2 aileronservo's per roer) 5625mg
Ontvanger: Futaba R149dp
Ben er nog niet uit wat ik met de ailerons ga doen. Als ik voor 2 servo's per roer ga zal ik niet meer kunnen werken met enkel de ontvanger en heb ik zeker een emcotec of soortgelijks van doen. Kan hier wel wat tips gebruiken.....
Ook het uitlaatsysteem dient nog aangekocht te worden, iemand positieve ervaring met een bepaald merk?
Vanaf ik hem in huis heb zal ik een bouwverslag hier neerschrijven.
Groetjes
Stefan
Intussen zijn we al volop het programma aan het instuderen met onze Sebart Angels.
Mijn collega is al uitgerust met een prachtige sukhoi van x-treme composite.
Ikzelf had nog geen + 2 meter toestel dus na gans het internet te hebben gedownloaded

Ik hoop hem in de tweede helft van volgende week te mogen ontvangen.
Mijn set-up gaat er als volgt uitzien:
Motorisatie: DL50
Servo's (alles op 6V)
Gas: futaba 3152
Hoogteroer: 2 x 5625mg (hitec)
Rudder: 1 x 5645mg (hitec)
Aileron: of 2 x 5955tg of 4 x (mogelijkheid tot 2 aileronservo's per roer) 5625mg
Ontvanger: Futaba R149dp
Ben er nog niet uit wat ik met de ailerons ga doen. Als ik voor 2 servo's per roer ga zal ik niet meer kunnen werken met enkel de ontvanger en heb ik zeker een emcotec of soortgelijks van doen. Kan hier wel wat tips gebruiken.....
Ook het uitlaatsysteem dient nog aangekocht te worden, iemand positieve ervaring met een bepaald merk?
Vanaf ik hem in huis heb zal ik een bouwverslag hier neerschrijven.
Groetjes
Stefan