Lembeck Extra 330L - 50cc DA

5p1k3

Forum veteraan
Sinds een week of wat heb ik toch de knoop doorgehakt. Ik had nog een 50cc DA liggen, ooit gekocht voor een Yak, wat later een Sukhoi werd en later.. nou ja, heel wat grote kisten gehad inmiddels, geen van allen gevlogen, wel steeds weer verkocht, totdat een week of wat geleden een clubgenoot aangaf zijn Lembeck Extra 330L te verkopen. Ik heb niet lang hoeven aarzelen en heb de stoute schoenen aangetrokken en ben hem wezen ophalen..

Hier de Extra in de woonkamer, net nadat ik hem opgehaald had:

vliegtuig_tafel.jpg

Hier het werk wat ik er vanavond even aan verricht heb. De DA50 staat op 2 motorsteun pootjes. De andere 2 moet ik nog bevestigen. Zoals te zien is op de foto staat de motor niet helemaal op zijn plek. Voor nu vind ik dat wel best. Hij staat wel in het midden, maar zou iets meer omhoog mogen denk ik (voor het mooie).

motor_schot.jpg

Daarbij, het motorspant is nu een grote gatenkaas. Ten tweede, de motor staat iets te ver naar achteren, dus ik moet eerdaags gewoon een nieuw motorschot lijmen over het huidige heen, zodat het 1 stevigheid bied en 2 de motor wat meer naar voren laat komen.

Qua servo's heb ik nog 3 stuks Hitec HS-5985MG liggen. Die komen op de staart en hoogteroer. Op de ailerons weet ik nog niet. Misschien dat ik dezelfde nog opzoek op Internet, of andere exemplaren koop. Ik ga er in iedergeval geen HK rommel instoppen.

Wordt vervolgd...

Back